با 10 قابلیت جدید ویندوز 10 مایکروسافت آشنا شوید!

نوبتی هم که باشد بعد از مدت‌ها نوبت عرض‌اندام کردن غول نرم‌افزاری دنیا و روشن کردن استراتژی ردموندی ها برای سیستم‌عامل جدید است. دیشب مایکروسافت در سانفرانسیسکو همایشی تقریباً خصوصی با بعضی از شرکای سخت‌افزاری و عده‌ای از اهالی رسانه داشت که در طول این همایش اقدام به معرفی نام و بعضی از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز کرد.

138

همانطور که می‌دانید مایکروسافت سنت‌شکنی کرده و با جهشی 2 پله‌ای ویندوز جدید را Windows 10 نامیده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت به هدف چندین و چندساله خود بسیار نزدیک شده و انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور سیستم‌عاملی با قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های مختلف را رونمایی کند. در جلسه‌ی یادشده تنها به نکاتی کوتاه و مختصر از ویژگی‌های جدید ویندوز آینده اشاره‌شده و صرفاً هدف از بیان آن‌ها نیز آشنایی شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت برای دیدن راه ویندوز در آینده بوده است. ما در ادامه به 10 ویژگی جدید در ویندوز 10 اشاره خواهیم کرد.

Start-menu-Windows-10

منوی استارت جدید در ویندوز 10:

مایکروسافت بعد از بازخورد منفی از حذف منوی استارت در ویندوز 8، تصمیم به انتشار به‌روزرسانی جدیدی بانام 8.1 کرد که در آن دکمه‌ی استارت به‌جای خود بازگشت. ولی اکنون به نظر می‌رسد در ویندوز 10 منوی استارت شاهد تغییراتی از قبیل باز شدن منو به‌صورت سنتی باقابلیت پین کردن نرم‌افزارهایی مختلف حتی نرم‌افزارهایی که برای نسخه‌ی دسکتاپ طراحی نشده‌اند اشاره کرد.

Three-program-snap-and-suggestions-Windows-10

همه‌چیز در قالب پنجره:

به نظر می‌رسد مایکروسافت در نسخه‌ی آتی ویندوز امکان اجرای نرم‌افزارهایی که با رابط کاربری لمسی سازگار هستند را نیز به محیط دسکتاپ بیاورد. در کنار این ویژگی اضافه شدن یا به‌نوعی بازگشت دکمه‌های بستن و کوچک کردن در گوشه‌ی پنجره‌های نرم‌افزارها می‌توان اشاره کرد.

Snap-enhancements-Windows-10

چندین دستکتاپ یا همان صفحه‌ی کار در ویندوز 10:

امکان دارد صفحه‌ی اصلی کار شما در ویندوز بسیار شلوغ باشد و یا چندین نفر از یک سیستم استفاده نمایید و هر شخص خواهان قرار دادن نرم‌افزارهای دلخواه بر روی دسکتاپ باشد.در ویندوز 10 امکان استفاده از چندین دسکتاپ و قابلیت سوئیچ بین آن‌ها فراهم گردیده است.

جست‌وجوی سریع‌تر:

مایکروسافت قصد دارد  File Explorer ویندوز 10 را به‌نوعی هوشمند سازد تا پوشه‌هایی که شما بیشتر به آن‌ها سر می‌زنید را به خاطر سپرده تا در صورت جستجوی فایلی ، پوشه‌های پربازدید را در رأس جستجو قرار دهد.با این کار احتمال سریع‌تر پیدا شدن فایل نیز افزایش خواهد یافت.

اضافه شدن دکمه‌ی کار:

با کلیک بر روی این دکمه که قرار است به ویندوز 10 بیاید، می‌توان به‌سرعت بین نرم‌افزارها و دسکتاپ‌های متفاوت سوئیچ کرد.

کلید ها و میان‌برهای جدید:

یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه‌شده به ویندوز 10 خط فرمان قابل‌برنامه‌ریزی است که فرد می‌تواند با برنامه‌ریزی آن به‌صورت شخصی یک میانبر برای اجرای هر فرمانی استفاده نماید.

