راه‌حل فیس‌بوک و یاهو برای آدرس‌های ایمیل‌ از دست‌رفته!

چندی پیش در خبرها داشتیم که یاهو برنامه‌ای برای بازیابی آدرس‌های ایمیل از بین رفته، در سر دارد. جالب اینجاست که این طرح در آن زمان چندان جدی گرفته نشد و از طرف دیگر باید گفت که انصافا اشکالات زیادی نیز به آن وارد بود.

1

برای مثال فرض کنیم فردی در چند سال گذشته آدرس ایمیل یاهو خود را به عنوان آدرس ایمیل قابل بازیابی برای حسا‌ب‌ کاربری فیس‌بوک مشخص کرده است. از طرف دیگر یاهو آدرس‌های ایمیلی را که چندین سال از آنها استفاده نشده است را مجدد بازیابی کرده و در اختیار کاربران جدید قرار می‌دهد، حال فرض کنید آدرس ایمیل یاهو که برای بازیابی حساب‌کاربری فیس‌بوک تعیین شده بود مورد استفاده قرار نگیرد و یاهو آن را به فرد دیگری واگذار کند.

با این حساب کلاهبرداران اینترنتی به راحتی قادر هستند با در اختیار گرفتن حساب کاربری ایمیل همان شخص، حساب فیس‌بوک وی را نیز به راحتی مختل کنند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و فیس‌بوک و یاهو موفق شده‌اند راه‌حل جدیدی برای این مشکل پیدا کنند. پروتکل قرارداد ساده نامه‌رسانی (SMTP) این امکان را به فیس‌بوک می‌دهد تا کاربران بتوانند، اعتبار زمانی آدرس ایمیل یاهو خود را که برای بازیابی رمز عبور توسط فیس‌بوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت را مشخص و تایید کنند.

با این راه‌حل جدید حساب‌های کاربری زیادی که در یاهو ثبت شده و مدت زیادی است که بلااستفاده مانده‌اند، مجدد در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. جالب اینجاست که این قابلیت جدید را می‌توان برای سایر آدرس‌های ایمیل شرکت‌های بزرگ نظیر گوگل و مایکروسافت نیز در نظر گرفت.

نرم‌افزار ساخته شده از طریق این راه‌حل جدید،RRVS (Require-Recipient-Valid-Since) نام گرفته و همانطور که گفته شد به موازات پروتکل SMTP کار می‌کند. با این حساب انتظار می‌رود در آینده نزدیک حتی بانک‌ها و سایر وب‌سایت‌هایی که نیاز به رعایت موارد امنیتی بیشتری دارند نیز از این راه‌حل جدید استفاده کنند.

msn

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. saeedeh rasooli می‌گوید

    ‘l´ve lost your emails and Faceboo Please help me