استفان الوپ یکی از بدترین مدیر عامل‌های جهان بود!

استفان الوپ مدیر عامل قبلی نوکیا در کتابی که به تازگی منتشر شده به عنوان یکی از بدترین مدیر عامل‌های جهان کاندیدا شده است!

3

استفان الوپ اکنون سرپرست بخش دستگاه‌های مایکروسافت است ولی قبل از این سمت مدیرعامل نوکیا بوده است. در یک کتاب که به‌تازگی منتشرشده و موضوع آن بررسی عملکرد فنلاندی‌هاست، از استفان الوپ نه‌تنها به‌عنوان  یکی از بدترین مدیرعامل‌های جهان بلکه از وی به‌عنوان بدترین مدیرعامل جهان یاد شده است.

Pekka Nykänen و Merina Salminen نویسندگان کتاب Operation Elop هستند که در هفته جاری منتشر گردیده است. این افراد با توجه به اینکه روزی نوکیا یکه‌تاز تولیدکننده تلفن‌های همراه جهان بود و استفان الوپ باسیاست‌های غلط و پافشاری بیجا برای عرضه نکردن به‌موقع گوشی اندرویدی و سرمایه‌گذاری بدون دلیل بر روی سیستم‌عامل سیمبین، نوکیا را به ورشکستگی کشاند و کار به‌جایی رسید که مایکروسافت آن را تصاحب کرد.

بعضی از مردم همانند ما بر این باورند که استفان الوپ از طرف مایکروسافت به نوکیا آمده بود تا کاری کند نوکیا به زیر پرچم کمپانی مایکروسافت برود و این اتفاق نیز با پیوستن بخش کسب‌وکار دستگاه‌های نوکیا به مایکروسافت انجام گردید.در این کتاب علاوه بر اطلاعات فنی از گفته‌های بیش از 100 نفر از کارکنان اخراج شده‌ی نوکیا استفاده‌شده است.

wpcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مجید می‌گوید

    متاسفانه الوپ با سرسختی که نشون داد در مقابل پذیرش اندروید، نوکیای محبوب و گردن کلفت رو روانه موزه تاریخ تکنولوژی کرد، اگر روی سیمبین مسخرش تاکید نمیکرد الان شاید جای سامسونگ و یا حداقل سونی در حوزه موبایل و تبلت بود…

  2. سعید زعفرانی می‌گوید

    ولی نهایتا به دان متریک مدیر ایکس‌باکس نمی‌رسن :))

  3. عبداله قاسمي می‌گوید

    هم خودش مدیر بی کفایتی بود هم استیو بالمر