File Explorer جدید:

در نسخه‌ی آتی ویندوز شاهد  File Explorer جدید خواهیم بود که بر روی آن دکمه‌ی خانه باقابلیت تعریف هر صفحه‌ای اشاره کرد.همچنین دکمه‌هایی بر روی آن به‌منظور سهولت در اشتراک گزاری فایل‌ها و صفحات بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی تعبیه‌شده است.

windows 10-2

قالب‌بندی بهتر صفحه:

ویندوز جدید این امکان را می‌دهد که به‌صورت هم‌زمان از 4 نرم‌افزار استفاده کنید و تمام آن‌ها را به‌صورت کامل مشاهده نمایید.در این طرح جدید، صفحه به یک مربع تقسیم می‌شود. ویندوز جدید هم‌چنین نرم‌افزارهایی که به‌طور پنهان در حال فعالیت می‌باشند را به کاربر اطلاع می‌دهد و حتی به‌طور هوشمند پیشنهادهایی باکار در حال انجام کاربر برای استفاده از نرم‌افزارها و پر کردن فضای خالی صفحه ارائه می‌کند.

تطبیق با رابط کاربری:

بهترین امکان معرفی‌شده در ویندوز 10 را می‌توان به اینجا محیطی  که در آن‌هم استفاده از موس و کیبورد وجود دارد و هم صفحه‌ی لمسی. ویندوز جدید به‌طور خودکار در شرایط وصل و استفاده از موس و کیبورد نرم‌افزارها و محیط را برای استفاده از آن‌ها آماده می‌کند و در صورت استفاده از صفحه‌ی لمسی محیط را با این رابط کاربری تطبیق خواهد داد.

یک فروشگاه برای همه:

انتظار می‌رود در نسخه‌ی آتی یک استور یا فروشگاه برای دریافت نرم‌افزارها وجود داشته باشد که هم‌اکنون نیز این کار شروع‌ شده است.با این ویژگی نرم‌افزارهای طراحی‌شده قابلیت اجرا بر روی‌ گوشی و هم سیستم‌های رومیزی را خواهند داشت.

دراین‌بین اطلاعاتی از صفحه‌ی آگاه‌سازی‌ها و دستیار صوتی مایکروسافت قید نشده اما به‌طور یقین این دو ویژگی از قابلیت‌های ویندوز 10 خواهند بود. درهرصورت باید منتظر ماند تا مایکروسافت در آینده نسخه‌ی پیش‌نمایش را منتشر کند زیرا نسخه‌ی پیش‌نمایش بیشترین شباهت را به نسخه‌ی نهایی ویندوز خواهد داشت.

wpcentral techradar

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

138 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    واقعا که یکی از بهترین های ماکروسافت هس چون نه مثل ویندوز 8&8.1 مشکل درایور داره وخیلی سرعتش بیشتر شده البته اگه بخای بهترین استفادرو بکنی ازش باید نسخه pro یا همون حرفه ای شو نصب کنی

  2. من یاسمن سجودی می‌گوید

    آیا ویندوز 10 بازی داره؟

    1. بهزاد ایزدی فریمانی می‌گوید

      بله، تمامی بازی های solitaire collection رو داره…

  3. mahdi می‌گوید

    ویندوز 10برای بازی اینا خوبه اینطور که شما تعریف میکنین خوبه دیگه

  4. ماهان می‌گوید

    اقاعلی تو که میگی قابلیت جدیدی نداره خدمتت عرض کنم که1-ویندوز ده گرافیک بسیار بالایی داره2-دستیار شخصی کرتانا رو داره(من خودم ویندوز10دارم و ازش استفاده میکنم)3-قابلیت مولتی دستینگ4-مرورگر اج که واقعا حرف نداره از فایر فاکس بهتره ولی چون بگ داره به پای کروم نمیرسه
    5-اگه میخوای استفاده حرفه ای از ویندوز بکنی از ویندوزpro64bitاستفاده کن

    1. رضا می‌گوید

      ماهان جان تو اشتباه میکنی سرعت اینترنت اج 116 درصد از کروم بیشتره!

