بررسی کامل گوشی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس؛ آغاز یک حضور جدی!

در بازار تلفن همراه با دو دسته روبرو هستیم برندهایی که نام آنها را فراوان شنیده‌ایم و برندهایی که نام آنها را به ندرت شنیده‌ایم. جی ال‌ایکس از برندهایی بود که تا چند سال پیش از دسته دوم به حساب می‌آمد اما پس از عرضه چندین محصول با قیمت‌های قابل رقابت در بازار و البته به لطف تبلیغات فراوان به دسته اول راه پبدا کرد و حالا تابستان امسال با عرضه گوشی هوشمند اسپایدر وان کاملا نشان داده که این بازار را جدی گرفته است. حالا این گوشی در اختیار فارنت قرار گرفته تا بتوانیم در نگاهی نزدیک‌تر این گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

276

طراحی گوشی اسپایدر وان

چه بخواهیم چه نخواهیم باید اعتراف کنیم که اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس را باید شروعی دوباره برای جی‌ال‌ایکس دانست. این را حداقل از نوع طراحی بکار گرفته شده در اسپایدر وان می‌توان فهمید. این شرکت اگرچه در طراحی گوشی‌های قبلی خود کاملا به برندهای چینی اعتماد کرده بود اما حالا از یک طراحی کاملا مستقل در اسپایدر وان بهره برده تا جایی که نمی‌توان به راحتی ان را مشابه یک گوشی یا برند خاص از کشور دوست و برادر چین دانست!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-01

جی ال ایکس در اسپایدر وان از یک طراحی به‌روز بهره برده و هنگامی که برای اولین بار آن را از قاب روبرو می‌بینید متوجه تفاوت طراحی در این گوشی با گوشی‌های هوشمند قبلی این شرکت می‌شوید. قاب جلویی صفحه‌ای یکدست را در برابر شما قرار می‌دهد که مانند بسیاری از طراحی‌هیا روز دنیا شاهد حذف دکمه‌های فیزیکی هستیم.

به هر حال این یک محصول میان‌رده به حساب می‌اید و قرار نیست آن را با پرچمداران مطرح بازار به مقایسه بگذاریم. از این نظر می‌توان گفت پرچمدار جی‌ال‌ایکس چیزی از نظر طراحی در مقایسه با همرده‌های خود کم ندارد و حتی از بسیاری از گمنام‌های بازار بهتر ظاهر شده است. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر چه از وزن 160 گرمی نه چندان سبک برخوردار است اما ابعاد 143 در 73.7 در 9 میلیمتر از این گوشی یک گوشی تقریبا خوش‌دست ساخته است.

جنس بدنه پلاستیک سخت است که عجیب به نظر نمی‌رسد. در داخل جعبه دو قاب پشتی سفید و مشکی قرار داده شده که قاب پشتی سفید زیباتر به نظر می‌رسد اگر چه با توجه به جنس آن امکان لیز خوردن آن از دست وجود دارد اما در عین حال قاب مشکی با توجه به جنس آن به راحتی خط و خش را بر روی خود به جا می‌گذارد و علاقه عجیبی به اثر انگشت شما دارد. شاید به همین خاطر باشد که جی‌ال‌ایکس سنگ تما گذاشته و برای حفظ ظاهر آخرین پرچمدار خود در جعبه این گوشی قاب ژله‌ای محافظ و حتی برچسب محافظ صفحه نمایش نیز قرار داده است.

در قاب جلویی دستگاه همانطور که گفتیم تقریبا با سطحی کاملا مشکی روبرو هستیم که سه کلید لمسی هم، مولتی تسکینگ و بازگشت در پائین صفحه نمایش در کنار میکروفون دستگاه قرار گرفته و در بالای صفحه نمایش نیز شاهد خروجی صدا، سنسور نور و دوربین دوم هستیم.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-10

شاید یکی از معایب طراحی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس محل قرارگیری درگاه شارژ آن است که جی‌ال‌ایکس آن را به بالای دستگاه و در کنار درگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری فرستاده است. این درحالیست که لبه پائینی کاملا خلوت است و خبری در آن نیست و در طراح‌های جدید اصولا درگاه هندزفری دستگاه در لبه پائینی قرار می‌گیرد.

در قاب پشتی شاهد دوربین 13 مگاپیکسلی و فلش ال‌ئی‌دی در یک محیط مستطیلی هستیم که کاملا با رنگ خاص خود از سایر قسمت‌های بدنه پشتی جدا شده و در بالای مرکز قاب شاهد لوگوی برجسته جی‌ال‌ایکس هستیم که منافذ اسپیکر گوشی در پائین دستگاه را تنها گذاشته است. رعایت برخی نکات جزئی در طراحی از جمله بهتر شدن نحوه نوشتن میزان رزولوشن دوربین و یا نوع لوگوی بکار گرفته شده می‌توانست به زیباتر شدن قاب پشتی کمک کند.

در لبه سمت چپ گوشی باز هم خبری نیست که چندان عجیب نیست اما در لبه سمت راست، جی‌ال‌ایکس دکمه‌های پاور و ولوم کم و زیاد کردن صدا را قرار داده با توجه به ارتفاع مناسب آنها شاهد عملکرد خوبی هستیم و به راحتی هنگامی که گوشی در دست گرفته می‌شود می‌توان آنها را به سرعت پیدا کرده و استفاده نمود.

قاب پشتی را که بردارید با باطری و درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه میرو اس دی روبرو می‌شوید. اسپایدر وان به دو درگاه سیم کارت میکرو سیم و مینی‌سیم مجهز شده و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز در پائین محل قرارگیری سیم کارت اول قرار گرفته است. این را گفتیم چون جی‌ال‌ایکس به نظر علاوه بر اینکه جای مناسبی را برای کارت حافظه تدارک ندیده عبارت مناسبی را هم برای اشاره به محل کارت درج نکرده است!

صفحه نمایش اسپایدر وان

صفحه نمایش اسپایدر وان را می‌توان یک نقطه قوت دیگر برای این گوشی میان‌رده دانست. اسپایدر وان از صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی IPS با رزولوشن 720 در 1280 بهره می‌برد که این ارقام ما را به تراکم پیکسلی 294 می‌رساند که رقم مناسبی به نظر می‌رسد.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-15

روشنایی و کنتراست صفحه نمایش کاملا مناسب است و تجربه تماشای فیلم در آن کاملا لذت‌بخش است. استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب البته اگر صفحه نمایش گوشی تمیز باشد چندان سخت نیست و زاویه دید صفحه نمایش هم در حالت اتوماتیک مناسب به نظر می‌رسد. صفحه نمایش اسپایدر وان قادر به تولید 16میلیون رنگ می‌باشد و رنگ‌های به نمایش درآمده کاملا گرم، عادی و اشباع نشده به نظر می‌رسند.

