آشنایی با حافظه‌های فلش AH333 و AH334 اپیسر

امروزه می‌توان گفت که حافظه فلش به یک عضو مهم و ضروری از زندگی دیجیتالی ما تبدیل‌شده و هر یک از ما باید برای جابه‌جایی فایل‌هایمان یکی از آنها داشته باشیم. می‌دانیم که مدل‌های فراوانی از حافظه‌های فلش در بازار وجود دارند، بااین‌حال همه ما به مدل‌های بسیار سریع و گران‌قیمت نیاز نداریم و یک نمونه فلش ساده نیز می‌تواند نیاز ما را برآورده سازد.

0

به همین منظور شرکت اپیسر که در زمینه تولید انواع حافظه سابقه‌ای طولانی داشته و جزو کمپانی‌های خوش‌نام به‌شمار می‌آید، دو مدل حافظه فلش AH333 و AH334 با پشتیبانی از پورت USB 2.0 را ارائه کرده است.

apacer_ah333_usb_flash_drive

حافظه فلش AH333 طراحی ساده و آشنایی دارد که مشابه آن را قبلاً در حافظه‌های ‌ فلش‌ دیگر موجود در بازار دیده‌ایم. این حافظه فلش دارای بدنه‌ای براق و یک حلقه شفاف و رنگی در اطراف آن است. یک قطعه مثلثی این تصور را ایجاد می‌کند که این حافظه فلش دارای LED نمایش وضعیت است که متاسفانه این‌طور نبوده و در این مدل خبری از LED نیست. پورت USB به کمک یک درپوش محافظت‌شده و از آنجاکه این درپوش به‌خوبی روی بدنه محکم می‌شود، بعید است که در کاربردهای روزمره به‌صورت تصادفی بیفتد یا گم شود. اپیسر سعی کرده تا با ایجاد لبه‌های گرد در این محصول، حس بهتری از حمل و استفاده از آن ایجاد کند.

apacer_ah334_usb_flash_drive

کسانی که با پوشش پورت USB چندان میانه خوبی ندارند و می‌خواهند استفاده از حافظه فلش کمی سرراست‌تر باشد، می‌توانند از مدل AH334 استفاده کنند که پورت فلش درون بدنه آن قرار می‌گیرد. این فلش نیز بدنه‌ای پلاستیکی در رنگ‌های صورتی و آبی داشته و پورت USB به کمک اهرمی که در زیر آن قرار دارد به بیرون رانده می‌شود. انتهای مسیر حرکتی این اهرم حالتی گیره‌مانند تعبیه‌شده تا در زمان قرار دادن فلش در پورت USB، اتصال USB حافظه فلش به داخل بدنه بازنگردد. این مدل نیز فاقد LED نمایشگر وضعیت بوده و مانند AH333 تا حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت ارائه می‌شود.

برای تست این دو حافظه فلش (نسخه 16 گیگابایتی)، آنها را به پورت USB 2.0 مادربرد Gigabyte Z87X-D3H متصل کردیم (دیگر قطعات مورداستفاده شامل پردازنده Intel Core i5-4670K، هشت گیگابایت حافظه GSkill TridentX DDR3-2400، درایو ADATA SX900 128GB و Apacer TurboII 120GB و کارت گرافیک PowerColor R9 270X می‌شود). جدول یک نتایج تست این دو حافظه فلش را در تست Sequential (100MB) نمایش می‌دهد.

Apacer AH333 & AH334 Table

همان‌طور که مشاهده می‌شود، سرعت خواندن و نوشتن این دو حافظه فلش هم‌رده با فلش‌های پرسرعت و قدرتمند بازار نبوده و باعث شده تا این دو مدل حافظه فلش در گروه محصولات معمولی و عادی بازار قرار گیرند. درواقع شاید نوع کارکردی که برای این حافظه فلش متصور هستیم (انتقال فایل‌هایی با حجم کم، هزینه در برابر کارآیی، ارائه به‌عنوان یک کادوی یادبود ساده و موارد دیگر) نیازی به‌سرعت انتقال اطلاعات بالا نداشته باشد، اما برای محصولی که در سال 2014 عرضه‌شده و در مقایسه با دیگر محصولات مشابه از کمپانی اپیسر، این سری از حافظه‌های فلش یک پله پایین‌تر قرار خواهند گرفت.

اپیسر در تولید حافظه‌های فلش AH333 و AH334 سعی کرده تا با حذف موارد غیرضروری و به ساده‌ترین شکل ممکن محصولی تولید کند که در عین سادگی، بتواند نیاز کاربر در انتقال فایل‌ها را برآورده سازد. قطعاً این حافظه فلش توانایی رقابت با حافظه‌های فلش قدرتمند در بازار را ندارد، اما هنوز هم می‌توان کاربردهایی برای آن متصور بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.