  5. sahar? می‌گوید

    حالا ویندوز ده خوبه یا نه

    1. ماهان می‌گوید

      عالی هستش حتما نصب کن

  6. علی می‌گوید

    چقدر مزخرفه این مایکروسافت توی 8 استارت رو حذف کرد باز دوباره توی 10 اورده… یعنی اینقدر نمی تونه بفهمه بالاخره کدونم بهتره… در کل ویژگی جدیدی نداره که بخوای با 7 عوضش کنی… حیف اونهایی که پول می دن به این مزخرفات….

    1. ??? می‌گوید

      شیش هزار تومن اصراف به حساب میاد؟؟؟?
      بعد هنو اون هیچی ویندوز رو آپدیت کردن مزخرفه؟؟؟?

  7. محمود رضا می‌گوید

    باسلام و تشکر
    من به پیشنهاد مایکروسافت و اتصال به سرورش ویندوز 10 رو نصب کردم ضمنا از آنتی ویروس اورجینال کاسپراسکای استفاده می کنم واما مشکلی که برایم پیش آمده :
    بعد از نصب ویندوز با هیچ ابزاری نمی توانم به اینترنت اتصال داشته باشن الا ازار Microsoft edage که متعلق به خود ویندوز 10 هست .یعنی نه اینترنت اکسپلورر و نه کروم ، فیرفاکس و نه بوسیله ایترنت دانلود منیجر حتی نسخه تلگرامی که بر روی دسکتاپم نصب بود هم از کار افتاده و تنها وتنها از طریق همان نرم افزار خود ویندوز 10 می شود اتصال پیدا کرد .جالب اینه که سرعتش فوق العاده بالا است بنده از شاتل با پهنای باند 256 استفاده می کنم اما سرعت دانلود من به بالای 1.2 مگ میرسه که خودم حیرانم که چه اتفاقی افتاده بسیاری از تنظیمات کاسپر رو هم در قسمت پرت ها چک کردم اما کماکان وضعیت تغییری نکرده .اگر چیزی به نظرتون می رسه ، مطرح کنید .از توجهی که می کنید بسیار ممنونم
    حقیقت

    1. سوسول می‌گوید

      یه چیزی به نظرم رسید…نمیگم

    2. سید محمد علی می‌گوید

      تا اونجا که خبر دارم انتی ویروس ها روی ویندوز 10 درست اجرا نمیشن البته اگه زیاد فلش به کامپیوترتون وصل نمی کنین اصلا انتی ویروس نصب نکن من الان یکساله انتی ویروس ندارم هیچ مشکلی تا حالا پیدا نکردم ویندوز 10 هم خوبه من لینوکسم داشتم اما اون واسه حرفه ای هاست ببدرد ما نمی خوره البته با مک ت حالا تعامل نداشتم

    3. مهدی تاسا می‌گوید

      باید ساعت ویندوز را تنظیم کنی دقت کن باید ساعت کمی جلو باشه من هم ویندوز ۱۰ دارم همین جوری بود ساعت سیستم را انداختم جلو درست شد

  8. KooRoSH می‌گوید

    Chera Store e win 10 kart nemikone?

  9. الکس ماتیوس می‌گوید

    گوش داداشم رو می لیسم

    1. ??? می‌گوید

      ????

  10. بینام می‌گوید

    باریکلا به اقا احسان با جوابی که داد

  11. علی می‌گوید

    عالیه ویندوز 10..من آپدیت کردم و واقعا فوق العادست
    کافیه یه گوشی مثل lumia 1525 داشته باشی که راحت sync کنی و لذت ببری
    فضای onedrive خیلی خوبه.
    browser قوی
    موتور جستجو فوقالعاده
    واقا تکمیله تکمیله

  12. حسین می‌گوید

    برای من نرم افزار هایی همچون متلب و لب ویو در win 10 به خوبی کار نمیکنه و سرعتشون رو به شدت پایین اورده و به نظرم تا 16 جولای 2016 باید صبر کرد تا مشکلات آپدیت مکرر این سیستم عامل حل بشه

  13. Ali.sh.k می‌گوید

    حق فارسی زبانهاست ،که دستیار صوتی پارسی داشته باشند.