کارآیی و سخت‌افزار اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از پردازنده چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی Cortex A7، پردازنده گرافیکی Mali 400 و 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. پردازنده این گوشی از فناوری 28 نانومتری بهره می‌برد که با توجه به مشخصات آن می‌توان انتظار پشتیبانی از تصاویر فول اچ دی و همچنین دوربین‌هایی با کیفیت 13 مگاپیکسلی را از آن داشت. این پردازنده معمولا برای گوشی‌هایی با صفحه نمایش اچ دی بکار گرفته می‌شود که با توجه به مشخصات دوربین و صفحه نمایش اسپایدر وان کاملا مناسب و حتی فراتر از انتظار است. کار با گوشی کاملا روان به نظر می‌رسد و هیچگونه تاخیری در اجرای برنامه‌ها به نظر نمی‌رسید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-16

پردازنده گرافیکی جی‌ال‌ایکس همانطور که گفتیم مدل Mali 400 است که یک پردازنده گرافیکی متوسط و نه چندان قوی به حساب می‌آید که البته برای یک گوشی میان‌‌رده کاملا مناسب است. با استفاده از این گوشی می‌توان بازی‌های سنگین مانند آسفالت 7 را نیز به اجرا در اورد اما مطمئنا در بازی‌هیا سبک‌تر عملکرد بهتری دارد و در اجرای بازی‌های سنگین شاهد افزایش مشاهده لگ و کاهش تعداد فریم‌های به نمایش درآمده پس از طولانی شدن انجام بازی هستیم. داغ شدن گوشی که به امری متداول در بین گوشی‌های هوشمند تبدیل شده نیز مطابق معمول در هنگام انجام بازی‌هیا سنگین به مدت طولانی بر روی قاب پشتی کاملا حس می‌شد.

میزان رم به کار گرفته شده کاملا مناسب این گوشی است اگر چه معماری DDR2‌ به‌کار گرفته شده در ان برخی اوقات در هنگام مولتی تسکینگ کاملا شما را دست تنها خواهد گذاشت که شاید اصلا به نظر شما نیاید!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-17

حافظه داخلی اسپایدر وان نیز 16 گیگابایت است که با توجه به فضای مورد استفاده سیستم عامل چیزی در حدود 12 گیگابایت در دسترس شما قرار می‌گیرد و البته می‌توانید با استفاده کارت‌های حافظه جانبی این میزان را 32 گیگابایت دیگر نیز افزایش دهید. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس همچنین از قابلیت OTGپشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید نتایج بدست آمده در بنچمارک‌های مختلف توسط این گوشی را ببینید.

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس یک گوشی دو سیم کارته همزمان فعال است و این به آن معناست که هر دو سیم‌کارت این گوشی به صورت همزمان فعال و روشن بوده و می‌توانید تماس تلفنی و یا پیامک دریافتی بر روی هر دو سیم کارت را به صورت همزمان دریافت کنید.و همچون همیشه و به طور معمول با استفاده از تنها یکی از دو درگاه این گوشی دو سیم کارته می‌توانید به شبکه 3G متصل شوید.

نرم‌افزار

مطمئنا اگر از رابط‌‌ کاربری گوشی‌های هوشمند هواوی استفاده کرده باشید با دیدن رابط کاربری اسپایدر وان به شباهت آن پی خواهید برد. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از اندروید 4.2.2 بهره می‌برد که رابط کاربری آن خوشبختانه توسط این شرکت شخصی‌سازی شده و دیگر شاهد اندروید خام بی‌رنگ و روح در گوشی‌های این شرکت نیستیم!در حین بررسی به وجود برخی باگ‌های جزئی در نرم‌افزار گوشی پی بردیم که مطمئنا برای اولین تجربه یک شرکت چیز چندان عجیبی نیست اما می‌توان ان را شروعی خوب برای جی‌ال‌ایکس دانست.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-18

جی‌ال‌ایکس در این رابط کاربری که ظاهرا اسم خاصی هم ندارد از لانچری ساده و البته با جلوه‌های گرافیکی متنوع بهره برده که جی‌ال‌ایکس اجازه تغییر این لانچر را به شما نمی‌دهد (شبیه هواوی) و مطابق معمول اپلیکیشن‌های رسمی جی‌ال‌ایکس در آن خودنمایی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به GLX App Center (فروشگاه اپلیکیشن جی‌ال‌ایکس)، GLX Transfer (اپلیکیشن چت گروهی و ارسال مستقیم برنامه میان دارندگان برنامه) و اپلیکیشن به‌روزرسانی این گوشی با عنوان Wireless Update که جای خالی آن در میان گوشی‌های این شرکت حس می‌شد و البته امیدواریم شاهد عرضه آپدیت توسط ان نیز باشیم!

در میان قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی از دو قابلیت هرگز نمی‌توان گذشت که واقعا برای این گوشی به عنوان گوشی میان‌رده جای تحسین دارد. این قابلیت در گوشی‌های مطرح بازار وجود دارد اما قرار دادن این قابلیت و یا قابلیت‌های مشابه در گوش‌های جی‌ال‌ایکس نشان می‌دهد که قرار است شاهد پیشرفت در نرم‌افزار گوشی‌های این شرکت نیز باشیم.

در اسپایدر وان شاهد گنجانده شدن قابلیت کنترل دستگاه با استفاده از حرکت در برابر سنسور نوری قاب جلویی هستیم. به طور مثال وقتی این قابلیت فعال باشد می‌توانید با حرکت دادن دست خود در برابر دوربین دوم دستگاه، در میان تصاویر گالری حرکت کنید، آهنگ در حال پخش را تغییر دهید، در میان صفحات لانچر جابجا شوید و ظاهرا عکاسی نیز کنید که این آخری برای ما عملکرد خوبی نداشت و امیدواریم با عرضه آپدیت باگ‌های نرم‌افزاری موجود بر روی گوشی به طور کامل برطرف شود.

دوربین اسپایدر وان

تا همین جای مطلب هم طاقت آوردیم که این موضوع را بگوئیم! نکته عجیب در مشخصات دوربین این گوشی این است که نرم‌افزارهای بنچمارک سخت‌افزار، رقم مگاپیکسل گوشی را 16 نشان می‌دهند و حتی در تنظیمات دوربین این رقم به وضوح مشهود است اما بر روی بدنه جی‌ال‌ایکس و حتی به طور رسمی این رقم 13 مگاپیکسل اعلام شده است. در تصاویر ثبت شده نیز اطلاعات تصاویر حاکی از 15.9 مگاپیکسلی بودن عکس‌ها دارد!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-23

13 یا 16 که اگر 16 باشد به نفع شماست! اسپایدر وان از سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین با لنز 4 میلیمتری با گشادگی f/2.4 و فلش ال‌ئی‌دی برخوردار است.

