تبلت نکسوس 9 اچ‌تی‌سی با پردازنده قدرتمند و اندروید 5 از راه رسید

بعد از مدت‌ها انتظار و خبرهای گوناگون گوگل به‌طور رسمی تبلت نکسوس را با نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید معرفی نمود.

1

طبق اطلاعات رسمی این تبلت از پس‌فردا قابل سفارش می‌باشد و از اوایل ماه آینده‌ی میلادی به دست خریداران خواهد رسید. نکسوس 9 از یک صفحه‌ی نمایش 8.9 اینچی با وضوح QVGA بهره می‌برد که رزولوشن 2048 در 1536 را به ارمغان می‌آورد. نسبت تصویر در این تبلت به‌جای 16:9 حالا 4:3 شبیه به آی‌پد مینی اپل بوده که تاکنون در تبلت‌های اندرویدی کم‌سابقه است.

Nexus-9-colors

گوگل در این تبلت برای اولین بار در نسل نکسوس از پردازنده‌ی 64 بیتی انویدیا  Tegra K1 استفاده کرده است که به گفته‌ی سازنده‌ی آن قوی‌ترین پردازنده‌ی به‌کاررفته در تلفن‌های همراه و تبلت ها می‌باشد.همچنین نکسوس 9  دارای 2 گیگابایت رم می‌باشد و به ادعای گوگل باتری آن توانایی روشن نگه‌داشتن این دستگاه را تا 9 ساعت کار متداول را دارد.در ساخت اسپیکرهای این تبلت از فناوری BoomSound به‌کاررفته است که به‌زودی اطلاعاتی درباره‌ی این فناوری منتشر خواهیم کرد.

Nexus-9-Multimedia

طبق گفته‌ی گوگل  نکسوس 9 به‌اندازه‌ی کافی کوچک است که دست‌وپا گیر نباشد و هم به‌اندازه‌ای بزرگ است که بتواند نیازهای افراد را برآورده کند.گوگل همچنین در کنار معرفی این محصول از کیبورد مغناطیسی مخصوص آن و پایه نگه‌دارنده برای تنظیم تبلت در زوایای مختلف پرده برداشته است.

Nexus-9-case

به نظر می‌رسد گوگل با معرفی نکسوس 9 به جنگ سرفیس مایکروسافت و آی‌پد جدید اپل رفته است.باید یکی از برگ برنده‌های نکسوس 9  را قیمت آن دانست،گوگل اعلام کرده این تبلت در دو رنگ سفید و مشکی در نسخه‌ی 16 گیگابایت باقیمت 399 دلار و در نسخه‌ی 32 گیگابایتی باقیمت 479 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. عبدالله می‌گوید

    الان نگاه کردم. ورج و جی اسم آرنا نوشتن دو گیگ رم داره. متاسفانه حافظه جانبی نمی خوره که البته از سری نکسوس بعید نبود. ولی می شه 32 خرید. ممنون از خبرتون.