رونمایی از گوشی هوشمند Desire EYE و دوربین دستی RE شرکت اچ‌تی‌سی در ایران

شرکت اچ‌تی‌سی ظهر امروز در مراسمی در هتل اسپیناس تهران رسما از گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی دیزایر آی و دوربین دستی RE در ایران رونمایی کرد. این شرکت هر دو این محصولات را در هفدهم مهرماه به صورت جهانی معرفی کرده بود و حالا تقریبا یک ماه بعد آنها را در تهران به صورت رسمی معرفی کرد.

4

در ابتدای این مراسم که با حضور مدیران ارشد این شرکت در خاورمیانه برگزار شد، نیراج ست مدیر بازاریابی خاورمیانه و آفریقا شرکت اچ‌تی‌سی ضمن خوشامدگویی به حاضرین مراسم به معرفی کوتاه محصولاتی پرداخت که قرار بود در این مراسم در مورد آنها صحبت شود. نیراج ست در سخنان خود تاکید کرد که اچ‌تی‌سی با تلفیق سخت‌افزارهای پیشرفته و نرم‌افزارهای بی‌رقیب، بازنگری تازه‌ای در برداشت از عکاسی داشته است.

htc-unveils-desire-eye-re-camera-in-iran-01

وی با اشاره به دوربین دستی RE این شرکت خاطرنشان کرد که ما شما را از پشت چشمی دوربین بیرون می‌آوریم و شما را در قلب اتفاقات قرار می‌دهیم، جایی که به آن تعلق دارید.

پس از سخنان نیراج‌ست نوبت به دانیل خیاط مدیر بازاریابی محصول اچ تی سی در منطقه خاورمیانه رسید تا به معرفی دقیق‌تر محصولات بپردازد. او در ابتدا سراغ محصولات نرم‌افزاری و فناوری‌های جدید اچ‌تی‌سی رفت.

دانیل خیاط ابتدا سراغ تجربه کاربری HTC EYE Experience رفت و آن را طراحی شده برای راحتی کاربر دانست و تاکید کرد که این فناروی به شما اجازه خواهد داد تا در بهترین حالت از صورت خود تصویربرداری کنید. با قابلیت تشخیص چهره در فناوری HTC EYE Experience، چهره شما در تمام مدت تماس ویدیویی در کادر می‌ماند و این قابلیت به طور همزمان برای تشخیص ۴ چهره در یک اتاق به راحتی قابل استفاده است.

htc-unveils-desire-eye-re-camera-in-iran-02

دانیل خیاط در ادامه گزینه به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش (Screen Sharing) را دیگر امکان جدید نرم‌افزاری اضافه شده با استفاده از این فناوری دانست که با استفاده از آن می‌توانید آنچه را که در گوشی هوشمندتان در حال رخ دادن است را با دیگران به اشتراک بگذارید.
استفاده همزمان از دوربین قاب جلویی و پشتی و اصطلاحا دو تکه کردن تصویربرداری (Split Capture function)، دیگر امکان جدیدی بود که دانیل خیاط ان را از مزایای فناوری HTC EYE Experience برای کشف فرصت های خلاقانه دانست.

وی سلفی صوتی (Voice Selfie) را دیگر امکان اضافه شده با این فناوری دانست که تنها با استفاده از فرامین‌هیا صوتی در هنگام انداختن تصاویر سلفی نیازی به فشردن دکمه شاتر دوربین نیست! با استفاده از این امکان از دستور گفتاری “say cheese” برای آماده‌باش و با دستور صوتی “rolling” یا “action” عکس را ثبت خواهید کرد.

htc-unveils-desire-eye-re-camera-in-iran-05

مدیر بازاریابی محصول اچ‌تی‌سی در خاورمیانه در ادامه سراغ اپلیکیشن Zoe رفت که با استفاده از ان می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را به کلیپی زیبا که موسیقی ان را نیز خودتان انتخاب کرده‌اید تبدیل کنید و حتی با عکس‌ها و فیلم‌های دوستانتان ترکیب کنید و محصول نهایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

حالا وقت آن بود که دانیل خیاط سراغ دیزایر آی Desire EYE‌ برود که اولین گوشی هوشمند جهان است که کیفیت دوربین قاب جلو و پشت آن یکی است و در واقع اولین دوربین متخصص در زمینه تصاویر سلفی به حساب می‌آید. وی با رونمایی از دیزایر آی تاکید کرد که این گوشی هوشمند گوشی هوشمند مجهزی برای کاربرانی است که به ثبت عکس، سلفی و ویدیوهای فوق‌العاده علاقه دارند. این دستگاه، به کمک سنسور BSI حتی در شرایط نور کم عکس‌هایی شفاف و واضح ثبت می‌کند. همچنین با نصب فلش دوتایی LED، در هر دو دوربین عکس‌هایی جذاب‌تر، با رنگ طبیعی‌تر و درجه نوری مناسب‌تر ثبت می‌کند.

htc-unveils-desire-eye-re-camera-in-iran-04

دانیل خیاط در ادامه به سایر مشخصات سخت‌افزاری گوشی پرداخت و اعلام کرد که اچ‌تی‌سی با قراردادن ۳ میکروفون، کیفیت صدای ویژه‌ گوشی‌های خود را به مرحله جدیدی از کارآیی ارتقا داده و با استفاده از این قابلیت، هر چقدر اطراف شما شلوغ باشد باز هم کیفیت صدایی واضح و عالی را در تماس‌های تلفنی تضمین می‌کند. کیفیت پخش صدای HTC BoomSound در کنار صفحه نمایش 5.2 اینچی فول اچ.دی، این دستگاه را تبدیل به بهترین گزینه برای دیدن عکس و ویدیو می‌کند.

htc-unveils-desire-eye-re-camera-in-iran-08

این دستگاه به فناوری‌های نرم‌افزاری HTC EYE و Zoe و تکنولوژی اتصال به شبکه با سرعت 4G مجهز است و از یک پردازشگر اسنپ‌دراگون 801 شرکت کوآلکام برخوردار است.

