پیام‌رسان فیس‌بوک حالا ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

از چندوقت پیش فیس‌بوک اصرار داشت که کاربران بیشتری را به استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان اختصاصی خود تشویق کند که ظاهرا موفق هم بوده است.

0

بنابر آخرین آمار اعلام شده، تعداد کاربران ماهانه پیام‌رسان فیس‌بوک‌مسنجر از مرز 500 میلیون عبور کرده و این میزان بسیار بیشتر از 200 میلیون کاربر ماهانه مربوط به فروردین ماه امسال است. البته که دلیل خوبی برای این رشد جهشی کاربران وجود دارد و آن‌هم به نوعی اجبار فیس‌بوک برای دانلود این اپلیکیشن پیام‌رسان است!

در طول تابستان امسال فیس‌بوک امکان پاسخ‌گویی مستقیم به پیام‌ها و مشاهده لیست چت‌ها در اپلیکیشن‌ موبایلی فیس‌بوک را حذف کرد و همه کاربران برای وارد شدن به بخش پیام‌ها در گوشی یا تبلت خود مجبورشدند فیس‌بوک‌مسنجر را دانلود کنند!  بدون‌شک این روش مناسبی نیست اما فیس‌بوک برآن تاکید دارد و می‌گوید برای داشتن عملکرد مطلوب در هر دو اپلیکیشن مستقل فیس‌بوک و فیس‌بوک‌مسنجر، جداسازی آنها ضروری بوده‌است.

فیس‌بوک هنوز هم باید برای بهبودبخشی پیام‌رسان خود کارهای زیادی انجام دهد. اگرچه 500 میلیون کاربر ماهانه میزان کمی نیست اما در نگاه جامع‌تر به نسبت کل کاربران 1.35 میلیاردی فیس‌بوک هنوز هم درصد بالایی به نظر نمی‌آید.

جالب‌است بدانید این تعداد کاربر درحالی‌ به‌دست آمده که پشتیبانی عظیم و اجبار فیس‌بوک در پشت این پیشرفت‌است ولی هنوز هم نتوانسته رکورد 600 میلیونی کاربران ماهانه واتس‌اپ محبوب را بشکند. این قطعا به معنی ناموفق بودن فیس‌بوک‌مسنجر نیست اما می‌توان نتیجه گرفت که تا تبدیل‌شدنش به یک پیام‌رسان ایده‌آل و پرطرفدار راه نه‌چندان کوتاهی درپیش دارد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.