    (کرتانا بر روی اندروید و ای او اس قابل اجراست.) امتیاز کرتانای فارسی اکنون ۴۶.۲۴۸

    به کرتانای فارسی امتیاز دهید!!! ****************

    https://windows.uservoice.com/forums/265757-windows-feature-suggestions/suggestions/6577197-cortana-with-persian-language-support

  14. جیمی می‌گوید

    فعلن خیلی باگ داره باس باگاشو بگیرن بعد برید سمتش فعلا در حد کاربری معمولی قابل قبوله ولی اگه بخواین باهاش یخده وربرین باگاش تابلو میشه و فورس ریست میده!!!
    مثلن یه فایل .daa پاور ایزو رو با نرم افزار الترا ایزو باز کنید فورس ریست میده و چند باگ دیگه درضمن بگم من از بیلد آخر دارم استفاده میکنم

  15. Boiner می‌گوید

    مثلا اینا اشنایی بود خووو یوخده بیشتر توضیح بده
    ):

  16. سلام می‌گوید

    من فکر می کنم اگه ماکروسافت خودش یه جا رست حسابی توضیح می داد خیلی بهتر بود الان من هر سایتی میرم یه چیز دیگه می گه به کدوک اخه گوش کنم؟

  17. محمد رضا رزم پور می‌گوید

    به نظر من جالب اما ……………

  18. علی می‌گوید

    خیلی ابتدایی بیان شده
    win 10 خیلی بالاتر از این حرف هاست.
    تکنولوژی هاش مهمه که حرفی ازش نزدید نه اینکه قیافش و امکانات عمومیش !!!
    global رو چطور ازش حرفی نزدید؟؟؟

  19. مجید می‌گوید

    سیستم عامل ویندوز در ایران از اول که ویندوز ۹۵ و حتی قبل از ان بیشترین استفاده کننده را داشته ولی سیستم عامل مک نیز در ایران استفاده کنند داشته ولی خیلی کم جدیدا تعدان ان اضافه شده من با اینکه سیستم مک سیستم پر قدرتی است به ویندوز علاقه دارم و از سال ۱۳۷۷ از این سیستم عامل استفاده می کنم

  20. masuod می‌گوید

    برای عزیزانی که همینجوری یه چی میگن قبول که ویستا یه کوچولو ضعف داشت اما عزیزان شما اگه کتابهای ماکروسافت رو که برای ویندوزهاش بیرون میده بخونید متوجه میشید خیلی از ایراداتتون از رو بی اطلاعی بوده یه چی میگید که گفته باشید حتی همون ویستا هم انقدرا که شماها میگید بد نیست
    خلاصه کلام از نظر من بی سواد همون ویستا و 8 هم از مکینتاش و لینوکس قوی تره دیگه 8.1 و 7 که جای خود داره
    راستی ویندوز خودم که 8 و تاحالا ایرادی نداشته ویندوز 10 هم که پرچمدار ماکروسافت بعد 7

  21. رضا می‌گوید

    با سلام
    من یه سوالی دارم
    و اون اینکه من که الان میخوام لپ تاب بخرم تاچ بخرم؟
    آیا زمانی میرسه که همه ویندوزا تاچ بشند؟
    لطفا هرچه زودتر جواب من را بدهید.

    1. دوست می‌گوید

      نه نمیشه

    2. maedeh می‌گوید

      به نظر من تاچ خیلی خیلی بهتره من هم خیلی راضیم

      اگه تاچ نگیری پشیمون میشی

  22. جیگر می‌گوید

    عاشقش شدم

  23. ershad می‌گوید

    اونایی که دارن در مورد کار چندین ساله .فوق تخصصی و بی نظیر. خبره ترین و بی نظیرترین مهندسان و برنامه نویسان دنیا . نظر میدن و از کلمه آشغال استفاده میکنن. بدونن که هیچی بارشون نیست.

