بنچمارک AnTuTu ده گوشی هوشمند برتر سه ماهه تابستان را اعلام کرد

AnTuTu که یکی از مشهورترین سرویس‌های ثبت بنچمارک گوشی‌های هوشمند است و دیروز لیست ۱۰ گوشی برتر در سه ماهه‌ سوم سال میلادی را منتشر ساخت که همگان را متعجب کرد. در بالاترین مقام این لیست برخلاف تصور، یکی از پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند چینی یعنی Meizu mx4 خودنمایی می‌کند.

1

همان‌طور که میدانید این گوشی با استفاده از پردازنده MTK۶۵۹۵ دو بار متوالی در گذشته نیز موفق شده بود به همین موفقیت دست پیدا کند، اما این مطلب مربوط به زمانی است که هنوز گوشی‌های قدرتمندی نظیر Galaxy Note ۴ و Xperia Z۳ به بازار عرضه نشده بودند. بر همین اساس این پرسش پیش می‌آید که آیا MX۴ می‌تواند لقب قدرتمندترین گوشی دنیا را به نام خود ثبت کند؟
این سؤال را AnTuTu پاسخ داده است؛ بر اساس بنچمارک به ثبت رسیده MX۴ با ۱۷۰ امتیاز بیشتر، گوی رقابت را از نوت ۴ ربوده و توانسته خود را قدرتمندترین گوشی حال حاضر معرفی نماید.

این نتایج بر اساس اطلاعات ثبت شده از ۱۶۰ کشور دنیا به دست آمده و جامعیت دارد؛ هرچند AnTuTu در این رقابت تنها گوشی‌هایی که عملکرد CPU قابل قبولی داشته‌اند را شرکت داده است.
در هر حال بعد از بررسی تمامی گوشی‌های هوشمند، MX۴ با امتیاز ۴۸۷۹۲ در صدر لیست قرار گرفت و نوت ۴ با به دست آوردن امتیاز ۴۸۶۲۲ در حال تعقیب آن است؛ در رده‌ی سوم قوی‌ترین گوشی‌های بازار  نیز نام Galaxy Alpha با امتیاز ۴۸۳۸۵ به چشم می خورد.

AnTuTus-Top-10-for-Q3

لیست ارائه شده دارای نکته‌ی ظریف دیگری نیز است؛ طبق روال همه ساله اکثر ۱۰ گوشی برتر دنیا از پردازنده‌های سری اسنپدراگون استفاده می‌کردند اما در این لیست این‌گونه نیست. بر همین اساس پردازنده‌ مدیا تک MTK۶۵۹۵ در گوشی MX۴، پردازنده‌ Exynos Octa ۷ ساخت سامسونگ در نوت ۴ و اسنپدراگون ۸۰۱ در گلکسی آلفا به کار گرفته شده، که نشان از به میدان آمدن رقبای جدیدی برای شرکت کوالکام است. شاید بر همین اساس باشد که کوالکام با ارائه‌ی پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۱۰  سعی در قدرت‌نمایی در بین رقبای جدید دارد.

Meizu's MX4

اگر بخواهیم صدرنشین این لیست را مورد بررسی دقیق‌تری قرار دهیم باید بگویم، Meizu MX۴ از یک صفحه‌نمایش ۵.۴ اینچی با رزولوشن فوق‌العاده ۱۱۵۲ در ۱۹۲۰ و چگالی تصویر ۴۱۸ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند. همان‌گونه که گفته شد در این دستگاه از پردازنده‌ی MTK۶۵۹۵ ساخت مدیا تک استفاده و در کنار آن ۲ گیگابایت رم قرار داده شده است.
از دیگر مشخصات سخت‌افزاری MX۴ می‌توان به حافظه ذخیره‌سازی داخلی قابل انتخاب ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت، دوربین اصلی ۲۰.۷ مگا پیکسلی IMX ۲۲۰ از نوع CMOS، دوربین جلو ۲ مگا پیکسلی و باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. هم‌اکنون این گوشی در خارج از کشور چین با مبلغ ۴۴۹ دلار قابل خرید می‌باشد که به نظر می‌رسد هزینه‌ی حمل‌ونقل و مالیات نیز بر روی آن اضافه گردیده است، زیرا قیمت آن در داخل کشور چین پایین‌تر این رقم است.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهرداد می‌گوید

    پس آیفون کو؟