نکسوس 6 گوگل با صفحه‌نمایش 6 اینچی و اندروید 5 رسماً رونمایی شد

بدون هیچ‌گونه مراسم خاصی گوگل دقایقی پیش گوشی نکسوس 6 پرچمدار اندرویدی‌ها را رسماً معرفی کرد. این گوشی یا بهتر بگوییم فبلت با صفحه‌نمایش 6 اینچی و پردازنده‌ای قدرتمند به زودی از راه خواهد رسید.

4

صفحه‌نمایش نکسوس 6 حتی از شایعات هم بزرگتر شده و حالا 6 اینچی و با وضوح QHD یعنی 2560 در 1440 پیکسل طراحی شده است تا تراکم پیکسلی 496 پیکسل بر اینچ را باعث شود. همان‌طور که از تصاویر می‌بینید نکسوس جدید توسط موتورولا تولید شده و شباهت زیادی به موتو ایکس جدید دارد.

Nexus-6-colors

پردازنده نکسوس 6 قوی‌ترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 805 با چهار هسته پردازشی Krait 450 با سرعت 2.65 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 420 خواهد بود که با سه گیگابایت رم همراهی می‌شود. دوربین‌ پشتی 13 مگاپیکسلی با گشادگی f/2.0 با دو فلش LED مجهز به لرزش‌گیر OIS و دوربین جلویی هم 2 مگاپیکسلی است. قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K یا همان 2160p نیز در نکسوس جدید فراموش نشده است. نکسوس 6 با این‌که تنها کمی از آیفون 6 پلاس بلندتر است صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و اسپیکرهای استریو را در جلوی خود جای داده است.

باتری نکسوس 6 هم 3220 میلی‌آمپرساعتی انتخاب شده که قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد اما با ویژگی شارژ سریع می‌توانید تنها با 15 دقیقه شارژ 6 ساعت از آن استفاده کنید. گوگل قول داده که نکسوس 6 یک روز کامل را بدون هیچ دردسری دوام بیاورد و پروژه ولتا هم مسلماً در اندروید جدید به آن کمک خواهد کرد.

Nexus-6-charging

نکسوس 6 در رنگ‌های سورمه‌ای و سفید قرار است از 7 آبان برای سفارش آماده باشد و احتمالاً تا پایان آبان عرضه شود. نسخه 32 گیگابایتی آنلاک این گوشی با قیمت 649 دلار در گوگل پلی عرضه خواهد شد و نسخه 64 گیگابایتی نیز در پی آن به فروش خواهد رسید.

Nexus-6-lollipop

همان‌طور که انتظار می‌رفت نکسوس جدید دیگر قیمت فوق‌العاده نکسوس‌های قبلی را ندارد اما گوگل کماکان نکسوس 5 را نیز با قیمت سابق و با اندروید جدید 5 آب‌نبات چوبی عرضه خواهد کرد.

Google

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. سامان کیانفر می‌گوید

    درود و شادباش نوروز به همگی دوستان عزیز ؛
    بنده nexus 5 \ LG * D-821 نسخه ۳۲ گیگابایتی استفاده میکنم و تاکنون موردی پیش نیامده نیاز به میکرو اس – دی ، حافظه جانبی ، داشته باشم ،
    بس از یکسال کار مدام و استفاده هر روزه از اینترنت وای فای ، بالای ۳ یا ۴ ساعت ، بیشتر از نثف حافظه گوشی من خالیه – حدود ۱۹ گیگ – و بسیار راضی هستم ، تنها اشکالش زود تموم شدن شارژ گوشی بود که بعد از ارتقا به اندروید ۵.۰.۱ ، آبنبات چوبی ، حل شده است .
    سال خوبی رو برای هممون آرزومندم ، سپاس

  2. مجید می‌گوید

    ببخشید -رم- نمیخوره یعنی چی؟؟؟؟؟؟ بخاطر عدم پشتیبانی رم نکسوس نخریدی؟؟؟؟؟؟؟
    بابا ایولا……………

  3. علی می‌گوید

    نکسوس ساخته شده توسط موتورولا هیچ حرفی رو باقی نمیذاره
    خیلی هم عالی :)

  4. اردلان می‌گوید

    ای بابااااااااااا
    اینم که رم نمیخوره
    چرا گوگل این نکسوساشو بدون پشتیبانی رم ارائه میده؟!
    من هربار خواستم بگیرم به خاطر عدم پشتیبانی رم بیخیالش شدم
    هیچ این نکسوس ها از این بابت خوب نبودن