  24. علیرضا می‌گوید

    اینطور که بنظر میرسه احتمالًاویندوز خوبی باشه البته همتونم میدونین که ویندوز های مایکروسافت یکی در میون آشغالن منظورم ویستاو8است.البته ویندوز 8مشکلات خیلی زیادی داشت. اما امید وارم این یکی خوب در بیاد

    1. masuod می‌گوید

      خخخخ بامزه ای

      1. کریم می‌گوید

        راست میگه دیگه کجاش خنده دار بود؟

        1. ALI می‌گوید

          خخخخخخخخ

  25. shabir می‌گوید

    i love Windows 10

  26. محمد می‌گوید

    مهشره

  27. shiyar می‌گوید

    سلام دوستان من میخوام آیا همه برنامه ها وبازی ها روش نصبش میشن یعنی اجرا میشن سرعتش چطور .همه برنامه های که روی ویندوز 7 و8 نصب میشن تو اون ویندوز هم نصب میشه ممنونم اگه بگین

  28. ashkan می‌گوید

    سلام به نظرم ویندوز 8.1 enterprice بهترینه تا حالا هیچ ایرادی ازش ندیدم با همه نرم افزارا سازگاری کامل داره از ویندوز 8 و 10 ازمایشی خیلیییییییییییی بهتره.

  29. Zia Roshan می‌گوید

    با سلام خدمت ادمین عزیز و زحمت کش این سایت.
    باید بگم ویندوز 10 ویندوز رویایی من است واقعا باحال و دوست داشتنی است…

  30. mohammad kaka می‌گوید

    تمام بازی ها روی این ویندوز نصب میشن.

  31. Afshin می‌گوید

    امکان اجرای بازی های xbox1 رو هم داره این ویندوز و محشره امکاناتش فرمان صوتی کورتانا هم بهش اضافه شده ویندوز سخنگو ازین بهتر؟ بسیار سرتر از سیری اپله تا باهاش کار نکنید نمیفهمید
    اصلا کنفرانس دیشبو دیدید که مختون سوت بکشه؟ دیدید از هلولنز رونمایی شد؟چیزی که غیرممکن بنظر میرسید

    1. یسنا می‌گوید

      فرامین صوتی از ویندوز7 بوده!
      اگه باور نداری برو توی کنترل پنل
      رویSpeech Recognition کلیک کن
      بعد فعالش کن تا بفهمی که فرامین صوتی از 7 بوده

      1. بهزاد ایزدی می‌گوید

        حرف شما متین، اما این اجرای فرمان از طریق کورتانا انجام میشه که اصلا قابل مقایسه با Speech Recognition نیست

  32. شایان می‌گوید

    ای بابا!!!
    من نمیدونم این ملت ما کی میخوان دست از این کارای خجالت اورشون بر دارن
    اخه چرا ویندوز اشغاله؟؟؟
    چرا مک اشغاله و اون یکی عالیه؟؟؟
    بسه دیگه
    هر جا میریم همه برای ما کارشناس شدن نظر تخصصی میدن!!!

  33. sadeghi می‌گوید

    من واقا ازویندوز8.1 خوشم میاد

  34. AMIN می‌گوید

    WINDOWS 8.1 KHEILI WINDOWS E KAMEL VA BI NAGHSIYE VA AZ HAR LAHAZ AZ 7 SAR TARE MAN BE SHAKHSE PANJERE START E 7 O K TO 10 HAM DOBARE OMADE DOS NADARAM VALI WIN 10 HAM WINDOWSE KHOBIYE

  35. Cloner می‌گوید

    عالیه، قول میدم این بار دیگه اشتباه نمی کنه.

  36. abbass می‌گوید

    not too bad

  37. You می‌گوید

    به درد نمیخوره مک خیلی بهتره

    1. امیر می‌گوید

      به نظر من مک به درد لای جرز دیوار هم نمی خوره فقط ویندوز مورد قبوله نه فقط من که همه ی مردم دنیاست