این مشخصات فنی نشان می‌أهد که با دوربین خوبی روبرو هستیم که البته چندان خوب عمل نمی‌کند و تصاویر را با کیفیت پائین‌تر از رقم مگاپیکسل و مشخصات فنی خود ثبت می‌کند. تصاویر گرفته شده با دوربین اسپایدر وان کاملا از نظر رنگ و نور دچار مشکل هستند و تصاویری سرد به ثبت رسیده و در محیط‌های کم‌نور نیز دچار مشکل بودیم و در کل می‌توان گفت که دوربین اسپایدر وان اصلا راضی‌امان نکرد!

در هر صورت قابلیت ثبت موقعیت مکانی تصاویر و فیلم‌های گرفته شده (Geo tagging)، عکاسی از جسم در حال حرکت، تشخیص لبخند، تشخیص چهره، فوکوس اتوماتیک از ویژگی‌های قرار داده شده در دوربین اسپایدر وان است و می‌توان تصاویر ویدئویی را با کیفیت FHD 1080P و نرخ 30 فریم در ثانیه ثبت کند. اینها را گفتیم چون به شدت منوی دوربین گوشی گیج و سردرگم است و شاید هیچوقت نتوانید امکانات را به راحتی در آن بیابید.

در هنگام عکاسی با دو نسبت 4:3 و 16:9 روبرو می‌شوید که در نسبت ابعاد 16:9 شاهد تصاویر عریض 13 مگاپیکسلی بودیم! شما همچنین می‌توانید با این دوربین تصاویر را به صورت HDR به ثبت برسانید که ما تفاوتی میان آن با تصاویر عادی ندیدیم.

دوربین قاب جلویی بر خلاف همتای قاب پشتی خود دوربینی کاملا مناسب برای تصاویر سلفی است که این روزها در کوچه و خیابان جماعت مشفغول به آن را فراوان می‌بینید و حداقل از این نظر اسپایدر وان واقعا راضی‌کننده ظاهر شده است.

صدا: تنها صداست که می‌ماند!

اسپایدر وان از یک بلندگوی قوی در پشت دستگاه برخوردار است که صدایش واقعا بلند است که مطمئنا باید به کم کردن صدای آن در انجام کارها عادت کنید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-25

کیفیت صدای بلندگو مناسب اما عالی نیست و نمی‌توانید زیر و بم صدا را کاملا تشخیص دهید. کیفیت صدای بلندگوی مکالمه مناسب و عادیست و مشکلی در آن ندیدیم!

باتری اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر قرار باشد با صرفنظر کردن از باقی ایرادات ان مطرح شود یک ایراد بزرگ دارد که نمی‌توان از آن گذشت و به آن اعتراف نکرد: باتری. تنها عضوی که به صورت ناشایست در میان قطعات این گوشی قرار گرفته می‌توان گفت باتری آن است.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-24

اسپایدر وان از یک باتری این گوشی از یک باتری 2000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که برای یک گوشی با این پردازنده و صفحه نمایش نمی‌توان گفت مناسب است. اگر قصد دارید در طی روز فیلم تماشا کنید و زیادی اهل بازی هستید و اصلا هم کم‌حرف نیستید لطفا همیشه شارژر به همراه داشته باشید. در غیر این‌صورت مطمئنا هر شب باید دستگاه خود را به شارژ بزنید. البته باتری برای این دستگاه‌ها ممکن است در سری بعدی محصول دچار بهبود شود.

جمع‌بندی بررسی اسپایدر وان

اسپایدر وان را می‌توان تجربه جدی جی‌ال‌ایکس برای حضور جدی‌تر در بازار توصیف کرد. مشکلات و ایرادهاتی که گفتیم شاید در گوشی‌هیا مطرح بازار هم بتوان پیدا کرد که به لطف خوشنامی برندشان پنهان می‌مانند. اسپایدر وان مطمئنا گوشی است که پیشنهاد دادن آن با توجه به قیمت عرضه شدن کار چندان سختی نیست. امیدواریم این شرکت با ادامه این روند پرچمدار شایسته‌تری را روانه بازار کند.

این گوشی در حال حاضر (سی ویکم شهریورماه 1393) در فروشگاه آنلاین جی‌ال‌ایکس به قیمت ۵۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و در درون جعبه آن علاوه بر گوشی می‌توانید یک قاب پشتی اضافه، قاب ژله‌ای، برچسب محافظ صفحه نمایش، هدفون، شارژر و کابل یو.اس.بی را ببینید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

276 نظر برای این مطلب
  1. قائمی می‌گوید

    سلام
    چند در صد گوشی spider1 ساخت ایرانه؟

    1. محمد می‌گوید

      1درصد ساخته ایرانه!!!!!!!

  2. میثم می‌گوید

    سلام یه سوال داشتم
    فیلتر شکن رو گوشیهای جی ال ایکس نصب میشه؟

    1. محمد می‌گوید

      نصب میشه نابغه !

  3. حسن می‌گوید

    باسلام
    بنده گوشی اسپایدر ۱ دارم تاچ آن شکسته ال سی دی روشن میشود تاچ شکسته قیمت آن چقد است واز کجا می توان آن را تهیه کرد با تشکر

  4. Elham می‌گوید

    رمضان داداش شما که اینقددقیق وریزبین هستی دقت کردی کارخانش توایرانه کارگراش برادرامونن وپدرامونن.اینقدرایران توسطح جهانی پیشرفته هست.؟ اگرتمام دنیابدی glxروبگن من میخرم

  5. Elham می‌گوید

    داداش سیناپس مریزادآفرین به این طرزتفکرسازنده ورزشی وآینده دار

  6. Elham می‌گوید

    سلام سیاهان واقع‌گرایی آفرین باشین سخن زیبات واقعاچشممونوبازکردی. ماایرانیاخودمون اجناسی وخودمونومیکوبیم توسعه. من ازخدامه دولت عزیزمون گوشیهای خارجی روتحریم کنه
    تاهمهglxبگیریم دستمون وافتخارکنیم به کشورمون

  7. علی می‌گوید

    سلام
    من تا حالا 4 مدل از گوشی اسکای .لاستر.جی5 .اسپایدر 1 را برا اقوام خریدم و دیروز یه اسپایدر 1 دیگه برا خودم خریدم چون واقعا ازش راضی بودند حقیقتش خودم سامسونگ داشتم بعضا هنگ می کرد و خوش تماس می گرفت ولی حرفی نمیزدم و نمیدونم چرا ما بخاطر برند معروف عیب ها را نمیبینیم هر دو گوشی را مقایسه کردم صدای بسیار بلند .نور فلاش بیشتر.حافظه داخلی مناسب با قیمت مناسب و کیفیت پخش فیلم عالی…خیلی عالی بود تنها در قسمت دوربین انتظار داشتم بهتر باشه که اینطور نبود ولی راضی کننده است…

  8. مثیم می‌گوید

    ما که از خودروی ملی حمایت کردیم آخرش شد سو استفاده خودروسازها. حالا می خوایم از گوشی ایرانی حمایت کنیم ببینیم چی میشه.
    اون دوستانی هم که ژاپن رو مثال می زنن باید بگم که حداقل بلاد کفار چیزی به نام وجدان در وجودتولیدکنندگانشان هست که متاسفانه در بلاد مسلمین از آن خبری نیست.

