9 کاری که تبلت‌ها هنوز بهتر از گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند

با وجود فبلت‌های غول‌آسایی با صفحه‌نمایش‌های 5.5 اینچی و بالاتر شاید تصور کرده باشید دیگر نیازی به تبلت ندارید و یک فبلت می‌تواند جای یک گوشی و تبلت را به خوبی پر کند. اما ما موافق نیستیم! هنوز حداقل 9 کار باقی مانده که تبلت‌ها بهتر از گوشی‌های هوشمند آن‌ها را انجام می‌دهند.

11

صفحه‌های تلفن همراه هرروز بزرگ‌تر می‌‌شوند. دوتا از مشهورترین گوشی‌ها یعنی آیفون 6 پلاس و گلکسی نوت 4 به ترتیب با صفحه‌نمایش 5.5 و 5.7 اینچی به تبلت‌های کوچک‌تر دست‌درازی می‌کنند.

درعین‌حال با اندازه‌های بزرگشان هنوز کارهایی هست که نمی‌توانند به خوبی یک تبلت متوسط ، انجام دهند. آیا می‌خواهید کتاب مصور بخوانید؟ Game of thrones تماشا کنید؟ یا عکس‌هایتان را ویرایش کنید؟ پس لازم است گوشی‌تان را به کناری انداخته و از یک تبلت استفاده کنید.

در اینجا لیست کارهایی را که با یک تبلت بهتر می‌توانید انجام دهید وجود دارد:


1- خواندن کتاب‌

Reading-book-on-tablet

کتاب‌های مصور دیجیتال تغییرات اساسی در نحوه‌ی خرید و خواندن کتاب‌های مصور ایجاد کرده‌اند. و درحالی‌که اپلیکیشن‌هایی نظیر Marvel unlimited موجود برای اندروید و آیفون که به شما دسترسی نامحدود به فهرست عظیم کتاب‌های مصور گذشته Marvel را می‌دهد  هنوز هم دشوار است که از رفتار قهرمان محبوبتان در صفحه‌نمایشی کوچک‌تر از یک کتاب مصور واقعی لذت ببرید. یک کتاب مصور روی گوشی خود بخوانید متوجه می‌شوید که حاشیه صفحات خیلی کوچک شده، متن را به سختی می‌توان خواند، و نقاشی‌ها به اندازه کافی پرجزئیات نیستند.

کتاب‌های درسی و جزوات را نیز مسلماً بهتر است بر روی صفحه‌نمایش حداقل 7 اینچی بخوانید.


2- بازی همه‌جانبه

playing-game-on-tablet

می‌خواهید بازی‌ Walking dead محصول شرکت Telltale که در سبک ماجراجویی و مرحله‌ای است و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد را بازی کنید؟ پس بهتر است سراغ تبلت خود بروید. چون یک گوشی با صفحه نسبتاً کوچکش نمی‌تواند گرافیک زیبای بازی، فعالیت‌های شگفت‌انگیز و عدالت فضای سخت و سنگینی را به خوبی نمایش دهد. می‌خواهید بهترین بازی را تجربه کنید؟ گوشی خود را رها کرده و سراغ تبلت بروید.


3- ویرایش عکس

photo-editing-on-tablet

این یکی خیلی ساده است. اگر بخواهید در حرکت عکس‌هایتان را با برنامه‌هایی نظیرAdobe’s Photoshop Touch  ویرایش کنید پس به تبلت احتیاج دارید. ویرایش عکس‌های باکیفیت در گوشی هوشمند خیلی سخت است چون نمی‌توانید جزئیات ریزی را که احتمالاً می‌خواهید حذف و یا بهتر کنید ببینید.


4- انجام کارهای جدی و تولید محتوا

Office-tablet

مطمئناً Microsoft و Google docs به عنوان اپلیکیشن برای گوشی‌ها وجود دارند ولی تنها مشاهده اسناد، صفحات گسترده Excel و ارائه‌ها بسیار سخت است چه رسد به ویرایش آن‌ها در گوشی. تابه‌حال سعی به ویرایششان در گوشی خود کرده‌اید؟ اصلاً جالب نیست. این برنامه‌ها را روی تبلت امتحان کنید و تجربه‌اش ناگهان حسی می‌شود. نه‌تنها متن راحت‌تر خوانده می‌شود بلکه چیزهای بیشتری در صفحه جا می‌گیرد.  که به معنای اسکرول کردن کمتر است. یک کیبورد بلوتوثی را به دستگاهتان وصل کنید و حالا واژه‌پرداز هم دارید.


