چگونه با اکسپریا زد ۳ یا زد ۳ کامپکت در زیر آب عکسبرداری و فیلمبرداری کنیم؟

اکسپریا زد ۳ تلفن هوشمندی است که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی می‌باشد، مثلاً با آن می‌توانید زیر باران راه بروید یا در گرم‌ترین روزهای تابستان داخل استخر شوید و از خود عکس سلفی بگیرید.اکسپریا زد ۳ با داشتن بدنه بسیار باریک و قاب آلومینیومی،یک پرچم‌دار عالی برای سونی محسوب می‌شود.

4

اکسپریا زد ۳ با استانداردهای IP65 و IP68 در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم بوده و همچنین ضدآب است. به شرطی که همه درگاه‌ها و درپوش‌ها محکم بسته‌شده باشند، این تلفن در برابر گردوغبار نفوذناپذیر بوده و مطابق با ‎IP65‎ در برابر پاشش آب با فشار کم از همه جهت‌های ممکن محافظت‌شده است، و مطابق با ‎IP68‎ می‌تواند تا عمق ۱٫۵متری و تا مدت ۳۰ دقیقه در زیرآب شیرین نگه‌داشته شود.

ما در این مقاله قصد داریم به چگونگی عکس‌برداری و فیلم‌برداری توسط این گوشی در زیرآب بپردازیم:

قبل از شروع بدون شک به یک عدد اکسپریا زد ۳ یا زد  ۳ کامپکت نیاز داریم.
در مرحله‌ی اول باید دستگاه را طوری تنظیم کرد که با دکمه‌ی قفل لا اسکرین اقدام به عکاسی نماید و با دکمه‌های تنظیم صدا عملیات زوم را انجام دهد، زیرا در زیرآب به دلیل فشار نمی‌توان به روش معمول و از طریق صفحه‌نمایش اقدام به عکاسی کرد.

در مرحله‌ی اول بعد از وارد شدن به برنامه‌ی عکاسی به قسمت تنظیمات دوربین رفته و گزینه‌ی Touch Lock را غیرفعال کنید. با این کار دکمه‌ی قفل صفحه‌ی نمایش تبدیل به کلیدی برای شروع فیلم‌برداری یا گرفتن عکس خواهد شد و با استفاده از کلیدهای تغییر ولوم نیز می‌توان اقدام به زوم کردن بر روی عکس نمود.

Touch-lock

اگر مرحله‌ی قبل را به‌درستی انجام داده باشید با تصویر ذیل روبه‌رو خواهید شد.

Water-begone

بعد از اتمام عکاسی، برای برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه کافی است روی قسمت مشخص‌شده  انگشت خود را بکشید.

Turn-off-Touch-Lock

به نظر شما چه تعداد افراد حاضر به انجام تست گوشی خود در زیرآب به‌منظور گرفتن عکس‌های سلفی هستند؟

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    محمدجان اصلا به نظر تو سونی گوشی مشکل دار می سازه اصلا ممکنه

  2. YazdaN می‌گوید

    والا حق با توهه گوشی سونی سری زد خیلی دیدم بردن استخر و گرفتنش زیر اب چیزیش نشده ولی چند نفری هم دیدم بش چند قطره اب گوشیشون سوخته پس یعنی شانسیه که کسی مثل من از این شانسا نداره

  3. مهدی می‌گوید

    خیلی هم خوبه من خریدم رفتم استخر خخخخخ

  4. محمد می‌گوید

    من که عمرا صد سال. کی گفته اصلا ضد ابه اقا اصلا بیشتر از باقی گوشیا حساسه .اومدیمو ماله ما شانسی مشکل داشت و واتر پروف نشده بود کی دیگه گردن میگیره اخه.