    1. سارا می‌گوید

      درصنعت خودرو افراد قدرتمندی مثل —- همیشه ازشون حمایت کردن چون همیشه اتکاشون به دولت بوده همیشه بهشون ارز مرجع تعلق میگیره از طرف دولت بجزیه مقطع کوتاه بعد از تحریم فلج کننده از اسفند 90 دولت وقت اعلام کرد دیگه بهشون ارز مرجع نمیده و اونا هم کشیدن روی قیمت محصولات من خودم واحد مالی شرکت قطعه سازی عضو گروه —- کارکردم اسفند 90 هم اونجا بودم مدیرمالیمون ما رو وادار میکرد اسفندماه تو اون فشار تحریم سررسیدهای شرکت رو که توش حاوی کارتهای هدیه از 50 هزار تومن تا 400 هزارتومن بود کادو کنیم تا به کارمندای مدنظرش در بانک بده برای روسای بانک هم ظروف کریستال با ورقه طلا و البته خارجی میگرفت با پول شرکت حتما روسای بانکم چیزهایی بهش میدادن که البته رو نمیکرد اگرچه کلیت حرف شما درسته ولی بحث فوتبال و صنعت خودرو و قطعه سازی جداست در صنعت خودرو و قطعه تنها سود سهامداران مهم و به همین خاطر تنها به افزایش تیراژ تولید فکر میکنن وقتی ارز مرجع رو هم دولت قبل قطع کرد شروع کردن به تعدیل و افزایش قیمت مدیران قطعه ساز و خودروساز حقوقهای چندین میلیونی سکه تمام سالگرد ازدواج وامهای آنچنانی و…میگیرن مزایایی دارن که حتی تا قبل از حضور چند ماهه من تو اون شرکت منم مثل بقیه مردم ازش بی خبر بودم حتی قبوض خونه مدیران از جیب شرکت پرداخت میشه و خونه در اختیارشون میذارن حتی هزینه استخرشون از جیب شرکت پرداخت میشه بحث صنعت خودرو و قطعه و فوتبال در ایران از سایر بحثها جداست حتی تو اوج فشارها و تحریم 90 که صنعت وارداتی خودرو برای تامین قطعاتش به مشکل خورد هم شروع به تعدیل نیرو کردن(البته نیروهای بی حامی) ولی از مزایای آنچنانی مدیران و حتی از هزینه استخر مدیران شرکت کم نشد بخاطر همینم هست که مدام داره بر تعداد شرکتهای خودرو و قطعه ساز اضافه میشه مثل میهن خودرو و رامک خودرو کم مونده دیگه چی توز خودرو و اشی مشی خودرو بیاد چون حمایت شدید دولت پشتشون

    2. صابر می‌گوید

      ببین برادر من شرکت های خودروسازی از دولت حمایت میشن و رقابت چندانی با خودروهای خارج کشور ندارن چون مردم اونقدر پول ندارن که بتونن خودروهای گران قیمت خارجی را بخرن. قیمت خودروهای خارجی هم در ایران چند برابر میشه.
      ولی موبایل های GLX در شرکتی خصوصی تولید میشه و با گوشی های وارداتی رقابت داره. چون گوشی سامسونگ و هواوی هم با قیمت های پایین گیر میاد.

      پس هیچ وقت سرنوشت این دو مثل هم نمیشه!

  9. ریحانه می‌گوید

    سلام این گوشی رو تازه خریدم سه تا کلید پایین یعنی برگشت و … خوب کار نمیکنه یعنی یکی دو بار باید بزنی مال شمام اینجوریه تو رو خدا جواب بدین حافظه هم نوشته ۹،۴ گیگ چرا

    1. مرضیه می‌گوید

      سلام این گوشی یکسال گارانتی داره اگه از سایت خریدید یا از نمایندگی بهشون ارجاع بدید براتون عوض میکنن

  10. مىلاد می‌گوید

    slm.honor 3c az in.behtare.

  11. سینا می‌گوید

    خیلی گوشی خوبیه. یعنی بابت پولی که میدن جنس با ارزشی میخرین. من که راضی ام از خریدش

  12. محمود می‌گوید

    کالای ایرانی لبخند ایرانی.
    با خرید کالای داخلی و حمایت از ان قطعا کیفیت بالاتر میره و ایرانی های بیشتری سر کار میرن و بیکاری کمتر میشه.
    برای GLX واقعا عالی هست و باید افتخار کرد.

  13. علی می‌گوید

    من یک ماهی هست که اسپایدرا خریدم خیلی عالیه با این قیمت واقعا خوشم اومد

  14. ramezan می‌گوید

    تا جالا دقت کردین که کارخانه ساخت دستکش رز مریم رو که اصلا اهمیتی نداره نشون میده ولی حتی برای یه ثانیه کارخانه جی ال ایکس رو نشون نداده یه حقیقتی هست که میگه اونی که خوابیده رو میشه از خواب بیدار کرد ولی اونی که خودش رو زده یه خواب نمیشه از خواب بیدارش کرد امیدوارم ملت ما هم از خواب بیدار بشن

    1. مژگان می‌گوید

      چند ماه پیش تو برنامه تبلیغاتی شب جمعه بعد از اخبار ساعت9 شبکه 1 مدیرعمل جی ال ایکس در کارخانه جی ال ایکس در خطوط تولید کارخانه محصولاتش رو معرفی کرد حالا اگه شما اونموقع داشتید ماهواره می دیدید یا به هر دلیلی ندیدید اون برنامه رو دیگه مشکل شرکت نیست چرا انقدر راحت به خودتون اجازه میدید ندیده و ندانسته نظر بدید شما یکبار از گوشی جی ال ایکس دیگران استفاده کنید بعد اینطور نظر بدید درثانی فکر میکنید سامسونگ از اول همینجوری بود نخیر اوائل اونها هم قطعاتی رو وارد میکردن و بعد خودشون کارهایی روشون انجام میدادن ضمن اینکه ضبط خودکار مکالمه گوشیهای جی ال ایکس مورد جدیدی بود از همون 88 که تولیدش شروع شدحتی دارندگان گوشیهای دیگه سامسونگ و غیره هم تو سایتها و وبلاگهایی که لینکش رو میذارن مشتاقانه میرن برای دانلود و گاهی میگن گوشیشون دانلود نمیکنه حتی گوشیهای نوت دار ولی ضبط خودکار گوشیهای جی ال ایکس عالیه همین جای تشویق داره هرکار مثبتی رو تشویق کنید عوض تخریب در حال حاضر یخچالهای ایرانی الکترو استیل هم خوبه ولی بعضی دخترا برای درآوردن چشم مادرشوهر و خواهرشوهرشون میرن سامسونگ میخرن من خودم بخوام روزی ازدواج کنم الکترواستیل یا پارس میخرم نه یخچال کره ای یخچالهایی که مطمئنم کارآیی دارن اگه یه جنسی بد باشه بله آدم بهتره بره خارجی بخره ولی وقتی خوبه اگه نمیخرید دیگه حداقل تخریبش نکنید

