مروری بر اندروید 5 آب‌نبات چوبی؛ طراحی متریال در تصاویر و ویدئوها

نسخه جدید از سیستم‌عامل اندروید با نام آب‌نبات چوبی پیش روی ماست؛ تقریباً! آخرین پیش‌نمایش نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید 5.0 که شامل رابط کاربری با طراحی کاملاً جدید می‌شود دقیقاً چیزی بود که همگان انتظارش را داشتند. بیایید نگاهی داشته باشیم به طراحی متریال اندروید جدید.

1

تغییرات کوچک در سرتاسر فضای کاربری مشاهده می‌شود که زمانی که در کنار قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های جدید هسته اندروید که از پایه بازسازی‌شده‌اند قرار می‌گیرند به ما احساس کار با یک سیستم‌عامل کاملاً جدید و هیجان‌انگیز را به نسبت نسخه‌های قبل ازجمله نسخه «کیت کت» را می‌دهد.

اکثر قابلیت‌هایی که در مورد اندروید دوستشان داشتیم هنوز سر جایشان مثل قبل هستند، اما طراحی‌های کاملاً جدید احساس فضایی نو را به ما زمان کار کردن القا می‌کند. البته ترفندهای جدیدی به فضای کاربری اندروید اضافه‌شده است، برخلاف بعضی از نسخه‌های قبلیکه بدون نوآوری فقط تکرار می‌شدند، ترکیب ترفندها و فضای کاربری قدیمی و جدید یک احساس پایداری و جدید هنگام کار کردن به شما می‌دهد. طراحی جدید رابط کاربری فقط خلاصه‌شده در رنگ‌ها و عکس‌های پس‌زمینه نیست، همه‌چیز حتی کوچک‌ترین آیکون‌ها دستخوش طراحی به سبک جدید اندروید شده‌اند.

البته که طرفداران اندروید با نسخه جدید این سیستم‌عامل تحت تأثیر قرارگرفته‌اند؛ همه‌چیز هنوز بی‌نقص نیست، اما تا اینجا چیزهایی که از «آب‌نبات چوبی» دیده‌ایم ما را نیز تحت تأثیر قرار داده است و شکی نداریم که شما هم از آن خوشتان آمده است. می‌توانید قسمت‌هایی از طراحی‌های جدید این سیستم‌عامل را در اینجا ببینید.



Android-Lollipop-Homescreen

Android-Lollipop-Notification-shade

Android-Lollipop-Contacts

Android-Lollipop-Calculator

Android-Lollipop-Keyboard

Android-Lollipop-Clock

Android-Lollipop-1

Android-Lollipop-2

Android-Lollipop-Camera

Android-Lollipop-Setup

AndroidCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    زنده باد اندروید …..