سامسونگ چیپست Exynos 7 Octa را با 57 درصد افزایش کارایی معرفی کرد

بهترین چیپست سامسونگ در حال حاضر Exynos 5433 از سری Exynos 5 است که در گلکسی نوت 4 شاهد آن هستیم. اما این غول کره‌ای به تازگی نسل جدید چیپست‌های خود را معرفی کرد که گفته می‌شود نسبت به نسل فعلی 57 درصد بهتر عمل خواهد کرد.

0

Exynos-7-Octa-CPU

Exynos 7 Octa مانند Exynos 5433 از چهار هسته پردازشی Cortex-A57 و چهار هسته Cortex-A53 با فناوری big.LITTLE شرکت ARM بهره خواهد برد که توسط فرآیند 20 نانومتری تولید شده و احتمالاً این‌بار با Aarch64 به صورت کامل از معماری 64 بیتی بهره خواهد برد. این چیپست از وضوح‌های 1440 در 2560 ور 1440 در 1600 پیکسل پشتیبانی کرده و با وجود افزایش 57 درصدی کارایی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. همچنین همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید پشتیبانی از حسگر مردمک چشم نیز برای تشخیص هویت وجود دارد!

Exynos-7-Octa-GPU

پردازنده گرافیکی نسخه‌ای بهبود یافته از Mali T-760 است که همین حالا هم در نوت 4 نسخه جهانی یافت می‌شود اما در نسل جدید 74 درصد قوی‌تر خواهد شد. قدرت گرافیکی این چیپست به قدری بالاست که امکان فیلم‌برداری هم‌زمان با وضوح بالا را با دو پردازنده تصویری ISP از دوربین‌های جلو و پشت فراهم می‌کند. اما منظور ما از وضوح بالا چیست؟ سامسونگ ادعا می‌کند می‌توانید به صورت همزمان ویدئوهای 16 مگاپیکسلی با دوربین پشت و 5 مگاپیکسلی با دوربین جلو و با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید! جالب است بدانید وضوح فیلمبرداری 4K حدود 8 مگاپیکسل است!

هنوز مشخص نیست که گوشی‌های مجهز به این چیپست چه موقع وارد بازار خواهند شد اما احتمالا تا سال آینده و عرضه گلکسی نوت 5 باید منتظر بمانیم.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.