مایکروسافت سرانجام مشکل امنیتی 19 ساله ویندوز را برطرف کرد!

مایکروسافت به تازگی یک مشکل امنیتی ویندوز را که از 19 سال پیش و از زمان ویندوز 95 در تمامی نسخه‌های ویندوز وجود داشته برطرف کرده است.

0

محققان امنیتی IBM اوایل سال میلادی یک مشکل امنیتی را در ویندوز کشف کردند که به هکرها و مهاجمان اجازه می‌داد تا از راه دور کدی را بر روی سیستم مورد نظرشان اجرا کنند و این کار تنها با کلیک بر روی یک لینک در اینترنت اکسپلورر و یا مراجعه به یک آدرس خاص انجام می‌شد. این مشکل از Internet Explorer 3.0 به بعد بر روی تمامی نسخه‌ها وجود داشته و به تازگی رفع شده است.

به گفته IBM این مشکل مدت‌ها در معرض دید مایکروسافت قرار داشته و این کمپانی تاکنون پچ‌ها زیادی از همان library ویندوز را مرتفع کرده بود و نهایتاً این مشکل را نیز حل کرده است. رفع مشکل از طریق یک پچ در آپدیت ویندوز برای کاربران ویندوز ویستا، 7، 8 و 8.1 عرضه می‌شود اما همان‌طور که می‌دانید پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP قطع شده و کاربران این سیستم‌عامل کماکان در معرض خطر قرار دارند.

البته هنوز مدرکی برای استفاده از این حفره امنیتی برای حملات و ایجاد ویروس‌ها مشاهده نشده اما سیستم امتیازدهی نفوذپذیری‌های رایج (CVSS) به این مشکل امتیاز 9.3 از 10 را داده است پس بهتر است هرچه سریع‌تر ویندوز خود را آپدیت کنید.

  TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.