زمان رفتن به تختخواب چقدر در داشتن خواب بهتر کمک می‌کند؟

شاید برای خیلی از افراد داشتن برنامه از قبل پیش‌بینی شده برای رفتن به تختخواب و خوابیدن یک چیز عجیب باشد و بگویند”«من هر وقت احساس خستگی کردم می‌رم می‌خوابم!» اما ظاهرا این دوستان سخت در اشتباهند!

1

باید به این دسته از دوستان بگوییم که مطابق با آخرین بررسی‌های به عمل آمده توسط روزنامه وال استریت ژورنال داشتن برنامه تعیین شده برای رفتن به تختخواب می‌تواند به بهبود الگوی خواب شما کمک کند، پس اگر گاهی قبل از برنامه خواب خود احساس خستگی کردید بهتر است که مدتی تحمل کنید و مطابق برنامه خود پیش بروید.

حال نکته قابل بیان در این زمینه این است که شما باید بدانید بدنتان به چه مقدار خواب نیاز دارد و البته این تمام ماجرا نخواهد بود و بخش مهم دیگر زمان مناسب شما برای خوابیدن است زیرا افراد در بازه‌های زمانی مختلف روز واکنش های متفاوتی نسبت به خوابیدن دارند.

زودتر از وقت خوابیدن شنا کردن در خلاف جهت جریان آب است!

دکتر رافایل پلایو یکی از متخصصان وال استریت ژورنال در این زمینه بیان می‌کند که عموم مردم تصور می‌کنند که زود خوابیدن به شما بسیار کمک می‌کند تا بتوانید برنامه خواب خود را تنظیم کنید در صورتی که چنین نیست و رفتن زود هنگام به تختخواب در حالی که بدن شما دوست دارد بیدار بماند نوعی شنا کردن در خلاف جهت جریان آب است!

سحرخیز بودن مهم نیست منظم بودن مهم است!

ما به شما توصیه می‌کنیم که همیشه صبح‌ها یک ساعت مشخص برای بیدار شدن پیدا کنید و خود را همیشه مقید به بیدار شدن در آن ساعت به‌خصوص کنید و این کلیدی برای شما خواهد شد که خواب خود را تنظیم کنید زیرا با این کار بدن شما بعد از فعالیت روزانه خسته شده و پس از گذشت مدتی به‌صورت اتوماتیک راس ساعت خواب شما اعلان خستگی می‌کند و از آن طرف هم صبح راس ساعت مورد نظر شما بیدار می‌شود.

شاید در نگاه اول بسیار سخت به‌نظر برسد که حتما خود را مقید به بیدار شدن در راس ساعت مشخصی کنید ولی با گذر زمان متوجه میشوید که این کار چقدر راحت و راحت‌تر خواهد شد.

lifehacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمدجواد می‌گوید

    من یکی که خیلی دوست دارم شبا ۱۰:۳۰ بخابم صبح ساعت ۵:۳۰ بیدار شم، آدم جلو میوفته از زندگیش اینجوری ولی راس می‌گن یکم سخته شب عادت کنی زود بخابی با اینکه خسته‌ای