آغاز عرضه تبلت نکسوس ۹ گوگل در پلی استور

تبلت نکسوس 9 اچ‌تی‌سی با همکاری گوگل اولین گجت اندرویدی با پردازنده 64 بیتی قدرتمند Nvidia Tegra K1 محسوب می‌شود که قرار است قدرت پشتیبانی اندروید 5 از این معماری را به رخ بکشد. پس از چند هفته انتظار حالا گوگل این تبلت را رسماً در پلی استور برای فروش قرار داده است.

0

HTC-Nexus-9-pic-1

همان‌طور که گوگل وعده داده بود نکسوس 9 را می‌توانید همین حالا از گوگل پلی استور سفارش دهید (البته اگر ساکن ایران نیستید!) این تبلت فعلاً تنها در نسخه وای‌فای 16 یا 32 گیگابایت و در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه شده است. اگر خواستار نسخه LTE سیم‌کارت‌خور و یا رنگ کرمی (یا طلایی) آن هستید باید بیشتر صبر کنید.

HTC-Nexus-9-pic-9

نکسوس 9 علاوه بر پردازنده Tegra K1 با هسته‌های 64 بیتی Denver و پردازنده گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند یکی از اولین تبلت‌های اندرویدی است که از نسبت تصویر 4:3 استفاده می‌کند و وضوحی شبیه به آی‌پد مینی اپل دارد. به این ترتیب نکسوس 9 نسبت به نکسوس 7 بلندتر نیست اما عریض‌تر شده و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را در خود جای داده است. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به قاب فلزی، اسپیکر‌های استریو در جلو و دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش اشاره کرد.

HTC-Nexus-9-pic-5

نسخه‌های 16 و 32 گیگابایتی وای‌فای تنها به ترتیب با قیمت‌های 399 و 479 دلار در پلی استور عرضه شده‌اند و امیدواریم این تبلت به زودی با قیمتی معقول وارد بازار کشورمان شود.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.