      1. رامین می‌گوید

        انصاف نیست راجع به مک اینجوری صحبت کنیم. چند مثال می زنم : ۱- من ۳ سال از mac Lion استفاده کردم تو این ۳ سال سیستم آخ نگفت اما هر ۳ یا ۴ ماه یکبار مجبور بودم ویندوز رو به دلیل مشکلاتی که براش پیش میومد عوض کنم .
        ۲- بعضی از نرم افزارها مثل افتر افکت، ۴دی، یا فتوشاپ خیلی سریعتر و بهتر روی مک اجرا می شدن. ۳- پخش فیلم های حجیم با وجود داشتن ssd تو ویندوز با سکته همراه بود اما تو مک مشکلی براش پیش نمی یومد.
        قبول دارم که محیط ویندوز بازتر و شادتر از مک هست اما کیفیت و استفاده بهینه از توانایی سخت افزار تنها در مک (و البته لینوکس) قابل مشاهده است. به هر حال با توجه به گندهایی که اپل داره به نرم افزارهای تخصصی اش می زنه، امیدوارم ویندوز ۱۰ مهاجرت دوبارهْ ما رو به اون به همراه داشته باشه

  38. سید محمد می‌گوید

    سلام به همگی…
    وقتی که 8 اومد و بچه ها نصبش کردند هرکسی از یه چیزش گله میکرد..
    یکی منو استارت..یکی به دلیل پیدا نکردن کارت صدا ،یکی دیگه کارت گرافیک و …
    (البته به خاطر کرکی بودن ویندوز هایی که داریم این 2 تا مشکل پیش اومده،ولی خوب 7 این مشکلات رو نداشت )
    که درمجموع از نصب 8 پشیمون شدم
    الان هم تا به اینجا خوب به نظر میرسه منتظر میمونم تا عده ای نصبش کنند و اگر مشکل خاصی نداشت منم بعد از 4 ال 5 سال کار با 7 برم سر کار کردن با 10
    خدا کنه این مشکلای 8 رو نداشته باشه…

  39. soheil می‌گوید

    من ویندوز 10 دارم و لب تابم تاچه و بسیار خوب هستش عالیه فایل منیجر جدید خیلی خوبه

  40. عباس می‌گوید

    سلام

    معلوم نیست نسخه نهایی ویندوز 10 کی میاد؟؟؟
    میخوام ویندوزمو عوض کنم موندم ویندوز 10 بیاد که دیگه یدفه اونو نصب کنم

    راستی سرعتش هم مثل ویندوز 8 بالاست یا نه؟؟؟

    تشکر

  41. وحید می‌گوید

    مسولین محترم مایکروسافت با با دست نگهدارین کشور پهناور من ایران هنوز مدارس وآموزشگاهای علمیشون داره ویندوز xp آموزش میدن هنوز برنامه های ملی کشورمون با اکس پی ساپورت میشه یه کم یواش تر تا ما هم به شما برسیم

  42. محمدجواد مولوی می‌گوید

    سلام
    این ویندوز به نظر خوب میاد ولی دقیقا کارهایی که در سیستم عامل لینوکس سالها قبل انجام شده رو داره انجام میده
    اینکه چند دستکتاپ همزمان داشته باشی و چندتا قابلیت دیگش چندین سال قبل توی سیستم عامل لینوکس انجام شده
    لینوکس یه سیستم عامل خیلی بهتره از ویندوز ولی خب متاسفانه خیلی شناخته شده نیست و شرکت های تولید کننده نرم افزار و سخت افزار براش درایور و …ندارن و همه نرم افزار های معروف که مردم دیگه بش عادت کردن تو ویندوزه ولی خدایی همه این قابلیتا سالها قبل تو لینوکس بوده

    1. رامین می‌گوید

      دمت گرم. لینوکسی ها می فهمن دقیقا چی مگی البته بیشتر کسایی که با رابط گرافیکیش سر و کار داشتن مث اوبونتو

    2. masuod می‌گوید

      دوست من خواهشا این حرفو نزن اگه بخوای اینجوری نگاه کنی مکینتاش کلا لینوکس ضمن اینکه اگه مک اینکارو کرد باید این نظر بدی یا اینکه لینوکس محیطی به جذابیت و سادگی ویندوز داشته باشه
      مسئله اینه ویندوز با یه زبون برنامه نویسی کاملا متفاوت به این دستاورد رسیده ولی چرا لینوکس و مشتقاتش مثل مک و یونیکس نمیتونن جذابیت ویندوز رو داشته باشن ساده ترین نمونش پروتکلهای نتورک اصلا تو لینوکس قدرت ماکروسافت دیده نمیشه ضمن اینکه با فرض بی سوادی من چرا لینوکس سورسش باز ؟تا هر کی هر ایده ای داشت بگه شاید بتونن اون کاربری مفیدو بدست بیارن اما هنوز نتونستند
      بازم من یک نفرم پس چرا 80 درصدبازار دنیا دست ماکروسافت همیشه جدا شدن از بقیه دلیل برتری و انتخاب درست شما نیست

