DayZ در انحصار پلی‌استیشن 4 نخواهد بود

هال همیشه خواهان عرضه‌ی DayZ برای کنسول‌ها، مخصوصا پلی‌استیشن 4 بوده است. البته این به ژوئن سال گذشته و قبل از این‌که مایکروسافت برنامه‌ی ID@Xbox را راه‌اندازی کند بر می‌گردد.

0

مرداد ماه امسال بود که کارگردان بازی DayZ در نمایشگاه گیمزکام حضور یافت و در کنفرانس مطبوعاتی سونی، اعلام کرد که بازی آن‌ها برای پلی‌استیشن 4 هم عرضه می‌شود. در آن زمان، بسیاری گمان کردند که این بازی، در انحصار کنسول سونی خواهد بود. اما امروز متوجه شدیم که این طور نیست و بازی برای پلتفرم‌های بیشتری عرضه خواهد شد.

آقای “Dean Hall” در مصاحبه‌ی خود با یوروگیمر چنین گفت:

“بازی DayZ بدون شک یک عنوان مولتی-پلتفرم خواهد بود. این دیدگاه ما نسبت به این بازی است. اما این‌که این بازی برای چه پلتفرمی عرضه خواهد شد را به موقع خودش اعلام می‌کنیم.”

dayz-600x240

وی همچنین اضافه کرد که تاریخ عرضه‌ی بازی برای پلی‌استیشن، و این‌که آیا این نسخه از بازی نیز، “Early Access” خواهد بود یا نه باید تصمیم‌گیری شده و بعدا اعلام می‌شود.

“مشکلات زیادی با حالت Early Access بازی برای پی‌سی وجود دارد که ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده. بنابراین هنگام عرضه‌ی DayZ برای پلی‌استیشن این مسئله بیشتر به رویکرد سونی و خواسته‌ی این شرکت بستگی خواهد داشت. آیا سونی می‌خواهد تا این بازی ابتدا به صورت یک برنامه‌ی Early Access منتشر شود؟ همچنین وضعیت بازی از نظر پورت و تکامل در زمان عرضه هم بی‌ تاثیر نخواهد بود.”

اما بدون شک اگر این بازی می‌خواهد بر روی کنسول‌ها هم موفق ظاهر شود، باید رابط کاربری خود را به گونه‌ای تغییر بدهد که با استفاده از کنترلر قابل بازی باشد، بدون این‌که از پیچیدگی و آزادی عملی که در حال حاضر نسخه‌ی پی‌سی پیشنهاد می‌دهد کاسته شود. هال، از این موضوع آگاه است و بر این باور است که می‌توانند از ویژگی‌ها و نقاط قوت کنسول‌ها، بهترین استفاده را ببرند.

هال همیشه خواهان عرضه‌ی DayZ برای کنسول‌ها، مخصوصا پلی‌استیشن 4 بوده است. البته این به ژوئن سال گذشته و قبل از این‌که مایکروسافت برنامه‌ی ID@Xbox را راه‌اندازی کند بر می‌گردد. زمانی که هنوز فیل اسپنسر ریاست بخش ایکس‌باکس مایکروسافت را بر عهده نگرفته بود.

به نظر شما، یک بازی به پیچیدگی DayZ می‌تواند برای کنسول‌ها عرضه شده و موفق ظاهر شود؟ موفق به اندازه‌ی نسخه‌ی پی‌سی؟ من که بعید می‌دانم.

VG247

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.