گوگل اندروید 5 را با نام آب‌نبات چوبی رسماً معرفی کرد

پس از یک دوره آزمایش با نام اندروید L گوگل دقایقی پیش سرانجام نسخه پنجم اندروید را با نام Lollipop یا همان آب‌نبات چوبی معرفی کرد. اندروید جدید که به صورت پیش‌فرض بر روی نکسوس 6 و نکسوس 9 عرضه خواهد شد همچنین برای نکسوس 5، نکسوس 7 و نکسوس 10 نیز به همراه دستگاه‌های گوگلی پلی منتشر می‌شود.

4

مسلماً یکی از بزرگترین تغییرات اندروید جدید در ظاهر آن صورت می‌گیرد. زبان طراحی متریال پیش از این آهسته آهسته بر روی اپلیکیشن‌های گوگلی مانند گوگل پلی استور، کروم و گوگل پلاس دیده شد و حالا ظاهر کلی اندروید را تغییر خواهد داد. انیمیشن‌های جدید، صفحه جدید مالتی‌تسکینگ و کشوی اعلان‌های متفاوت از جمله تغییرات ظاهری اندروید جدید هستند.

اندروید آب‌نبات چوبی همچنین از پردازنده‌های 64 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند و به لطف پروژه ولتا انرژی کمتری را نیز از باتری طلب می‌کند. علاوه بر این‌ها گوگل بیش از 5000 بسته API برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است و می‌گوید در اندروید 5 تصاویر، آهنگ‌ها، اپلیکیشن‌ها و جستجوها به شکل بهتری بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی شما همگام‌سازی خواهد شد.

Nexus-5-Android-Lollipop

از جمله تغییرات دیگر نسخه جدید اندروید می‌توان به حالت ذخیره انرژی، چندکاربره، حالت میهمان و ایمن کردن و قفل کردن گوشی با اتصالات بلوتوث اشاره کرد. اندروید جدید از زمان اندروید 4 تاکنون بزرگترین تغییر ظاهری را به چشم دیده و حالا قصد دارد ظاهر اپلیکیشن‌های دیگر را نیز تغییر دهد.

همان‌طور که گفتیم نکسوس 4 و شاید نکسوس 7 مدل 2012 از این آپدیت بی‌بهره بمانند اما نکسوس‌های جدیدتر و همچنین گوشی‌های Google Play Edition در هفته‌های آینده این آپدیت حیاتی را زودتر از سایرین دریافت خواهند کرد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    من huawei honor 3c دارم چندروز پیش ورژن 4.4.2 رو روش ریختم همون ورژن نشنال که واسه چین بود هنوز نسخه جهانیش میگن نیومده .

    الان اندورید 5 واسه این مدل میاد یا دست هواوویه انتشارش ؟ میشه از مال نکسوس استفاده کرد تا هواووی بده بیرون یا خیر پشتیبانی نمیکنه ؟

  2. عباس می‌گوید

    سلام
    از اطلاع رسانیتون بی نهایت سپاس گذارم
    میخواستم بدونم آپدین اندروید 5 برای اس 4 هم میاد یا نه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد حداقل دو نسل پشتیبانی میشن یعنی اس5 و اس4

      1. اردلان می‌گوید

        ما که گالاکسی ایس داریم چی؟!!! (میدونم نمیاد همینطوری گفتم)
        چقدر غم انگیزه داستان گوشی ما
        باید عوضش کنیم دیگه
        آخه با این قیمتهای نجومی؟!
        لعنت به گرونی