ایکس‌باکس وان از سال آینده قادر به اجرای برنامه‌های ویندوز 10 خواهد بود

هدف مایکروسافت به وجود آوردن امکان اجرای نرم‌افزارهای ویندوز 10، در دامنه‌ی گسترده‌ای از محصولات این شرکت است. ایکس‌باکس وان هم یکی از این محصولات به شمار می‌رود.

1

مایکروسافت که در آخر هفته‌ی گذشته از نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوز 10 رونمایی کرد، امروز اعلام کرد که کنسول بازی این شرکت نیز از سال میلادی آینده قادر به اجرای نرم‌افزارهای این ویندوز خواهد بود. با این‌که مایکرو به صراحت از کنسول ایکس‌باکس وان نام نبرده است، اما اشاره‌ی کاملا واضحی به این کنسول بازی شده. در پستی در بلاگ رسمی مایکروسافت چنین آمده است:

“ویندوز 10 در طیف گسترده‌ای از محصولات ما به اجرا در خواهد آمد، برخی از این دستگاه‌ها نمایشگرهای 4 اینچی دارند و برخی دیگر، نمایشگرهای 80 اینچی، و برخی دیگر به خودی خود نمایشگری ندارند. برخی از این دستگاه‌ها را در دست می‌گیرید و برخی دیگر 10 فوت از شما دور هستند. برای استفاده از برخی از این دستگاه‌ها از لمس/قلم و برای استفاده از برخی دیگر از موس/کیبورد استفاده می‌کنید و برای استفاده از برخی دیگر، از کنترلر/ژست بهره می‌برید.”

مشخص است که آن دستگاهی که صفحه نمایشگر ندارد و برای استفاده از آن هم یا باید از کنترلر و یا حرکات (از طریق کینکت) بهره ببرید، همان ایکس‌باکس وان است. در سال 2015 یک به‌روزرسانی برای ایکس‌باکس منتشر می‌شود که به این کنسول اجازه می‌دهد تا “برنامه‌های جهانی ویندوز” را اجرا کند. که همان اپلیکیشن‌های پایه‌ی ویندوز 10 هستند. مایکروسافت حتا تصویری از این اقدام هماهنگ خود منتشر کرده است که ایکس‌باکس وان را نیز شامل می‌شود.

VG247

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهرداد می‌گوید

    اینکه مایکروسافت قصد داره از پلتفرم یکسان بین محصولاتش استفاده کنه فواید زیادی داره که مطمئنا می تونه اقبال به استفاده از پی سی ها رو افزایش بده. بر خلاف روندی که الان هست.