تبلت‌های جدید یوگا لنوو در دو اندازه و در دو مدل ویندوز و اندروید

بعد از مدت‌ها انتظار و شایعات فراوان درز کرده لنوو دیشب نسل جدید تبلت های جدید یوگا را معرفی کرد.

1

تبلت های جدید یوگا در دو نسخه‌ی اندرویدی و ویندوزی تولیدشده‌اند که بسیار شبیه هم می‌باشند و شاید تنها تفاوت بین آن‌ها سیستم‌عامل نصب‌شده باشد که اولی با اندروید 4.4.4 کیت‌کت عرضه خواهد شد و دیگری از ویندوز 8.1 به‌صورت کامل استفاده خواهد کرد. تبلت‌های جدید یوگا همچنین در دو نسخه با صفحات نمایش 8 و 10 اینچی تولید شده‌اند که با این کار به نظر می‌رسد لنوو توانسته دست کاربران را برای انتخاب هر مدل در هر سایز باز بگذارد.

Lenovo-Yoga-Tablet-2-01

سری یوگا همانند سری تینک پد لنوو دارای بدنه‌‌ای محکم می‌باشند. لنوو در سری تازه‌ی تبلت‌های یوگا از صفحات نمایشی با تکنولوژی IPS LCD استفاده کرده است و رزولوشن آن‌ها چیزی در حدود 1200 در 1920 پیکسل می‌باشد که زاویه دید عالی 178 درجه را به ارمغان می‌آورد. بالطبع هر چه اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر باشد نرخ تراکم پیکسل بالاتر است و بر این اساس تبلت‌های یوگا با صفحه‌نمایش 8 اینچی دارای تراکم پیکسل 283ppi می‌باشند که این عدد در صفحات نمایش 10 اینچی به 226ppi می‌رسد.

لنوو در این تبلت ها از سری Intel Atom Z3745 به‌عنوان پردازنده استفاده کرده است که بر روی فرکانس 1.86 گیگاهرتز تنظیم‌شده‌اند. همچنین این تبلت‌ها در نسخه‌ی استاندارد دارای 2 گیگابایت رم LPDDR3 می‌باشند که در نسخه‌ی پیشرفته‌تر از 3 گیگابایت رم LPDDR3 استفاده شده است. نسخه‌ی ویندوزی این تبلت دارای فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایت می‌باشد که در نسخه‌ی اندرویدی به 16 گیگابایت کاهش پیدا کرده است ولی هر دو مدل دارای قابلیت نصب حافظه‌ی microSD تا ظرفیت 128 گیگابایت را می‌باشند.

Lenovo-Yoga-Tablet-2-06

ظرفیت باطری این دستگاه‌ها 9,000 میلی‌آمپر می‌باشد که در تست‌های به‌دست‌آمده در نسخه‌ی اندرویدی 18 ساعت و نسخه‌ی ویندوزی 15 ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد که نسبتاً زمان خوبی محسوب می‌شود. همان‌گونه که انتظار می‌رفت تبلت‌های جدید یوگا دارای یک تکیه‌گاه برای نگاه‌داشتن تبلت در زوایای مختلف تا 180 درجه را دارا هستند.در کناره‌ی دستگاه بلندگوها باقابلیت پخش استریو صدا قرار داده‌شده‌اند ولی لنوو ادعا می‌کند بلندگوهای استفاده‌شده قابلیت پخش صدا با کیفیت Dolby را دارند.

این تبلت‌ها از یک دوربین جلو با کیفیت 1.6 مگا پیکسل و یک دوربین 8 مگا پیکسلی در پشت همراه با سنسور BSI-2 جهت تنظیم نور دوربین بهره خواهند برد. امیدواریم لنوو از سری قبلی یوگا درس گرفته و دوربینی باقابلیت تصویربرداری بهتر بر روی نسل جدید قرار داده باشد.

Lenovo-Yoga-Tablet-2-07

هر دو نسخه از شبکه مخابرات بی‌سیم نسل چهارم پشتیبانی خواهند کرد که باید این قابلیت را متشکر مودم XMMTM 7160 cat اینتل باشیم.ولی نسخه‌های ارائه‌شده در امریکا ازین ویژگی محروم هستند و فقط از طریق وایفا قادر به استفاده از اینترنت هستند.

نسخه‌ی 8 و 10 اینچی این تبلت ها با سیستم‌عامل اندروید به ترتیب 249 و 299 دلار قیمت‌گذاری شده است که در نسخه‌ی ویندوزی این ارقام به ترتیب 299 و 399 دلار می‌باشند و از ماه نوامبر سال جاری نیز در دسترس خواند بود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. babak می‌گوید

    در سایت لنوو از همین مدل تبلت، سیزده اینچی هم معرفی شده، اشاره ای به اون نکردید