گوگل می‌گوید بهترین حملات فیشینگ ۴۵ درصد موفق می‌شوند

حملات فیشینگ یکی از روش‌های کلاهبرداری از طریق اینترنت هستند. در این روش کلاهبرداران آنلاین شما را به یک صفحه جعلی هدایت می‌کنند که آدرسی مشابه با آدرس‌های معتبر دارد که احتمالا شما در آن حساب کاربری دارید! و اینگونه است که مشخصات کاربری و اطلاعات خود را در اختیار هکرها و دزدان اینترنتی قرار می‌دهید.

1

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط گوگل انجام شده، موفق‌ترین وبسایت‌های فیشینگ توانسته‌اند از 45 درصد از بازدیدکنندگان اطلاعات دریافت کنند در بدترین شرایط هم 3 درصد از کاربران به دام افتاده و اطلاعات مهم خود را فاش کرده‌اند.

اگر به تعداد اندک این آمار غبطه می‌خورید باید توجه داشته باشید که معمولا ارسال ایمیل‌های فیشینگ به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان صورت می‌گیرد و همین 3 درصد هم تعداد کمی را شامل نمی‌شود!

این مطالعه نشان می‌دهد اکثر این حملات از چین، ساحل عاج، مالزی، نیجریه و آفریقای جنوبی صورت می‌گیرند. بر طبق این مطالعه 20 درصد از حساب‌های دزدیده شده در عرض 30 دقیقه در معرض خطر قرار گرفته‌اند که این نشان از سرعت بالای این کلاهبرداران اینترنتی دارد.

در بیشتر اوقات در ارسال ایمیل به مخاطبین، اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی، نقل و انتقالات وجوه بانکی و کارت‌های اعتباری درخواست می‌شود.  بنابر اعلام گوگل در وبلاگ خود، بهترین راه محافظت در برابر این حملات، روش قدیمی فعال کردن تائید 2 مرحله‌ای است که کاربران در حساب‌های شخصی خود اعمال کنند و همچنین هوشیار بودن و پاسخ ندادن به ایمیل‌هایی است که در آنها درخواست اطلاعات شخصی و حساب بانکی می‌شود.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Leovartoomian می‌گوید

    Matne besyar khoobi bood.harf nadasht