  43. عليرضا می‌گوید

    آشغاله به درد نمی خوره مک 1000000000 برابر از اون ویندوز آسغال بهتره

    1. بردیا می‌گوید

      دوست عزیز مک مزخرف ترین سیستم عامله که بجز برنامه های چرت و پرت و بدر نخور خودش هیچی دیگه ای نمیشه روش نصب کرد
      ویندوز محشره باو با هر برنامه ای سازگاری داره

    2. masuod می‌گوید

      این دوستمون سیب خیلی دوس داره

  44. عليرضا می‌گوید

    بابا آشغاله کنار مک چیزی نیست

    1. امیر می‌گوید

      الان خواستی بگی از مک استفاده میکنی؟چیش اشغاله؟

  45. ثلا می‌گوید

    خواهش میکنم مایکروسافت زود تر ویندوز10رابسازد

    1. امیرحسین می‌گوید

      باشه بهش می گم!

      1. ارمین می‌گوید

        والا

    2. No Name For You می‌گوید

      درود
      ثلا! میشه بگی دقیقا داری از کی خواهش میکنی؟!

  46. پیام می‌گوید

    ویندوز ۸ هم خیلی عالیه. مخصوصا بوت سریعش. اگه ویندوز ۱۰ هم.همیتطور باشه که محشره

  47. محمد محمودی می‌گوید

    مایکروسافت —- تو تم ویندوز 8 و 8.1 و 10 زیباترین تم فقط ویندوز 7

  48. No Name For You می‌گوید

    درود
    این ویندوز قطعا بهترین سیستم عامل فعلی و حال حاضر برای کامپیوترهای رومیزی دنیاست!
    کاربرانی که Win 10 رو روی سیستمشون نصب کردن خوب متوجه میشن که من چی میگم!
    من خودم اونقدر از Win 7 استفاده کردم تا مایکروسافت یه Win بهتر از Win 7 بده به بازار، که خوشبختانه مایکروسافت با ارائۀ این شاهکار خط بطلانی کشید روی اشتباهات و محاسبات غلطی که با Win 8 و Win 8.1 مرتکب شده بود!
    تازه جالب اینجاست که این نسخۀ نهایی نیست و فقط برای تست به بازار معرفی شده و اون پایداریی که یه نسخۀ نهایی باید داشته باشه رو نداره، اما آنچنان باقدرت و هماهنگ با سخت افزار و نرم افزار عمل میکنه که انگار خودش یه پا نسخۀ نهائیه!
    کوچ از ویندوزهای قبلی به نسخۀ نهایی Win 10 بشدت توصیه میشه!
    حالا که تا اواخر سال 2015 که تاریخ عرضۀ نسخۀ نهائیه خیلی زمان مونده، پس همین نسخۀ تست رو نصب کنید که پشیمون نمیشید!
    زت زیاد!

    1. a می‌گوید

      داداش اون تعداد باگ هایی که ویندوز 7 داشت چند برابر باگ های ویندوز 8 و 8.1 بود قبول دارم که یک اشتباه بزرگ تو نوشتن ویندوز 8 رخ داد ولی امنیت 8 بشتر از 7 بود 10 هم تقریبا از روی 8 ساخته شده اونایی که دارن میفهمن چی میگم

      1. abhaak می‌گوید

        بله من کاملا قبول دارم

  49. مصطفی می‌گوید

    تقریبا منوی استارتش شبیه ویندوز7 اگه این جوری باشه که خیلی عالیه

  50. امیر رضا محمودی می‌گوید

    اخرت ویندوز هستش ویندوز 8 اینقدر بد بود که من اصلا نصبش نکردم ولی این دیگه یه ویندوز همه چیز تمامه انصافا