اولین دوربین هسلبلاد که در فضا استفاده شد حالا می تواند برای شما باشد!

درمورد فضانوردی اولین‌های زیادی وجود دارد! اما شما هم می‌توانید خود را در کنار اولین‌های فضانوردی قرار دهید.

0

یوری گاگارین اولین فردی بود که در سال ۱۹۶۱ به فضا سفر کرد. در اوایل همان سال، «هام» اولین فضا پیمایی بود که به خارج از جو پرواز کرد. و البته در این میان، دوربین هسلبلاد و لنز زایسی وجود دارد که برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ و با فضاپیمای مرکوری اطلس ۸ ناسا به فضا ارسال شد تا از زمین عکاسی کند.

first-hasselblad-camera-in-space-01این دوربین و لنز که در ماموریت بعدی هم استفاده شدند، در حال حاضر در یک حراجی به فروش گذاشته شده‌اند. البته فیلمی که در ماموریت فضاپیمای مرکوری اطلس ۹ در این دوربین استفاده شد نیز در این حراجی عرضه می‌شود.

first-hasselblad-camera-in-space-02

first-hasselblad-camera-in-space-03طبق برآوردی که به عمل آمده است، احتمالاً این وسایل با قیمتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به فروش بروند. البته برگزار کنندگان حراجی ادعا می‌کنند که این تجهیزات تاریخ ساز، با قیمتی بیش از این‌ها به فروش بروند.

first-hasselblad-camera-in-space-04

first-hasselblad-camera-in-space-05این دوربین و فیلم، سفرهای فضایی تاریخی بزرگی را تجربه کرده‌اند و خریدار آن، قطعاً قطعه ویژه‌ای را به کلکسیون خود اضافه خواهد کرد. قطعه‌ای که در تاریخ فضانوردی بسیار سرنوشت‌ساز بوده‌است.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.