  15. ramezan می‌گوید

    با سلام لازم دیدم چند تا نکته رو به دوستان یادآور بشم 1- اینکه اگه در زمینه سی پی یو و ال سی دی تحقیق داشته باشین می یینین که هیچ کدوم این ها ساخت ایران نیست دوما: رم داخلی دستگاه نیز تحت هیچ شرایطی ساخت ایران نیست چون رم داخلی گوشی ها دارای تکنولوژی خاصی است که ایران ندارد حالا چرا و چطورش بماند سوما: قاب گوشی نیز ساخت چین هست اگه یک مقدار دقت داشته باشین متوجه خواهید شد چهارما: اپلیکیشن هم که به تعداد بی نهایت موجود هست برای اندروید پس ایران چه اپلیکیشن بزته و یا نزنه فرقی نمی کنه در مورد برد گوشی هم این مورد رو بگم که ای کاش می تونستید گوشی های جی ال ایکس رو باز کنین تا ببینین که چه برد بی کیفیت و بدی در این گوشی ها استفاده شده که حتی کوچک ترین اشتباه در هنگام باز کردن گوشی ها صد در صد باعث از بین رفتن برد خواهد شد این رو گفتم چون من خودم تعمیر کارم دیدم که میگم و در آخر این رو بگم که همین مشخصات برای یه گوشی سامسونگ در میاد نزدیک 800 یا 900 هزار تومن میدونین چرا درسته سامسونگ پول اسمش رو هم میخوره ولی 50 یا 100 تومن نه دیگه 300 یا 400 تومن هیچ گرانی بی علت و هیچ ارزانی بی دلیل نیست در ضمن با توجه به اینکه هیچ چیز این گوشی ساخت خود ایران نیست و حتی یک کارگر ایرانی برای ساخت این گوشی استفاده نمیشه و همه منتاژگز هستن به نظر شما این چه تولید ملی هستش که نیاز به حمایت هم داشته باشه و این رو بگم که پول علف خرس نیست که همین طوری یدین برای حمایت از یک عده به بهانه حمایت از تولید ملی همه برای پول زحمت می کشن شما هم سعی کنین به جای خرید جنس بیخود چینی یه مقدار پول بیشتری بدین یه گوشی یخرین که به کارتون بیاد نه این که شما رو سر کار بزاره در ضمن از این وارد کننده های جنس چینی تقاضا دارم دیگه ملت رو عذر می خوام بلا نسبت حساب نکنن خسته نباشین

  16. محمد می‌گوید

    من بیشتر نظراتو خوندم و دوس دارم مسولین glx هم این نظراتو بخونن که دل مردم از چی پره … این مملکت خاطره خوبی از تولید داخل نداره ( صنعت خودرو سازی که به قول خودشون 90 درصد خودرو های کشور دست 2 تولید کننده داخلیه اما بجای اینکه با این همه فروش به فکر افزایش کیفیت ماشینشونو وخدمت به این مردم باشن تا یکم خودشونو پیدا کردن زدن تو راه صادرات و… مردم از تولید ملی حمایت میکنن اما تولید ملی از مردم حمایت نمیکنه ) من میخواستم بگم تولید کننده های گوشی هم رفته رفته کیفیت محصولشونو ببرن بالا و به کم هم قانع باشن پیشرفت کشور باید دوطرفه باشه
    در مورد گوشی اسپایدر هم من زیاد تحقیق کردم نسبت به قیمتش خیلی خوبه و 80-90% کسایی که باهاش کار کردن راضین
    دست به دست هم میهن خود را کنیم اباد

  17. سالار می‌گوید

    باسلام.
    درمورداسپایدرنظرات جالب بود.این گوشی باطریش ضعیف هس قبول چهارصدبذاری روش سامسونگ بگیری قبول.امااونایی که گوشی روگرفتن چرانمیگن همراه گوشی 90000تومن بسته هدیه اینترنتی هس.یه کاورمحافظ یه گاردویه قاب پشت اضافه هس.حدوداقیمت ایناصدوچهل هزلرتومنه.ازششصدکم کن میشه چهارصدوشصت.بماندکه خدمات پس ازفروشش لنگه نداره.تاحالاسه باراپدیت اومده.اندرویدش شده 4.4 دوربین شده عالی.
    باطریش بهترشده.پس حالابریدمقایسش کنید.ضمنااین شایداولین تجربه شرکت توساخت گوشی بامشخصات بالاس.هیچ شرکتی تابازارونسنجیده گوشی گرون قیمت وخیلی مطرح تولیدنمیکنه.اگرخواستین گوشی دومیلیونی سامسونگوباقیمت یه میلیون دست بگیرین ازاین جورمحصولات استقبال کنین تاجرات پیداکنن محصولات برترتولیدکنن.همونطورکه الانm۳شرکت شیاومی چین ازاس۵سامسونگ باکیفیت ترسریعتروارزونتره.پس اگردیگران کردند وشدماهم میتونیم.

  18. محمد می‌گوید

    سلام برای من کیفیت و موندگاری مهمه نمیخوام گوشی بگیرم که مشکلاتش بعد 1 سال رو بشه واسمم فرقی نمیکنه تولید داخله یاخارج و لطفا هم در مورد تولید ملی و داخلی حمایت نکنید و حقیقتو بگید که این گوشی ارزش خرید داره یا نه

  19. محمد می‌گوید

    اینا همش ته مونده های چینی هس که ایران سرهم میکنه …
    xperis z1 رو عشقه

  20. علی می‌گوید

    سلام
    من این گوشی را دو ماه خریده ام.
    هنگ می کند و ریست می شود.
    دوربیین جلو هم با عکس گرفتن قفل می کند
    یک ماه است برای تعمیر رفته است
    هر شرکت دیگری بود گوشی را تعویض می کرد.
    یا دو روزه تعمیر می کرد.
    ولی این شرکت گوشی نو را یک ماه است سالم تحویل نداده است

    پشتیبانی افتضاح است.

