پتنت جدید سامسونگ: شارژ گوشی با لمس صفحه نمایش!

قصد نداریم در اینجا بحث علمی داشته باشیم اما همه ما به خوبی می‌دانیم که انرژی از بین نمی‌رود و تنها از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود. در خصوص گوشی‌های هوشمند، انرژی ذخیره شده در باتری به گرما، نور، صدا و امواج الکترومغناطیس تبدیل می‌شود.

3

از طرف دیگر پیشرفت‌هایی را که در گوشی‌های همراه جدید، نظیر پردازنده و صفحه نمایش شاهد بوده‌ایم، متاسفانه در قسمت باتری صورت نگرفته است و این گوشی‌ها از کمبود شارژ و ضعف باتری رنج می‌برند. البته برای رفع این مشکل شرکت تولید کننده چیپست‌ کوالکام راه‌حل جدیدی با نام شارژ سریع (Quick charge) ارایه کرده است اما باز هم کاملا مشخص است که مشکل خالی شدن سریع شارژ گوشی نیازمند راه‌حل‌های بیشتری می‌باشد.

در همین راستا امروز باخبر شدیم سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که با این شیوه کاربر می‌تواند با لمس صفحه نمایش، گوشی خود را شارژ کند! این شیوه که تاثیر الکتریسیته مالشی (triboelectric effect) نامیده شده است عملکرد بسیار ساده‌‌ای دارد.

الکتریسیته زمانی تولید می‌شود که یک جسم بر روی جسمی دیگر کشیده شود و پیاده سازی این راه‌حل جدید باعث می‌شود تا در هنگام لمس صفحه نمایش با انگشت، انرژی تولید شده برای شارژ گوشی به کار گرفته شود. جالب اینجاست که این تکنولوژی جدید که توسط پروفسور وانگ ابداع شده است می‌تواند به غیر از گوشی‌های همراه و تبلت‌ها در سایر صنایع نیز به کار گرفته شود.

البته این شیوه شارژ جدید نیاز به شارژ نمودن گوشی را به شیوه فعلی، از بین نخواهد برد اما بدون شک تاثیر چشمگیری بر مدت زمان شارژ گوشی خواهد داشت.

Androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. محمدمهدی عظیمی می‌گوید

    سلام
    سی دی و پرینت این ایده رو حدود یک سال پیش در تهران توی جشنواره تلویزیون های هوشمند سامسونگ من به نماینده سامسونگ کره دادم! این هم لینک عکسی که به ایشون دادم!
    در این کانسپت نشون داده شده که از طریق لمس پشت موبایل، باطری موبایل شارژ بشه. نمیتونم ادعایی در زمینه داشته باشم.
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/25978094325935012358.jpg

    1. محمدمهدی عظیمی می‌گوید

      اصلاح میکنم، حدود دو سال پیش بود.
      هرچند من نمیتونم ادعایی در زمینه داشته باشم، چون هرکس دیگه ای هم میتونه این ایده به ذهنش بیاد، مهم اینه که کی زودتر اقدام میکنه، تا به امروز بیش از هفت-هشت مورد از ایده هایی که به صورت مکتوب و گرافیکی شده داشتم توسط شرکت های بزرگ کار شدن. این باعث افتخار منه، اما تاسف میخورم به اینکه توی ایران جایی برای ثبت ایده نداریم و مطمئنم افراد خیلی زیادی هستن که روز به روز شاهد این هستن که ایده ای که میتونستن اون رو ثبت جهانی کنن و از طریقش به منفعت برسن، توسط کشورهایی که امکان ثبت و ارائه قانونی ایده هست به ثبت میرسه.

  2. اردلان می‌گوید

    عجب ایده ای!!!!
    آفرین سامسونگ خلاق
    بازم بیاید بگید یخچال سازه پلاستیکی ساز
    هم گوشیهاشو داره آلومینیومی میزنه
    اینم از اختراعاتش