5- آهنگ‌سازی

iPad-djay

چیزی که شاید تابه‌حال به انجام دادنش با تبلت فکر نکرده‌اید: آهنگ‌سازی. برنامه‌هایی نظیر cadenza pro موجود برای ios نه‌تنها به شما اجازه مشاهده برگه‌های نُت موسیقی بلکه نوشتنشان را می‌دهند. و بیشتر، می‌توانید آن‌ها را ذخیره، ویرایش و حتی با بقیه به اشتراک بگذارید. با انجام دادن این‌ها با تلفن همراهتان موفق باشید.


6- خواندن اخبار

Flipboard

بسیاری برنامه اخبار برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد، اما اگر می‌خواهید مقاله‌ای طولانی مربوط به بازار آسیا را به‌دقت بخوانید و یا متنی مربوط به فاجعه اسیدپاشی‌های اخیر، استفاده از تبلت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. و با برنامه‌هایی نظیر Instapaper می‌توانید صفحات را برای اینکه بعداً به‌صورت آفلاین بخوانید ذخیره کنید. لازم به  ذکر نیست که به‌طورکلی تجربه خواندن بهتری نسبت به صفحه گوشی کوچک خواهید داشت.


7- بازی کردن آن‌طور که باید و شاید…

Monument-Valley

فقط انجام بازی‌های همه‌جانبه روی تبلت نیست که تجربه بهتری می‌دهد، حتی بازی‌های فکری و پازلی نظیر Monument Valley تمیزتر به نظر می‌رسند و کنترل بهتری روی تبلت نسبت به گوشی دارند. وقتی بحث بازی کردن باشد تبلت بارها بهتر از گوشی عمل می‌کند.


8- تماشا کردن ویدیوها به‌صورت آنلاین

Youtube-iPad

اگر شما در کافه، بار و … باشید و بخواهید به دوستانتان ویدئویی کوتاه در یوتیوب نشان دهید مطمئناً استفاده از گوشی بهترین گزینه خواهد بود، اما اگر در حال استراحت روی مبل باشید و بخواهید برنامه‌ای نظیر Showyou را برای کانال‌های ویدئویی آنلاین موردعلاقه خود بررسی کنید صفحه‌ی بزرگ یک تبلت رقیبی نخواهد داشت.


9- تماشا کردن تلویزیون یا سریال

watching-video-on-tablet

تقریباً تمام برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌تان را می‌توانید به‌صورت آنلاین روی برنامه‌هایی نظیر WatchESPN ، HBO GO و بیشتر ببینید (البته احتمالاً در ایران نمی‌توانید!) اما اگر به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها علاقه دارید از آن‌جایی که پردازنده گجت‌های امروزی به خوبی از پس فیلم‌ها باکیفیت و با زیرنویس برمی‌آیند تماشای آن‌ها در تبلت‌ها می‌تواند شما را نسبت به گوشی 5 اینچی یا لپ‌تاپ سنگین‌تان بی‌توجه کند.


10 – نقاشی و طراحی

Sketch-Galaxy-Note-Tablet

اگر با قلم یک تبلت گلکسی نوت کار کرده باشید احتمالاً منظور ما را متوجه می‌شوید. اپلیکیشن‌های بسیار مناسبی برای انواع طراحی، نقاشی و اسکچ وجود دارند که اگر هنرمند و با استعداد باشید می‌توانند شما را از تخته و قلم‌مو بی‌نیاز کنند.

Yahoo! Tech

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    ببخشید.ولی اینا که 10 تا بود

    1. محسن صحافی می‌گوید

      شما اون یه دونه رو حساب نکنید! :)

  2. AREF می‌گوید

    با عرض سلام خدمت نویسنده محترم این مطلب
    اولین نکته این متن اینکه در تیتر نوشته شده (( 9 کاری که تبلت‌ها هنوز بهتر از گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند )) دقت کنید !!!! 9 !!!! پس چرا 10 تا نوشتید….
    حالا اینکه 9 تا باشه یا 10 تا به کنار آیا شما در مواردی که ذکر میکنم تفاوتی احساس میکنید ؟!

    1- خواندن کتاب 6-خواندن اخبار

    2- بازی همه‌جانبه 7- بازی کردن آن‌طور که باید و شاید…

    3- ویرایش عکس 10 – نقاشی و طراحی

    8- تماشا کردن ویدیوها به‌صورت آنلاین 9- تماشا کردن تلویزیون یا سریال

    یعنی اگر واقع گرایانه به این مسئله بنگریم فقط 5 یا 6 مورد برای برتری تبلت نسبت به فبلت میشه در نظر گرفت که باز هم همه این ها برمیگرده به صفحه نمایش بزرگ تبلت ها ….

