تماشا کنید: گلکسی نوت 4 سامسونگ هم خم می‌شود؟

«بند گیت» یا همان رسوایی خم شدن آیفون ۶ پلاس چند وقتی تیتر اول رسانه‌ها بود. اما آیا همین اتفاق برای گوشی ای مثل سامسونگ گلکسی نوت ۴ هم می‌افتد؟

10

اگر از ماجرای خم شدن اپل بی خبرید، باید بدانید که داستان از جایی شروع شد که چند روز بعد از عرضه آیفون ۶ پلاس، یکی از خریداران ویدئویی را بر روی یوتیوب منتشر کرد که در آن، یک آیفون ۶ پلاس را بعد از درآوردن از جعبه، با کمی فشار خم کرده و تبدیل به یک بومرنگ می‌کند. ای ویدئو باعث به وجود آمدن بحث‌های زیادی پیرامون درستی یا نادرستی این ویدئو شد. اما چند روز بعد، ویدئوی دیگری از سوی همین فرد بر روی اینترنت منتشر شد که این بار در خیابان و در برابر دیدگان مردم یک آیفون ۶ پلاس را خم کرد.

galaxy-note-4-goes-bend-test-01پس از این ماجرا، تلاش‌ها و آزمایش‌های فراوانی برای خم کردن دیگر گوشی‌های موجود در بازار انجام شد. طبیعی بود که با خم شدن محصول اپل، احتمال خم شدن گوشی‌های برندهای دیگر نیز باشد. یکی از گوشی‌هایی که کاندید این آزمایش بود، گلکسی نوت ۴ سامسونگ بود. طعنه‌های شدید سامسونگ به بزرگ‌ترین رقیب خود در این ماجرا، باعث حساس‌تر شدن این آزمایش شد.

در ویدئوی زیر که به تازگی منتشر شده، لوئیس هیلسنتگر، تلاش می‌کند تا گلکسی نوت ۴ سامسونگ را خم کند. اما آیا نوت ۴ خم می‌شود؟

برخلاف آیفون 6 پلاس اپل که از بدنه‌‌ی آلومینیومی ساخته شده‌، گلکسی نوت 4 سامسونگ از قطعات مختلفی از آلیاژهای مختلف ساخته شده‌است، که به عنوان مثال فریم آن فلزی است که البته کمی‌ هم خم می‌شود. قسمت‌های دیگر در برابر نیروهایی که به بدنه گوشی به صورت گشتاور وارد شده مقاومت کرده و از خم شدن گوشی جلوگیری می‌کنند. البته باید گفت که نوت ۴ نسبت به آیفون ۶ پلاس ضخیم‌تر بوده و طبیعتاً این مساله باعث افزایش مقاومت آن در برابر خم شدن می‌شود.

بنابراین اگر بخواهیم به سوالی که در ابتدا مطرح کردیم پاسخ دهیم، باید بگوییم که بله، نوت ۴ خم می‌شود، اما نه به اندازه آیفون ۶ پلاس و البته همین مقدار اندک خم شدن هم قابل بازگشت است.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. نيلوفر می‌گوید

    رو چند شرط میبیندید که این فرد از طرف شرکت سامسونگ اومده تا جلوه ی اپل رو خراب و سامسونگ رو خوب جلوه بده؟؟ قبول شاید تا یه حدی حق با ایشون باشه اما قطعا در حد اینهمه جنجال نبوده موضوع رو بزرگش کردن که طرفدارای اپل رو کم کنن…

    1. امیر می‌گوید

      احسنت

  2. حمید می‌گوید

    این ویدیو فیک هست فقط تو این ویدیو میبینید که نوت4 خم میشه من دیگه نتونستم چیز دیگه ای پیدا کنم ولی هزاران ویدیو هستکه نوت4 خم نمیشه!
    و بالعکس هزاران ویدیو هست که ایفون خم میشه …

  3. اردلان می‌گوید

    مترجم عزیز لطفا خبر رو کامل عنوان کنید
    کاش یه بار خودتون یه بار ویدیو رو میدید
    خدایی خم شدن نت 4 کجا و 6 پلاس کجا
    یارو تو همین ویدیو یه نت 3 هم دستشه که میگه وزنی معادل 150 پوند (68 کیلو) رو بهش وارد کرد و هیچیش نشد در حالیکه 6 پلاس وزنی کمتر از 35 پوند (44 5) کیلو بهش وارد شده و شده بوم رنگ
    این از نت 3
    در مورد نت 4 هم خدایی یارو یه کم دیگه فشار میداد انگشتای خودش میشکست
    ضمن اینکه (خودتون ببینید ویدیو رو نگید داره از خودش میگه)
    از نقاط مختلف فشار داد و فقط یه کم قسمت بالای گوشی (کنار دکمه های ولوم گوشی) خم شد که بعد باز در ادامه با دستش صافش کرد
    بابا من تو همین فارنت دیدم که تست مقاومت نت 4 رو در حالیکه تو جیب پشتتون بذارید و روش بشینید بازم خم نمیشه و وزنی معادل 100 کیلو رو هم میتونه تا حدی تحمل کنه
    اینم لینک ویدیو: aparat.com/v/QrHKm
    خداییش این کجا و 6 پلاس کجا
    پس در نتیجه سامسونگ پرچم بالا :دی

    1. سلمان صحافی می‌گوید

      دوست عزیز من هم که همین حرف‌های شما رو نوشتم! اصلاً متن رو خوندید؟!

      1. اردلان می‌گوید

        دوست عزیز چرا دلخور میشی؟!
        من که نگفتم شما نگفتی
        فقط یه کم کاملترشو من گفتم
        از جمله اینکه چقدر انرژی بهش وارد کرد و اینکه چقدر به 6 پلاس انرژی کمتری وارد شد و اونجوری بومرنگ شد
        من که منظور بد یا قصد تخریب شما رو نداشتم
        اگه فکر میکنید کامنت من ناراحتتون کرده مبتونید حذفش کنید
        ایرادی نداره

  4. hosein می‌گوید

    گور بابای اپل
    ولی الان باز نوکر های بی جیره و مواجب سامسونگ میریزن اینجا و فریاد دیدید دیدید میذارن .

    1. fery می‌گوید

      نوکر هم نوکرهای قدیم.بدون اجازه اربابشون حق نداشتند صحبت کنند.اربابت کیه؟باید در مورد تو باهاش صحبت کنم.

  5. مهرداد می‌گوید

    خب همین آقا توی ویدیو میگه به اندازه اپل خم نمیشه و بعد هم براحتی به حالت اولیه برمیگرده و یه نکته دیگه اینکه درسته ضخامت نوت4 کمی بیشتره ولی در عوض نوت پشتش پلاستیکه و باز در حالی که آیفون6 پشت کاملا” فلزی و بسته داره که طبیعتا” باید مقاومت بیشتری داشته باشه که اینطور نیست و توجه داشته باشیم که قابلیتهای نوت4 به هیچ وجه با آیفون قابل قیاس نیست و همین موجب ضخامت بیشترش شده حتی فقط اگه صفحه نمایش آمولد نوت4 رو بذاری روی آیفون6 اونوقت دیگه نمیشه از اون باطری ظریف استفاده کرد ضمنا” گوینده اعتراف میکنه محکمترین گوشی که امتحان کرده گالاکسی تون 3 هست.

  6. مهرداد می‌گوید

    میان ماه من تا ماه گردون!
    مال اپل که از کمر خم شد! اصلا قابل مقایسه نیست!