کالبدشکافی آی‌مک رتینا؛ قیافه جدید اما با همان دل و روده!

طبق معمول اعضای گروه کالبدشکافی iFixit کار همیشگی خود را که بیرون آوردن دل و روده قطعات جدید تکنولوژی است را انجام داده‌اند! این‌بار نوبت آخرین محصول شرکت اپل یعنی آی مک رتینا است که به تازگی رونمایی شده است!

0

اما اجازه دهید در همین ابتدای کار نتیجه را اعلام کنیم : به جز صفحه نمایش تحسین‌برانگیز جدید همه چیز کم یا بیش بدون تغییر و همان نسل قبلی است!

به طور کلی، زمانی که صفحه نمایش باز شد، همان حافظه SSD، همان بورد و حافظه در زیر آن پنهان شده بودند. البته همانطور که اپل در شب گذشته اشاره کرد، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و کنترل‌کننده صفحه نمایش کاملا جدید هستند تا در پردازش اطلاعات صفحه نمایش جدید 5K کم نیاورد.

بزرگترین پرده برداری هرچند این بود که iMac جدید یک پنل دسترسی برای به روز رسانی حافظه RAM داراست که به کاربر اجازه افزایش حافظه را می‌دهد. این یک خبر خوش برای هرکسی است که تمایلی برای پرداخت مبلغی اضافه به اپل را ندارد یا شاید کسی که میزان حافظه‌ای بیشتر از 32 گیگابایت که اپل بر روی این دستگاه به فروش می‌رساند را نیاز دارد.

اگر شما اشتیاقی برای به‌روز رسانی هر کدام از کامپوننت‌ها یا قسمت‌های این دستگاه دارید، iFixit ادعا کرده که پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و SSD این دستگاه همگی قابل به‌روزرسانی هستند، البته در صورتی که مشکلی با باز کردن و خارج کردن صفحه نمایش که یک پروسه شامل بریدن و بعد جایگزینی نوارچسب دو روی مخصوص اپل است نداشته باشید.

برای خاطر همین منظور تیم iFixit به کامپیوتر آی‌مک رتینا جدید اپل نمره 5 از 10 در قابل تعمیر بودن را داده است. اما هرچند در عوض حداقل همه چیز بدون نیاز به فرستادن کل دستگاه به کمپانی قابل تعویض است!

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.