WireLurker: بدافزار جدید اپل می‌تواند مک یا آیفون شما را از طریق USB آلوده کند

شاید تاکنون شنیده باشید که OS X و iOS مک‌بوک و آیفون اپل از ویروس‌های کامپیوتری در امان هستند؛ اما به تازگی یک بدافزار با نام Wirelurker گسترش پیدا کرده است که از طریق مک‌بوک‌ها پخش شده و آیفون و آی‌پد کاربران را ویروسی می‌کند.

0

محققان Palo Alto اخیراً این بدافزار را کشف کرده‌اند و اعتقاد دارند تاکنون صدهاهزار کاربر به آن آلوده شده‌اند. منبع این بدافزار اپ‌استور Maiyadi اعلام شده که یک اپ استور جانبی و غیررسمی OS X در چین محسوب می‌شود. محققات تخمین زده‌اند تا کنون 356104 بار این بدافزار دانلود شده است و بر روی مک‌بوک کاربران قرار گرفته است. در واقع این بدافزار ضرری برای OS X یا مک شما ندارد بلکه با اتصال یک آی‌دیوایس مانند آیفون، آی‌پادتاچ و یا آی‌پد آن را آلوده می‌کند.

WireLurker در واقع اولین بدافزار iOS است که درست مانند یک ویروس عادی تکثیر شده و اپلیکیشن‌ها را آلوده می‌کند. با اتصال از طریق USB این بدافزار حتی دستگاه‌های جیلبریک نشده را نیز آلوده خواهد کرد و به سرعت تمامی اپلیکیشن‌های گوشی یا تبلت شما را هم آلوده می‌کند. Wirelurker به عنوان یک اپلیکیشن کتاب کمیک با یک گواهی جعلی نصب شده و در دستگاه‌های جیلبریک شده حتی اطلاعات پرداخت سیستم‌های AliPay و TaoBao را نیز می‌دزدد.

گروه پالو آلتو در حال حاضر ابزاری موقت برای شناسایی این بدافزار عرضه کرده‌اند و توصیه می‌کنند از اپ استورهای غیر رسمی اپل و شارژرهای نامطئمن و همچنین اتصال دستگاه به مک تا حدامکان خودداری کنید. این بدافزار کماکان در حال توسعه است و سازنده آن هنوز مشخص نشده است.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.