این ابزار جدید اپل مانع از خرید ناآگاهانه آیفون و آی‌پد سرقتی می‌شود

خرید آیفون دست دوم از شخص ناشناس و یا وب‌سایت‌هایی که اطلاعات جامعی از فروشنده به دست نمی‌دهند همواره با ریسک همراه است اما شرکت اپل به تازگی ابزاری را منتشر کرده که شما را از عدم خرید دستگاه‌های سرقتی مطمئن می‌سازد.

0

این شرکت وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده که فعال بودن کد فعال‌سازی ( قابلیت ضدسرقت برای iOS) بر روی آیفون یا آی‌پد را کنترل می‌کند. این قابلیت قسمتی از iCloud بوده اما برای استفاده از آن به حساب مخصوص اپل نیاز نخواهید داشت. تنها موردی که باید مدنظر قراردهید، دسترسی به آن از طریق مرورگر رایانه‌های شخصی است زیرا درحال حاضر این سرویس از سافاری بر روی موبایل پشتیبانی نمی‌کند!

پس از وارد کردن شماره سریال و یا IMEI، اپل به شما اعلام خواهد کرد که آیا دستگاه مورد نظر شما قفل شده یا خیر. دریافت عبارت Activation Lock:On ضرورتا بدین معنا نیست که گوشی و یا آی‌پد، گم شده و منتظر وارد کردن گذرواژه اپل آی‌دی است بلکه بدان معناست که Find My iPhone برای دستگاه یادشده فعال است.

بنابراین اگر قصد خرید گوشی‌های دست دومی را دارید که بازگشت به تنظیمات کارخانه بر روی آن اعمال نشده، بدنیست کنترل کنید که Find My iPhone بر روی آن غیرفعال شده باشد. قابلیتی که بر روی iOS 7 و نسخه‌های بعد از آن وجود دارد و به دیگران اجازه نخواهد داد از آیفون و یا آی‌پد و حتی آی‌پاد تاچ سرقت شده، بدون داشتن گذرواژه اپل آیدی مالک استفاده کنند.

اپل مراحلی را برای غیرفعال کردن کدفعال سازی نیز منتشر کرده که البته دانستن آن‌ها بدون درتماس بودن با مالک دستگاه، امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

Theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.