در این چهار نقطه از منظومه شمسی احتمال وجود بیگانگان فضایی بیش از سایر نقاط است!

ناسا به تازگی تصویری را منتشر کرده که حداقل برای بیشتر مردم نکته‌ی خاصی ندارد! اما شاید از یک نگاه خاص باشد و باید از تماشای این چهار قمر لذت برد و آن این چهار قمر ذهن دانشمندان زمین را با این خیال که احتمال می‌رود در آن‌ها حیات وجود داشته باشد اسیر خود کرده‌اند.

2

چهار قمر بسیار زیبا و همیشه جوانی که باید به زودی کشف‌شان کنیم. فضاپیمای گالیله در حین مأموریت تحقیقاتی‌اش بر سیاره‌ی مشتری، نشانه‌هایی از وجود آب به صورت مایع در “قمر اروپا” و آثاری از وجود رودخانه را در “قمر گانیمید” کشف کرد.

در زحل، کاوشگر کاسینی، از فوران کردن چشمه‌های آب یخ در “قمر انسلادوس” خبر داد که نشان دهنده وجود آب گرمتر در زیر سطح این قمر کوچک می‌باشد. همچنین زیر اتمسفر متراکم “قمر تایتان” دریاچه‌هایی از هیدروکربن یخ‌زده و مایع وجود دارد.

با توجه به تحقیقات جدید بر روی منظومه شمسی گمان می‌رود که قمرها نسبت به دیگر سیاره‌ها و ستاره‌ها قابلیت بهتری برای سکونت دارند. در این صورت احتمال وجود حیات در قمرها بیش از سایر نقاط در جهان هستی خواهند بود!

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. l می‌گوید

    ستاره جند میلیارد به دور کره ومریخ وزمین وجود دارد ولی به زندگی موجودات هستند ممکن داشته باشد

  2. حمیدرضا می‌گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    واقعا به قدرت خدای بزرگ و مهربان پی میبریم
    انشاءالله سربلند باشید