  21. احمدرضا می‌گوید

    حیف پول برای این گوشی من اسپایدر۱رو سه ماه خریدم واز روز اول دهنی گوشی خراب بود .چنددفعه رفتم نمایندگی که درست کنه ولی دو باره باز خراب میشد .حالا اگه پول اضافی داری و مهمتر از اون وقت و حوصله حتما برو همین گوشی رو بخر.منکه تصمیم دارم بخاطر وقتی که از من هدر رفت برای درست کردن پرچمدار جی ال ایکس همه رو مطلع کنم که چه گوشی بدرد نخوری می خواهند بگیرند.یا علی .

  22. sajjad می‌گوید

    به نظر من هواوی 3c گزینه بهتریه!

  23. pouyan می‌گوید

    با سلام
    به نظر من باید سرمایه گذاری درست توو این راه بشه از استعداد ها و فناوری استفاده بشه تا از مردم انتظار خرید داشت. این کار هم به عهده مسیولان نظامه
    که متاسفانه توجهی به این امور نشده
    ما از فناوری های پایه غافلیم, برای تولید انبوه و با صرفه نیاز به فناوری و ابزار و علم داریم.
    حتی تا بحال خودکار خوب با قیمت به صرفه تولید نکردیم دیگه چه برسه به ماشین و لبتاب و گوشی.

  24. شاهین می‌گوید

    نه فقط در مورد جی ال ایکس، بلکه در مورد همه گوشی های بازار مشکل بزرگ خدمات پس از فروش وجود دارد! مشکل خدمات پس از فروش، اقتصاد خانواده ها و کشور را رنج می دهد که شامل همه کالاهای دیجیتال می شود. متاسفانه در این شاخه، متخصص واقعی نداریم و فقط مصرف کننده ی کالای یکبار مصرف هستیم(یعنی با کوچکترین خرابی آن قطعه یا کالا را تعویض میکنیم) و واژه تعمیر کالای دیجیتال دارد از ذهن ها کاملا پاک می شود. من فکر می کنم دلیل اصلیه این مورد هم پیشرفت سریع فناوری دیجیتال است که کشور شاید بدلیل جهان سومی بودن نمی تواند خود را بروز نگه دارد.

  25. علی می‌گوید

    به محمد: برادر گل من خب از انجمن های خود جی ال ایکس بپرس glxphone.ir/forum

  26. محمد می‌گوید

    من این گوشی رو خریدم بازی دیتا دار روش نصب کردم ولی اجرا نکرد چه کار کنم

  27. محمد می‌گوید

    باسلام من این گوشی را خریدم مفت نمیرزه دوربینش3هم نیست چه برسه13دوساعت باش کار کنی شارژش تموم میشه یه هفته دستم بود با250 ضرر به بدبختی فروختمش

  28. فرشاد می‌گوید

    اولا من از این برند و برندهای دیگه گوشی داشتم.تجربه عملی من اینه که گوشی سامسونگ بعضی از برنامه ها رو اجرا نمیکرد ولی glx اجرا کرد .سامسونگ خیلی وقتا هنگ میکنه اینو هممون هم می‌دونیم ولی glx خداییش یه بارم هنگ نکرد. یه چیزی که تموم دور و وریامو متعجب کرده بود این بود که وقتی بخاطر نوع شغلم گوشی مرتب از دستم روی آسفالت و سنگ و اینجور چیز‌ا میفتاد فقط بلندش میکردم و عادی کار میکرد. حتی روزی که داشتم میفروختمش خریدار باورش نمیشد. نمیگم کامله ولی در عوض مقدار پولی که میدیم بیشتر هم میگیریم. باتری از معایب اصلیه که باید روش کار بشه. اینو فراموش نکنین که شرکت گوگل خودش اذعان میکنه که اندروید باید شخصی سازیبشه عملکرد بریداشته باشه چون تا امروز هم که ورژن ۵ اومده هنوز کامل نیست. البته ما ایرانیا همیشه پول مارک میدیم. من خودم واسه کارم قبلا G5 داشتم الان spider1 واسه غیر از کارم هم سامسونگ S5 دارم. دیگه آخرین مدل رو از هر دو دارم اینا رو گفتم. لطفا از کشورمون حمایت کنیم.. اینقدر شرکت های داخلی رو ضعیف نشون ندیم .هرکی نمیخواد نخره به خودش مربوطه ولی دیگه وقتی چیزی رو از نزدیک تست نکردی خواهشا سرکوبش نکن
    مرسی

  29. اشکان می‌گوید

    من می خواهم این گوشی را بخرم ولی خیلی شک داشتم تازه چند تا از دوستامم میگن نخر اینا ولی با خوندن نظرات شما کمی نظرم عوض شده ولی هنوز خیلی می ترسم خوب باشه یا نه یکی رک و راست بنویسه این خوبه یا نه؟

    1. حمید می‌گوید

      من با این کارنکردم میتونید برید نمایندگی ببینید ولی سر گوشی 2680 جی ال ایکس هم همین برنامه ها بود و همینجوری ته دل آدم و خالی میکردن ولی وقتی خودم باهاش کارکردم دیدم خیلی گوشی خوبی بود با اینکه زیر 100 تومن بود تازه اون از گوشیهای کلاسیک جی ال ایکس بود اینکه هوشمندش اگه به نظرات دقت کنید می بیند اکثرا کار نکردن باهاش ولی وقتی به سایت خودش میرید و نظرات اوناییکه خریدن و سوالاتی که کردن و می بینید نظرتون تغییر میکنه و من باور نمیکنم چون اون موقع که گوشی کلاسیکم میزد از همین حرفا میزدن یه عده بیخود نیست پیشرفت نمیکنیم چون خودمون به خودمون رحم نمیکنیم به آدرس زیر برید نظرات و ببینید اون وقتی رو که میخواید بذارید برای رفتن به موبایل فروشی یکبار برای رفتن به نمایندگی بذارید پشیمون نمیشید http://shop.glxphone.ir/%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1-1-1-glx-spider

  30. جواد می‌گوید

    از اون بالا تا پایین زدید تو سرش یا بردیش بالا نسبت به برند دیگه (از هر نظر)
    اما ای کاش مثل دهه 60 یه کم غیرت داشتید و واسه جنس ایرانیتون احترام میذاشتید حداقل واسه یک دفعه به این مارک اطمینان میکردید
    مرسی …

    1. فرزاد می‌گوید

      داداش من اعتماد کردم بدبخت شدم یه گوشی جی 4 خریده بودم واقعا افتضاح بود چه مرضیه اخه اگه جنسشون خوب بود که همه میرفتن از شرکت جی ال ایکس خرید میکردن ولی در کل میشه گفت نقاط قوت زیادیم دارن همشونم بد نیست ولی والا گوشی من مزخرفه نه گوگل پلی سرویس نصب میشه نه کیفیت دوربینش خوبه اصلا یه وضعیه…

