سامسونگ برای ریشه کنی ابولا سه هزار گوشی هوشمند اهدا کرد!

کمپانی سامسونگ 3000 دستگاه گوشی هوشمند به مناطق غربی آفریقا، جایی که بیشترین شیوع بیماری ابولا وجود دارد اهدا کرده است.

0

این کمپانی اعلام کرده که روز سه‌شنبه، 3000 دستگاه گوشی هوشمند گلکسی 3 به مراکز مبارزه با ابولا اهدا خواهد کرد. این دستگاه‌ها از طریق دفاتر سازمان ملل به دست دفاتر هماهنگ‌کننده امور انسانی (OCHA) و 60 مرکز درمانی مبارزه با ابولا در کشورهای غنا، لیبی، سیری لیون خواهد رسید.

مراکز مبارزه با ابولا، در این کشورها بیشتر مرکزیت را دارد و بیش از 9200 نفر در این کشورها مبتلا شده‌اند که تا به امروز ابولا جان بیش از 4500 نفر آن‌ها را گرفته است. این بیماری به مرزهای اروپا و آمریکا نیز رسیده است که چند نفر تا به امروز به خاطر ابتلا به ابولا قرنطینه شده‌اند و تعدادی نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.

هفته پیش مؤسس و مدیر فیس‌بوک، مارک زاکربرگ و همسرش، 25 میلیون دلار برای کمک به پیدا کردن راه درمان این بیماری که تا به امروز هنوز واکسن جلوگیری برایش پیدا نشده کمک نقدی کرده‌اند.

Samsung-Galaxy-S3-Neo

زمانی که این گوشی‌های هوشمند به مراکز درمانی غرب آفریقا برسد، می‌توانند اپلیکیشن سلامتی سازمان ملل را بر روی آن نصب و اجرا نمایند. بنا به گفته سامسونگ، این اپلیکیشن یک سری اطلاعات درمانی و پزشکی در اختیار پزشکان و کارکنان قرار می‌دهد، همچنین یک سری ابزارها در این اپلیکیشن برای جمع‌آوری اطلاعات و آمار بیماران وجود دارد.

بیماران قرنطینه شده نیز می‌توانند از این گوشی‌ها برای برقراری تماس با خانواده و دوستان خود استفاده کنند. به گفته سامسونگ، این گوشی‌های هوشمند که حدود 1 میلیون دلار ارزش دارند، زمانی که رشد این بیماری متوقف شود و دیگر نیازی به آن‌ها نباشد، نابود خواهند شد.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.