۱۲ گوشی هوشمند که تاریخ ساز اندروید شدند!

همان‌طور که میدانید گوگل در اوایل ماه جاری نسخه‌ی جدید سیستم اندروید را با نام آب‌نبات‌چوبی معرفی کرد، از طرفی امروز هفتمین زادروز این ربات سبز است. بر همین اساس تصمیم داریم شما را با ۱۲ گوشی هوشمند که تاریخ‌ساز این سیستم‌عامل شدند آشنا سازیم،در ادامه با ما در فارنت همراه باشید.

6

گوشی هوشمند T-Mobile G1 (اندروید 1.0)

گوشی T-Mobile G۱ که با نام HTC Dream نیز شناخته می‌شد، اولین دستگاهی بود که به‌صورت رسمی از سیستم‌عامل اندروید استفاده کرد.شاید این گوشی در زمان خود فروش خوبی نداشت، اما توانست قابلیت‌های یک سیستم‌عامل متن‌باز را به جهانیان معرفی کند.در آن زمان سیمبین که امروزه دیگر نامی از آن برده نمی‌شود پادشاه بی‌چون‌وچرا سیستم‌عامل گوشی‌های همراه به شمار می‌آمد و آیفون نیز در نسخه‌ی دوم خود مشغول کسب تجربه بود. G۱ در سال ۲۰۰۸ با طراحی خاص و دارا بودن کیبورد کامل QWERTY و صفحه‌نمایش ۳٫۲ اینچی HVGA که رزولوشن ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل را دارا بود همراه با اندروید ۱٫۰ عرضه گردید.

گوشی هوشمند HTC Magic ( اندروید1.5)

بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌های ساخت اچ‌تی‌سی نقش خاصی را در پیشرفت سیستم‌عامل اندروید ایفا کرده‌اند.در سال ۲۰۰۹ اچ‌تی‌سی مدل HTC Magic خود را همراه با نسخه‌ی دوم اندروید (کیک یزدی) روانه‌ی بازار کرد.این دستگاه دارای صفحه‌نمایش ۳٫۲ اینچی HVGA بود که ابتدا در اروپا و سپس در آسیا و ایالت متحده عرضه گردید.

گوشی هوشمند Motorola Devour (اندروید 1.6)

نسخه‌ی ۱٫۶ اندروید(پیراشکی) یکی از ناشیانه‌ترین به‌روزرسانی‌های عرضه‌شده توسط گوگل بود زیرا تنها بعد از یک ماه از عرضه‌ی آن، نسخه‌ی جدید اندروید(نان خامه‌ای) منتشر شد. Motorola Devour از معدود تلفن‌های بود که از نسخه‌ی ۱٫۶ اندروید بهره می برد و در ماه‌های نخست سال ۲۰۱۰ همراه با صفحه‌کلید کشویی QWERTY عرضه گردید.

گوشی هوشمند Motorola Droid (اندروید 2.0)

همان‌طور که گفته شد، نسخه ۲ اندروید (نان خامه‌ای) حدود یک ماه بعد از نسخه ۱٫۶ عرضه گردید.در زمانی که شرکت‌های مختلف محصولات خود را با نسخه‌ی ۱٫۶ اندروید معرفی می‌کردند موتورولا از گوشی Motorola Droid پرده برداشت که از نسخه ۲ اندروید استفاده می‌کرد.در آن زمان Droid / Milestone از یک صفحه نمایشگر ۳٫۷ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل همراه با کیبورد کشویی QWERTY بهره می‌برد.

گوشی هوشمند Motorola Droid 2 (اندروید 2.2)

Motorola Droid ۲ در ماه اوت سال ۲۰۱۰ به‌ عنوان جانشینی برای Motorola Droid عرضه گردید که به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۲٫۲ (ماست بستنی) استفاده می‌کرد.در زمانی که Droid ۲ در قفسه‌های فروشگاه‌های ایالت متحده قرار داشت، گوگل گوشی Nexus One را معرفی کرد که از اندروید اندروید ۲٫۱ بهره می برد.

گوشی هوشمند Google Nexus S (اندروید 2.3)

Nexus S به نوعی اولین همکاری رسمی سامسونگ و گوگل بود که در زمان معرفی از اندروید ۲٫۳ (نان زنجبیلی) استفاده می‌کرد. از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش Super AMOLED با رزولوشن WVGA،حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی و دوربین ۵ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ۷۲۰p اشاره کرد.

تبلت Motorola Xoom (اندروید 3)

بدون شک  اندروید ۳ ( شانه عسل) یک آزمایش ناموفق بود، چرا که توسط گوگل به عنوان نسخه‌ای مخصوص استفاده در تبلت معرفی شد. Motorola Xoom اولین دستگاهی بود که از  اندروید ۳ استفاده می‌کرد که خوشبختانه بعدها توانست آپدیت ساندویچ بستنی را دریافت نماید.

گوشی هوشمند Galaxy Nexus (اندروید 4)

 

با افتخار گلکسی نکسوس اس، این محصول دومین گوشی ساخت سامسونگ برای گوگل بود. در این دستگاه برای اولین بار در سری نکسوس از صفحه نمایشگر ۴٫۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل به کار گرفته شد. گلکسی نکسوس در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۱ در هنگ‌کنگ و در مراسم معرفی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید (ساندویچ بستنی) رونمایی و در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد.

 

تبلت Google Nexus 7 (اندروید 4.1 )

 

نکسوس ۷ اولین تبلت در سری نکسوس بود که توسط ایسوس ساخته شد و گوگل آن را در کنفرانس I/O به‌عنوان رقیبی برای آی‌پد معرفی کرد.صفحه‌نمایش ۷ اینچی IPS با پشتیبانی از رزولوشن ۱۲۰۰ در ۸۰۰  پیکسل همراه با ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از بارزترین مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه به شمار می‌آیند.نکسوس ۷ اولین تبلتی در زمان خود بود که از اندروید ۴٫۱(جیلی بیلی) استفاده می‌کرد و با قیمت رقابتی ۱۹۹ دلار به بازار عرضه گردید

گوشی هوشمند Google Nexus 5 (اندروید 4.4)

Red-Nexus-5

نکسوس ۵ در آخرین ماه‌های سال ۲۰۱۳ معرفی و دومین تلفن هوشمندی از سری نکسوس بود که به دست ال‌جی ساخته شد.این دستگاه دارای صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، ۲ گیگابایت رم،۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، یک دوربین ۸ مگا پیکسلی در قاب پشتی و یک دوربین ۱٫۳ مگا پیکسلی در جلو  است.

گوشی هوشمند Google Nexus 6  و تبلت Google Nexus 9 (اندروید 5)

Nexus-6-Nexus-9

گوگل در ماه گذشته از آخرین اعضای خانواده ی نکسوس با نام های نکسوس ۶ و نکسوس ۹ پرده برداشت.بدون شک این محصولات اولین دستگاه هایی خواهند بود که از آخرین نسخه ی اندروید (آب نبات چوبی) استفاده می کنند.گوشی هوشمند نکسوس ۶ ساخت موتورلا و تبلت نکسوس ۹ محصول اچ‌تی‌سی می باشد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    کیک یزدی ایران تو امریکا هم معروف شد:D:D:D:D:D:D:

  2. kianoosh می‌گوید

    فقط سونی Z3Dual. پشتیبانی از دوسیم کارت همزمان. قابلیت های کلیدی و منحصر به فرد. نظر شخصی بنده. از نظر امکانات بالاترین امتیاز را بین گوشی های غول 2014 داره.

  3. K.A.S.R.A می‌گوید

    این که 11 تا شد
    پس نکسوس وان کو؟

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      کمی دقت کنید پیدا میشه :)

      1. علی می‌گوید

        کیک یزدی :D:D:D:D:D:D:

  4. MoRa66 می‌گوید

    اندروید کیک یزدی؟؟