  31. hosein می‌گوید

    من ازتون خواهش میکنم با خودتون صادق باشید من صد سال دیگه جی ال ایکس نمیخرم موقعی جی ال ایکس میخرم که همه مجری های ایرانی همه بازیگرا تو فیلما همه بازی کن ها همه سیاست مدار ها جی ال ایکس بخرن حرفم خنده دار نیست چون اگه قراره ایرانی جماعت از محصولاتش استقبال کنه پس اونا هم ایرانین چرا اونا آیفون بگیرن من برم جی ال ایکس بخرم که معلوم نیست دوربینش 13 یا 16 اصلا تو خواب هم ببینم گوشی جی ال ایکس خریدم تو خواب سکته میکنم

    1. تینا می‌گوید

      اگه قرار باشه همه اینجوری فکرکنن که دیگه همه به هم پاس میدن مشکل ایران همینه اکثرا میخوان اول دیگران شروع کنن همه ورزشکارا همه بازیگرا و…تو کشورای جهان سوم همینه تو کره و ژاپن هرکسی از خودش شروع میکنه و دیگرانم تشویق میکنه اما تو ایران متاسفانه عوض تشویق تخریبم میکنن وعده ای منتظرن دیگران شروع کنن حتی کسی هم که میخواد شروع کنه منصرف میکنن

    2. nazanin می‌گوید

      سلام به برادر hosein
      میخواسم بگم طرز تفکرتون خییییییلی خنده داره شما به بازیگرا و سیاست مدار ها و… اینا نگاه میکنی بعد میری کالا میخری ؟؟؟؟؟؟؟ واقعا اشتباهه محضه در ضمن شما از کجا میدونی این ادمای معروف گوشیاشون ایرانیه یا خارجی ایا رابطه ای باهاشون دارید ؟؟؟
      بعدشم شما اگه برنامه خندوانه شبکه نسیم رو میدیدین اقای رامبد جوان تبلتی که دستش بود glxبود اگه واقعا خوب نبود یا اگه میدونس واسه تبلیغ این شرکت ابروش میره اون و دستش نمیگرفت یا اگه میدونست بی کیفیته یا مشکل داره خودش و واسه تبلیغ اون خراب نمیکرد …
      و حرف اخرم حسین اقا فک میکنم شما تو کشور ایران بدنیا اومدی ن تو کشور دیگه پس از کشور خودت طرفداری کن نه کشور دیگه این کارا واسه ادمای عقده ای ببخشیدا با شما نیسم با ادمای عقده ایم ..
      زنده باد ایــــــــــران و ایرانی

  32. مجتبی می‌گوید

    می خرمششششششش

  33. AliRezA می‌گوید

    با سلام.
    در جواب “مرتضی سلیمانی(کارشناس حسابداری)استان فارس” باید بگم که:
    لاستر مال 2.5 سال پیشه و ما نمیتونیم بگیم چون اون بد بوده (که قطعا هم بوده چون من اونو از نمایندگیش گرفتم و بلندگوش سوخته بود) لزوماً اینم بده.
    لطفا با دقت به مشخصات این گوشی نگاهی بندازید و بنچمارکاشو با گوشی های هم رده مقایسه کنید اونوخت متوجه اشتباهتون خواهید شد.
    من هنوز این گوشیو نگرفتم و طبیعتاً نمیتونم در مورد خوب یا بد بودنش نظری بدم. شما هم با این گوشی کار نکردی پس لطفاً تو سر مال نزن برادر عزیز. همه ی انگشتای دست که یکی نیستن؛ شمام همه ی محصولات جی ال ایکسو یکی ندون و محصول 2.5 سال پیشو با این گوشی مقایسه نکن چون این میشه قیاس مع الفارق.
    امیدوارم با دید باز و تحقیقات کامل گوشی دلخواهتونو پیدا کنین.

  34. عباس می‌گوید

    من همه نظراتتونو خوندم ولی به نظر شخصی من اره درسته گوشی ها ی دیگه خوبن ولی چرا خوبن ولی این کشور هایی که گوشیشون دست ما میرسه نیستن که ماروتحریم کردن مگه ما توتحریم نیستیم پس چرا شرکت اپل باید با ایران قرارداد واسه وارد کردن گوشی کنه چراباید بازم جنساش به دست مابرسه اصلا چرا باید تحریم کنه چون همه کشورهام میدونن که ماهم میتونیم با اونا رقابت کنیم چون ازما وتولیداتمون میترسن چون نمیخوان پیشرفت کنیم ماهمون ایرانی های 50سال پیشیم که همه ارزوشو داشتن بیان توکشورما شرکت بزنن تولیدات مارو بخرن الانم من اون گوشی روندیدم ولی اگه یه روز پولشوداشته باشم میخرم یه این قدم شروع پیشرفت ماست مانباید ازکشوردیگه وارد کنیم باید خودمون تولید کنیم پس حمایت کنین اگه جنس ایرانی توایران خریدارنداشته باشه پس مسلماّبایدبعدازیه مدت ورشکسته شه ولی اگه پیشرفت کنه واسه هممون بهتره کسایی که میگین قیمتش زیاده وقتی جنسی تولید میشه خریدارنداشته باشه باید قیمتشوببره بالا تا شرکتشوبچرخونه شما حمایت کنین قیمتشم میاد پایین اصلا یه کم پول بیشتربدیم بخواطرمردم خودمون وکشورمون چی میشه به افتخوار ایران وایرانی

  35. حسن می‌گوید

    من آرزوم این هست که glx کارت گرافیک هم بزنه تا بشه بازی قارچ خور رو تو کامپیوتر با کیفیت فول اچ دی بازی کنم.

  36. زهرا می‌گوید

    منz2دارم اما میخوام گوشیمو بدم به مادرم!تصمیم گرفتم تولید ملی بگیرم فقط امیدوارم حرفاتون باعث نشه اشتباه کنم تو انتخابم!

