خاموش کردن صفحه نمایش زیر انگشت شما؛ ایده جدید مایکروسافت برای افزایش عمر شارژ باتری!

روند کاهش ضخامت گوشی های هوشمند، اگر نگوییم متوقف اما به شدت کند شده و این موضوع می‌تواند ناامید کننده باشد و از طرفی افزایش اندازه و دقت صفحه نمایش‌ها، فشار بیشتری بر دوام شارژ باتری‌ها وارد می‌کند به همین دلیل محققان شرکت مایکروسافت وعده داده‌اند که با استفاده از یک حقه‌ی هوشمندانه میزان دوام باتری‌ها را افزایش دهند.

0

این محققان پس از بررسی نحوه‌ی کارکردن 10 نفر از کاربران با گوشی‌هایشان، مشاهده کردند که به طور میانگین 11.2 درصد از صفحه‌ نمایش تلفن همراه آنها توسط انگشتان‌شان پوشانده می‌شود. با کاهش روشنایی این قسمت‌ها که از دید کاربر مخفی هستند، می‌توان میزان انرژی لازم برای کارکرد صفحه نمایش را به میزان 13 درصد کاهش داد.

Dimming-Your-Phone's-Screen-Under-Your-Thumb

هرچند این روش که مایکروسافت آن را سایه انگشت نامگذاری کرده تنها در صفحاتی که بر اساس تکنولوژی OLED ساخته شده‌اند کاربرد دارد، زیرا در این صفحات کاهش نور در نواحی مختلف صفحه نمایش به سهولت انجام می‌گیرد و شاید مقدار 13 درصد زیاد به نظر نرسد اما مطمئنا در طی کاربرد روزانه می‌تواند به دوام شارژ باتری حداقل برای یک روز کامل کمک کند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.