حالا نوبت به دوربین دستی HTC Re رسیده بود که اچ‌تی‌سی آن را اقدامی نوآورانه برای حضور و تجربه واقعی در اتفاقات و رخدادهای اطراف شما توصیف کرده است. اچ‌تی‌سی در واقع معتقد است این روزها برای ثبت تصاویر شما در پشت دوربین خود پنهان هستید و حالا با استفاده از این دوربین دستی شما از پشت دوربین بیرون امده و همزمان با لذت بردن از تجارب جدید به ثبت تصاویر و خاطره‌ها خواهید پرداخت.

اینها را دانیل خیاط پس از رونمایی و معرفی دوربین دستی RE گفت و تاکید کرد که با این محصول دیگر نگران از دست دادن لحظه‌های مهم به واسطه عدم مهارت در انتخاب حالت صحیح عکاسی، نخواهید بود و این محصول با استفاده از سنسور داخلی تشخیص قرارگرفتن در دست، به محض اینکه آن‌را در دست بگیرید، فعال می‌شود و شما را از دکمه روشن و خاموش بی نیاز می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد که دکمه شاتر لمسی و بزرگ این دستگاه، با یک فشار عکس را ثبت می‌کند و با نگهداشتن طولانی‌تر فیلمبرداری می‌کند. مدیر بازاریابی محصول اچ‌تی‌سی در خاورمیانه در ادامه افزود: دوربین RE با استفاده از سنسورCMOS ۱۶ مگاپیکسلی با رزولوشن بالا و فیلمبرداری با کیفیت Full HD (1080p) و لنز واید با زاویه دید ۱۴۶درجه‌ای و همچنین قابلیت ضبط با دور آهسته (slow motion) و ضبط با دور تند (time-lapse) در این دستگاه، لحظه‌ها را به گونه‌ای ثبت می‌کند که تا بحال ندیده‌اید. این دوربین ضدآب و برخوردار از استاندارد IP57 است و با افزودن محافظ‌ خاص آن (Cap) می‌تواند حتی تا 30 دقیقه در عمق دو متری آب دوام بیاورد. عمر شارژ باطری این دوربین 8 ساعت اعلام شده است.

وی استفاده کامل از این دوربین را که در ایارن به رنگ‌های سفید، آبی و نارنجی عرضه خواهد شد به استفاده از اپلیکشن REapp منوط دانست که با قابلیت تنظیم لنز از راه دور به شما این امکان را می‌دهد که تنظیم عکس و دنبال کردن صحنه را با استفاده از بلوتوث و یا وای‌فای بر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود انجام دهید، یا با مرور آلبوم و بازبینی تصویرها و گردش در میان عکس‌ها و ویدیو‌هایی که به صورت خودکار در دوربین ذخیره شده‌اند، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اپلیکشن REapp قادر است تمام اطلاعات شما را به صورت خودکار بر روی ابر (cloud) و یا تلفن همراه شما ذخیره کند و شما دیگر نگران تمام شدن فضای ذخیره‌سازی و یا گم شدن عکس هایتان نخواهید بود. این برنامه بر روی iOS و Android قابل استفاده است.

htc-unveils-desire-eye-re-camera-in-iran-07

پس از معرفی این محصول نوبت به مراسم پرسش و پاسخ رسید تا مدیران اچ‌تی‌سی به سوالات اصحاب رسانه پاسخ بگویند و به مسائلی همچون قیمت محصول و زمان عرضه آن و دیگر بحث‌های مربوط به فناوری بکار گرفته در این محصولات بپردازند. مدیران اچ‌تی‌سی در پاسخ به سوالات خبرنگاران مشخص کردند که دوربین دستی RE در ابتدای بهمن ماه و گوشی هوشمند دیزایر آی در ابتدای دی ماه به بازار عرضه خواهد شد.

htc-unveils-desire-eye-re-camera-in-iran-12

آنها قیمتی رسمی را برای این محصولات اعلام نکردند اما قیمتی مابین قیمت گوشی‌های دیزایر 816 و وان ام 8 را برای دیزایر آی و قیمت دوربین دستی RE‌ را نیز تقریبا همان قیمت رسمی اعلام شده اچ‌تی‌سی اعلام کردند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. سعید فداییان می‌گوید

    الان این شرکتی که این برنامه رو اجرا کرده اسمش چی هست ؟
    نماینده رسمی و اصلی HTC چه شرکتی هست ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مراسم توسط شرکت اچ تی سی برگزار شد.
      نماینده‌های رسمی هم می‌شه از یاس و مایکروتل نام برد

  2. مهيار می‌گوید

    قیمت دیزایر آی چند شد بالاخره؟ این فرمولی که شما می‌گید یه رقمی معادل یک و ششصده.. به نظرتون می‌ارزه؟ فک کنم دو تا لنز گرونش کرده.

  3. مهرداد می‌گوید

    سلام
    اون دوربین دستی ایده فوق العاده ایه اما بعی می‌دونم تو ایران بازار چندانی داشته باشه.‌ای کاش گوشی هم حداقل قاب فلزی داشت!