سونی اولین اپلیکیشن ویندوز فونی خود را منتشر کرد، آیا این اول راه است؟

سونی امروز اولین اپلیکیشن ویندوزفونی خود را راهی اپ استور مایکروسافت کرد تا کاربرانی که قصد مهاجرت به گوشی‌های اکسپریای این شرکت را دارند به‌راحتی بتوانند اطلاعات مهم خود را منتقل کنند.

0

شاید آخرین شایعه‌ای که سونی قصد تولید گوشی هوشمند با سیستم‌عامل ویندوز فون را دارد ،برمی‌گردد به حدود یک سال قبل. بعد از آن دوران تاکنون هیچ‌گونه خبر و حتی گمانی در مورد همکاری سونی و مایکروسافت بر روی یک گوشی مشترک درز نکرده است.اگرچه بعد از فروش بخش کامپیوترهای رومیزی سونی یا همان وایو، به نظر می‌رسید روابط سونی و مایکروسافت بهبود یابد ولی این اتفاق تا به امروز رخ نداده است.

اما امروز سونی اولین اپلیکیشن ویندوز فونی خود را منتشر کرد.قبل از اینکه به وجه بیایید باید بگوییم این‌طور به نظر می‌رسد که این برنامه برای مهاجرت به گوشی‌های اکسپریا ساخته‌شده است نه انتقال اطلاعات از گوشی‌های سونی به یک گوشی ویندوزفونی. ویندوز فون خود قابلیت انتقال اطلاعات از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل‌های دیگر را به یک گوشی ویندوزفونی فراهم کرده است ولی امروز سونی اپلیکیشن جدید خود را با نام Xperia™ Transfer Mobile  منتشر کرده است تا کاربرانی که قصد مهاجرت به گوشی‌های سونی را از ویندوز فون دارند، به‌راحتی بتوانند اطلاعات مهم خود ازجمله مخاطبین و پیامک‌ها را منتقل کنند.البته این برنامه درگذشته برای سیستم‌عامل‌های بلک‌بری و IOS نیز منتشرشده است.
Sony_Xperia_Transfer_screens

سونی در وصف این نرم‌افزار می‌گوید:
 آیا نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام مهاجرت به گوشی‌های اکسپریای هستید؟ نگران نباشید. برنامه‌ی Xperia™ Transfer Mobile یک روش بسیار ساده، امن و راحت است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مهم خود مانند مخاطبین، پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و … را به‌راحتی از گوشی یا تبلت قدیمی خود به خانواده‌ی اکسپریا منتقل کنید 

آن‌گونه که از شواهد پیداست سونی هیچ‌گونه قصد تولید یک گوشی با سیستم‌عامل ویندوز فون را ندارد.اگرچه امروزه با یک پشتیبان گیری آنلاین می‌توان تمام اطلاعات مهم گوشی‌ها را به یکدیگر منتقل کرد ولی سونی ترجیح داده است برنامه‌ای اختصاصی برای گوشی‌های اکسپریای خود تولید نماید. هرچند این عمل سونی یک تبلیغ  مهاجرت از ویندوز فون محسوب می‌شود ولی مایکروسافت هیچ‌گونه مخالفتی با این عمل انجام نداده و به برنامه‌ی جدید سونی اجازه‌ی انتشار در اپ استور ویندوز فون را نیز داده است.اما با رشد سریع ویندوز فون شاید دور از ذهن هم نباشد که سونی مانند اچ‎تی‎سی به‌زودی پرچم‌داری با سیستم‌عامل ویندوز فون راهی بازار کند.

QR_Sony_Xperia_Transfer

wpcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.