    فارنت محترم سعی کنید بیشتر از خط پر کردن به محتوا هم دقت کنید :)

    با درور و سپاس فراوان

  3. امير می‌گوید

    بعضی از دوستان دارن ایرادهای بنی اسرائیلی میگیرن!!!
    آخه تبلت که برای عکاسی و مکالمه و اس ام اس نیست که!!!
    من خودم الآن 2 ساله که تبلت سامسونگ گلکسی 10 اینچی دارم و کاملا راضیم. اتفاقا حمل و نقلش هم کاملا راحته و مثل در دست گرفتن یک کتاب مبمونه. یک کاور براش گرفتم که هروقت توی دستم میگیرمش هرکس ببینه فکر میکنه کتاب توی دستمه. با گوشی و حتی فبلت اصلا نمیتونی وب گردی کنی و کتاب بخونی اما با تبلت بخصوص تاکید میکنم 10 اینچی وبگردی و کتاب خوندن واقعا لذتبخشه.
    من الآن روی تبلتم یک کتابخونه بزرگ دارم با حدود 800 کتاب و کلی مجله و روز به روز هم دارم اضافه ترش میکنم…
    شب میتونم خیلی راحت توی تخت خوابم بدست بگیرمش و وبگردی کنم و کتاب بخونم… خیلی راحت..
    اما با لپ تاپ و گوشی اصلا نمیشه چون لپ تاپ سنگینه و حجیم و گوشی صفحه اش کوچیکه و آدم رو اذیت میکنه.
    توصیه میکنم اگه میخوایین تبلت بگیرین حتما 10 اینچی بگیرین چون سایز زیر 10 اینچی اصلا جالب نیست و میشه مثل یک گوشی!!!!!!
    10 اینچی دقیقا سایز کتابه.

  4. J@V@D می‌گوید

    به نظر من فبلت میتواند تقریبا تمام کار های مورد نیاز شما را انجام دهد
    فبلت + پی سی (لپتاپ)= همه چی!!!!!!!!

  5. حمید می‌گوید

    ولی دوربین تبلت ها خیلی بده
    حمل و نقل تبلت خیلی سختره
    خیلی هاشون قابلیت نصب سیم کارت و تماس ندارن

  6. پريسا می‌گوید

    به نظر من که یه لپ تاپ + فبلت خیلی کاربردی تره . خیلی کارای لپ تاپو تبلتا نمیتونن انجام بدن . و همه به یه گوشی احتیاج دارن و تبلت نمیتونه جای گوشی رو بگیره.

    1. اردلان می‌گوید

      پیشنهاد خوبیه پریسا خانم
      آفرین
      من تبلت لازمم واقعیتش ولی لپ تاپ هم میخوام
      پیش خودم فکر کردم برم تبلت بگیرم خوب لپ تاپو کجای دلم بذارم؟!
      ولی آدم یه فبلت میگیره که نه مثل تبلت بزرگ باشه و ضمن اینکه گوشی هم هست
      لپ تاپم واسه کارهای کامپیوتریش میگیره
      آفرین
      سه چراغ روشن در این مرحله به شما تعلق میگیره :دی :دی

  7. اردلان می‌گوید

    ممنون مقاله خوبی بود
    برای مورد اول همچین نیاز دارممممممم
    افسوس که پول ندارم بخرم :دی :دی

  8. مهدی می‌گوید

    من الان هم ایفون دارم هم ایپد. ولی اگر مجبور باشم یکیشونو انتخاب کنم(خدا اون روز رو نیاره:)) ایپد رو انتخاب میکنم. چون علاوه بر المان های مثبتش یک گوشی نوکیا در کنار پد کاملا جای ایفون رو جبران میکنه. ولی بلعکس نه

    1. Sepehr می‌گوید

      داداش شاد این تو تبلتا اندرویدی صدق کنه(که همونجا هم کاملا صدق نمیکنه)
      اما تو دنیای ios نه
      یک اینکه آیپد ها هنوز فلش ندارن(و کلا هم بدلیل سایزشون واسه عکاسی مناسب نیستن؛پس اگه ایپد گرفتی دیگه تقریبا هم باس قید سلفی و پاناروما و جلو آینه و… رو بزنی)،متاسفانه زیادی سنگینن(که البته با توجه به نوع کاربردشون معقوله،اعتراضی هم وارد نیست گرچه تو نسل ایر بهتر شدن) دیگه اینکه قابلیت برقراری تماس و اس مس دادن رو ندارن
      و از همه مهم تر (لاقل واسه خوده من) اینه که اپ هایی مث وایبر و و اتس اپ و اینستا و… هنوز ورژن آیپدشون نیمده(که البته به نظر میاد سیاست خوده اپل باشه-طبق گفته ی c|net )
      در مجموع من الان خودم یه pc,iPad 4 wifi, nokia 105 دارم اما بنظرم همونجور که پریسا (تو کامنتا پایینی)گفت، یه لپ تاپ(مک بوک ایر ١٣ مثلا) + یه گوشی بزرگتر از ۴.۵ (دیگه بسته به سلیقه طرف) کاملا ترکیب کاربردی تری هستن …