پنج اپلیکیشن اندرویدی برای داشتن خوابی راحت‌تر

احتمالاً خیلی اوقات تصمیم گرفته‌اید که خواب، این بخش خیلی مهم از زندگی خود را بهبود ببخشید. (هر شخص به‌طور متوسط یک‌سوم عمر خود را می‌خوابد!). طبق تجربه اپلیکیشن‌ها می‌توانند کمک کنند.

1

از حافظه بهبودیافته و خلاقیت تا بیشتر کردن طول عمر، مزایای خواب خوب شب خیلی بیشتر از این هستند که نادیده گرفته شوند؛ اما در عمل خیلی از ما هنگامی‌که باید، به‌سختی به می‌خوابیم و بیدار شدن با انرژی برای روبه‌رو شدن با روز جدید به نظر ناممکن است. تقریباً در همه‌جا ثابت‌شده که اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند در این امر به ما کمک می‌کنند.

درواقع، به‌جز قابلیت‌های فراوانی که استفاده از اپلیکیشن‌های خواب اندروید به همراه دارند شاید بهترین علت مفید بودن (اما کاملاً دور از توجه) این اپلیکیشن‌ها به‌سادگی این است که توجهتان را به مشکل (در این مثال به خواب) جلب می‌کنند؛ و این جلب‌توجه نقش مهمی در حل کردن مشکل دارد. در طول سال‌ها ما اپلیکیشن‌های زیادی را مورداستفاده قراردادیم و می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که اپلیکیشن‌ها موجود در زیر حتماً به شما کمک می‌کنند البته تا زمانی که بخواهید مواظب سلامتی خود باشید. ازاین‌جهت خواب درست خیلی شبیه به رفتن به باشگاه بدن‌سازی است، به‌سختی شروع می‌کنید ولی بابت به وجود آوردن تغییر و مقاومت کردن درحالی‌که راه خیلی آسان‌تری وجود دارد احساس خوبی به خود پیدا خواهید کرد.


Twilight

Twilight-Android-App

تحقیقات درزمینهٔ خواب نشان می‌دهند که زمانی که در معرض نور آبی (از طرف گوشی هوشمندتان) قرار بگیرید باعث می‌شود که به‌راحتی به خواب نروید. از طرفی خیره شدن طولانی قبل از خواب به گوشی باعث می‌شود که حدود یک ساعت بیشتر برای به خواب رفتن تلاش کنید.

خوشبختانه اپلیکیشن اندرویدی Twilight در کم کردن این مشکل به ما کمک می‌کند. این برنامه به‌طور خودکار و با توجه به ساعت و اینکه در چه قسمتی از روز قرار دارد نور صفحه را کم کرده و طیف آبی مذکور را فیلتر می‌کند.

تذکر: بنا بر تجارب ما Twilight در هر دستگاهی به‌خوبی کار نمی‌کند پس مراقب باشید.

دانلود از: بازارگوگل پلی


White Noise Lite

White-Noise-App

خب پس حالا که همیشه در تخت خواب از گوشی استفاده می‌کنید وقت آن رسیده که واقعاً به خواب بروید. در طول ماه‌های گذشته ما فهمیدیم که چیزی به‌سادگی White noise lite می‌تواند به نحو شگفت‌آور مؤثر واقع شود مخصوصاً اگر عادت دارید با تلویزیون روشن بخوابید و سکوت به شما حس عجیبی می‌دهد. White noise lite دارای صداهای متنوع که مدام تکرار می‌شوند است مانند ترافیک ماشین‌ها، سوختن هیزم‌ها، هواپیما، خط راه‌آهن قطار، باران و رعدوبرق و بسیاری دیگر، همگی برای آرام کردن شما.

دانلود از: بازارگوگل پلی


Sleep As Android

خب حالا شما به خواب‌رفته‌اید. الآن چی؟ تنها اپلیکیشن با بیشترین قابلیتی که ما می‌شناسیم sleep as android است. اگر تابه‌حال فکر کرده‌اید که دنبال کردن هر رفتاری از فرد در خواب می‌تواند مفید باشد احتمالاً sleep as android آن را دارد.

Sleep-As-Android-App

بهترین قابلیت این اپلیکیشن توانایی دنبال کردن خواب شما با حس‌گرهای گوشی هوشمندتان است. پس تا زمانی که حس‌گرهای گوشی شما کالیبره و دقیق است و روشنش کرده‌اید تنها باید گوشی را هنگام خواب در کنارتان قرار دهید و اپلیکیشن باقی کارها را انجام خواهد داد. اگر با استفاده از این برنامه برای بیدار شدن آلارم تنظیم کنید از اطلاعات ثبت شده خودش استفاده می‌کند تا زمان بهینه برای بیدار کردنتان را تعیین کند (البته با در نظر گرفتن آلارم اصلی که تعیین کردید) که معمولاً بعد از فاز خواب عمیق معروف، زمانی که بدنتان واقعاً در حال استراحت کردن است می‌باشد. با بسیاری از قابلیت‌ها، گراف‌ها و چارت‌های همراه sleep as android به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا یکی از بهترین برنامه‌های همه‌کاره محسوب می‌شود.

دانلود از: بازارگوگل پلی


Sleep Cycle Alarm Clock

Sleep-Cycle-alarm-clock

اگر بنا به هر دلیلی اپلیکیشن sleep as android برایتان مناسب نیست پس sleep cycle alarm clock می‌تواند جایگزین باارزشی باشد. روی‌هم‌رفته دارای قابلیت‌های کمتری بوده و مجانی هم نیست ولی کاری را که برایش تبلیغ می‌کند به‌خوبی انجام می‌دهد. از همه مهم‌تر بهترین قابلیت‌های اپلیکیشن sleep as android (آنالیز کردن خواب و آلارم‌های هوشمند) هر دو در این برنامه وجود دارند.

دانلود از:  گوگل پلی


Timely Aarm Clock

Timely-App

بسیار خب، حالا به‌اندازه کافی خوابیده‌اید و وقت بیدار شدن است. بیشتر اپلیکیشن‌هایی که تاکنون بررسی کردیم دارای آلارم هوشمند مخصوص به خود بوده‌اند؛ اما هیچ‌کدام رابط کاربری جذاب Timely alarm clock را ندارند. احتمالاً گوگل هم این موضوع را قبول داشته که Bitspin توسعه‌دهنده پشت Timely alarm clock را در اختیار گرفته؛ مانند ساعت‌های هوشمند دیگر Timely سعی می‌کند بهترین زمان بیدار کردن شما را تخمین بزند و این کار را ملایم انجام می‌دهد. اگر شما روی snooze کردن آلارم‌هایتان حساس و متعصبید و بعضی اوقات باعث خواب ماندن شما می‌شود Timely قبل از اینکه اجازه دهد آلارم را خاموش کنید شما را به چالش می‌کشد.

و دوباره، Timely از رابط کاربری فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

دانلود از: بازارگوگل پلی

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمیدرضا می‌گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید