وقتی موتوسیکلت BMW R Nine T، توسط ۴ ژاپنی بازطراحی می‌شود!

چند ماهی است که بی ام دبلیو، از آخرین موتوسیکلت خود یعنی « R Nine T » رونمایی کرده‌است. هیولایی که مانند دیگر محصولات بی ام دبلیو، عاشقان موتوسیکلت را جذب کرد.

0

R-Nine-Tچندی پیش و در جشنواره «موتوراد ژاپن بی ام دبلیو» در مونیخ، از ۴ بدنه مختلف طراحی شده از سوی ۴ ژاپنی رونمایی شد. این طراحان با سلیقه خود، طی ۲۰۰ روز، اقدام به طراحی بدنه متفاوت، برای قلب تپنده R Nine T کردند. در ادامه این ۴ طرح را به همراه شرح جشنواره ببینید.


سایکلون

R-Nine-T-custome-Bike-Cyclone-(1)«گو تاکامینه» از طرف شرکت «برات استایل» طرح خود با نام «سایکلون» را معرفی کرد. تاکامینه در طراحی سایکلون، بیشتر بر سبک بودن آن تاکید کرده و سبکی دوچرخه گونه پیاده کرده‌است. استفاده از رنگ زرد طلایی گون، کاملاً بر زیبایی این طرح افزوده‌است.

R-Nine-T-custome-Bike-Cyclone-(2)تاکامینه درباره طرح خود می‌گوید که تلاش کرده‌است گذشته را در آینده تلفیق کرده و یک فناوری مدرن را در ظاهری نوستالژیک قرار دهد.R-Nine-T-custome-Bike-Cyclone-(3)


های وی فایتر

R-Nine-T-custome-Bike-Highway-Fighter-(1)«کایچیرو کوروسو» از کمپانی «چری» نفر بعد بو و از طرح خود با نام «های‌وی فایتر» (مبارز بزرگراه) رونمایی کرد. های‌وی فایتر، ترکیبی است از طرح‌ای گذشته و فعلی موتو سیکلت‌های بی ام دبلیو. شباهت های‌وی فایتر با طرح پروتوتایپ مدل R 7 که در ۱۹۳۴ طراحی شده‌بود غیر قابل انکار است، با این حال نباید خلاقیت کوروسو را نادیده گرفت.

R-Nine-T-custome-Bike-Highway-Fighter-(2)کوروسو درباره طرح خود می‌گوید که هدف او پیش‌گویی طرح‌های آینده بوده‌است. وی می‌گوید که در طراحی خود موتوسیکلت‌های ۱۰ سال آینده بی ام دبلیو را تجسم کرده‌است. به نظر او قطعاً اگر موتورهای الکترونیکی جایگزین موتورهای بنزینی شوند، قطعاً طراحی موتوسیکلت زیباتر خواهد شد.R-Nine-T-custome-Bike-Highway-Fighter-(3)


کلاب من ریسر

R-Nine-T-custome-Bike-Clubman-Racer-(1)در یک تقابل غیر قابل انکار با طرح‌های دیگر، طرح «کلاب من ریسر»، برای سواری هرچه راحت‌تر چه در مسابقه و چه در سطح شهر است. «شیرو ناکاجیما» از شرکت « 46 Works » با رونمایی از طرح خود، این کار را حاصل گسترش طرح‌های قبلی مختص مسابقه عنوان کرد.

R-Nine-T-custome-Bike-Clubman-Racer-(2)ناکاجیما هدف خود از این نوع طراحی را سبک‌تر کردن موتور، و بهتر کردن سواری آن، چه در کوهستان، چه در شهر و چه در پیست مسابقه دانست. وی اعتقاد دارد که چیزی مهم‌تر از سواری راحت‌تر نیست.R-Nine-T-custome-Bike-Clubman-Racer-(3)


بوکسر

R-Nine-T-custome-Bike-Boxer-(1)«هیدیا تاگاشی» از شرکت « هاید موتورسیکل» طرح «بوکسر» را رونمایی کرد که یک طرح اپرت تمام عیار است. طرح تاگاشی تاحدودی یادآور طرح‌های مدل ۹۱۷ است. تاگاشی مهم‌ترین خصیصه طرح خود را باک آلمینیومی باریک آن می‌داند. خود تاگاشی اقتباس طرح خود از مدل ۹۱۷ را انکار نکرد.R-Nine-T-custome-Bike-Boxer-(2)

R-Nine-T-custome-Bike-Boxer-(3)


در پایان جشن، «اولا استنگارد»، مدیر طراحی بی ام دبلیو موتوراد، طرح‌های طراحان ژاپنی را فوق‌العاده دانست و آنها را به‌صورت مستقل طرح‌هایی موفق و کار‌آمد ذکر کرد.

thebikestig

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.