نسخه 14.10 اوبونتو با نام «تک‌شاخ‌ تخیلی» رسماً عرضه شد

تصوری که همگان از سیستم‌عامل اوبونتو دارند، استفاده از آن برای رایانه‌های رومیزی است. در نسخه جدید این سیستم‌عامل ( اوبونتو 14.10) اگرچه شاهد یک دسکتاپ بهبود یافته هستیم اما بیشترین میزان تغییرات بر روی نسخه‌های ابری و سرور متمرکز شده است.

0

این نسخه که با نام جالب ” تک‌شاخ تخیلی” عرضه شده کنترل محتوی را به گونه‌ای کاملا جدید به کاربر ارائه می‌دهد که باعث افزایش امنیت خواهد شد. این قابلیت پیش از این در Docker 1.3 نیز مشاهده شده بود. قابلیت اصلی پشتیبانی محتوا نیز باعث خواهد شد برنامه‌های بیشتری را بر روی یک سرور و یا فضای ابری در مقایسه با KVM اجرا کنید.

این نسخه از سیستم‌عامل اوبونتو تکنولوژی‌های محبوب ابری زیادی مانند Cloud Foundry، ElasticSearch و… را به کار گرفته است. برای توسعه‌دهندگان نیز اوبونتو به قابلیتی تجهیز شده که یکی از بهترین ابزارهای توسعه است، این ابزار که Juju نام دارد جدیدترین نسخه از این سرویس است که استفاده از برنامه‌های ابری را ساده‌تر می‌سازد.

اکنون و با استفاده از MaaS، اوبونتو 14.10 تجربه خوشایندی را نه تنها بر روی پردازنده‌های 32 و 64 بیتی بلکه بر روی ARM,ARM64,POWER8 به کاربر ارائه می‌دهد. با ارائه این نسخه و باتوجه به قابلیت‌های یادشده، اوبونتو به طور کامل به سیستم‌عامل سرور برای همه معماری‌ها تبدیل می‌شود.

Zdnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.