  37. 0op می‌گوید

    اقا من یه g5 و spider 1 دارم از نظر من هم باطریش خوبه هم امکاناتش با تو جه به قیمتش عالیه
    من از spider 1 راضی ترم ولی اگه سر برنده HTC یه چیز دیگس ولی اگه بخرین پشیمون نمیشین

  38. مهتاب می‌گوید

    کاملا باهاتون موافقم .لایییییک

  39. ایرانی می‌گوید

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من بتازگی htcام را رد کردم LG g3 گرفتم و چند روزه که یک glx هم گرفتم و اعتراف میکنم بزرگترین اشتباهه که وقتی جنس ایرانی درجه 1 هست بری پولتو به غریبه بدهی و راستش خودم اولیش هستم که مرتکب این اشتباه شدم انهم به دلیل اینکه تبلیغات یا اطلاع رسانی برندهای ایرانی در مقابل غولهای موجود در بازار که اخیرا بعضیاشون حتی اجناسشون دیگر ساخت چین هم نیست و از ویت کونگ میاید گم شده و اصلا دیده نمیشن (و نقش بازار خودمان را هم در کمک به این تبلیغات نباید نادیده گرفت )ولی وقتی فهمیدم ایران هم گوشی خوبی ساخته اولش برای حمایت از شرکت ایرانی یک دستگاه اسپایدر 1 خریدم و الان بی اغراق باید اعتراف کنم که حرف نداره و با این قیمت جایش روی تخم چشمم است . منتظر مدل بعدی هستم و راستی دوستان اندرویدش هم 4.4.2 شده و خدائیش حرف نداره ، من واقعا راضیم

  40. مهتاب می‌گوید

    اینم خودش برا بعضیا غنیمته بچه ها

  41. بچه محل حضرت معصومه س می‌گوید

    *** توجه توجه ***
    خدمت دوستان عارضم که
    من خودم GLX SNOWY دارم و راضی ام مثل یه الاغ ازش کار کشیدم ,اندازه موهای سرم از دستم افتاده و خیلی محکمه و هنوز مثل اسب داره کار میکنه فقط دوربینش جالب نیست که برای همین می خام SPIDER بگیرم.
    خودم اولش خیلی با ترس جنس ایرانی خریدم ولی الان با خیال راحت Spider l میخرم.
    نکته ی مهم اینه که اگه از نمایندگی رسمی بخرید گوشیتون تا 40 روز گارانتی تعویض داره شما اینو کجا می تونید پیدا کنید؟

  42. محمد می‌گوید

    یکی از دوستانم این گوشیو داره که میگه خیلی عالیه از گلگسی اس 3 هم خیلی بهتره

  43. حمید می‌گوید

    سلام دوستان من انواع گوشی از اچ تی سی گرفته تا سامسونگ را داشتم وهمه بدون پشتبان واکسرا هم چینی شده با توجه به گوشی های وارداتی که همه از چین به صورت قطعه وارد ویا در مغازها وکارگاهای خونگی سرهم بندی میشه وبه بازار میاد که با قیمتهای گران هم جیب ملت رو خالی میکنه بدون پشتیبان وگارانتی به امان خدا رهامیشید ولی من گوشی چهارمم خراب شد وخسته شدم از این همه پول برند دادن بیخودی اینبار رفتم جی ال ایکس اسپایدر ۱ خریدم خیلی راضی تر بودم وبا قوت قلب بیشتری خریدم شاید بگید چرا چون اولا برای اولین بار بود موقع خرید گارانتی یک ساله را اعلام کردن ومن همیشه به جز قیمت گرون گوشی کلی وسیله جلدو برچسب جدا جدا سر به ۵۰ تا ۶۰ تومن میشد از من میگرفتن ولی این بار با پرداخت قیمت گوشی تمام این اقلام داخل گوشی بود وحس یگ خرید کننده اروپایی را داشتم در کشور خودش که شرکت مشتری را به حساب آورده بود ودر ضمن بسیار هم خوش دسته ودر کشور خودمون هست ومیشه انتظاراتمونو ازش درخواست کنیم ویا اعتراضی هم داریم به گوششون برسونیم تا کی گوشی بی سرو صاحب بخریم برای حمایت از بچه های خوب ایران که در این شرکت به مشتری برای اولین بار احترام گذاشتن یه کف مرتب بزنید وایرانی از خودمون حمایت کنیم ممنون

  44. عرفان می‌گوید

    دوستان این گوشی واقعا عالیه
    من تازه خریدم 4تا بازی اچ دی یا کلی برنامه ریختم روش مثل جی تی ای و اسفالت 8 و هنوز مثل روز اولش کار میکنه
    دوربینش هم خیلی خوبه فقط شب یکم افت کیفیت داره،داغ شدنش هم خیلی کمتر از گوشی های دیگست،اگر دلتون یه گوشیه خوب میخواد و میخواین پول زیادی هم به گوشی ندین و البته کمی هم به پیشرفت کشورتون فکر میکنین اسپایدر بهترین گزینه هست دوستان

  45. امیرم می‌گوید

    سلام
    بنظر گوشی خوبی هست…. باتوجه به قیمت 600 هزار تومنی و اندروید 4.4 اش قیمت خوبی داره…. این گوشی از نظر امکانات با Xperia Z1 برابری داره(اسپایدر 70% اکسپریا زد 1 رو داره)….. ولی خدایییش میرزه که بخری…..

    Xperia Z1 یکی از دوستام خری 1میلیون و 500 هزار تومن
    Spider I هست 600 هزار تومن

    گرچه من خودم Xperia C دارم و ازش راضیم و به یه دلیل ازش ناراضی ام: در عین ناباوری که سونی گفته بود براش اندروید 4.3 میاد،، نیومد و روی اندروید 4.2.2 باقی موند…(گرچه کاستوم رام اندروید 5 براش هست) و الان سونی برای من تنها نامش زیباست…. نام SONY واقعا دهن پر کن و زیباست و ولی GLX نه… من توی ساتشون هم گقتم نامتون رو به همون نام شرکتتون تغییر بدید… بزارید GOOYA . خیلی هم عالیییییییی….چون یکی از مبانی مشتری مداری، گزینش نام دهن پر کنه!!!!!

    راستی آیکون نرم افزار ها رو باید قشنگ تر بکنن…. برای نمونه آیکون اپ های جدید گوگل مانند گوگل مپ یا هنگوت رو ببینید…

    راستی یه پیشنهاد برای پشتیبانی از کالای ایرانی…. موتور جستجوگر ایرانی Salam.iR . کاری از شرکت « بیان » Bayan.ir …..خلاصه کارشون درسته

  46. بهزاد می‌گوید

    تکبیر

  47. حسین زارع می‌گوید

    سلام خدمت همه ی دوستان نمیخواستم نظر بدم ولی مجبور شدم.یکی از دوستان نظر داده بودن وگفته بودن که ایران هیچ وقت نمیتونه به پای اونا برسه.درجواب دوست عزیزمون باید بگم برادر من ایران کشور منوتو هستش و من و شما این کشور رو ساختیم.اگر شما به توانایی خودت شک داری , شک داری نمیتونی تواین مملکت بهتر زندگی کنی و پیشرفت رو تو مملکتو ببنی پس همین الان به زندگیت خاتمه بده.ما اومدیم زندگی کنیم و پیشرفت کنیم نیومدیم که هی تو سر هم بزنیم بگیم اون اینطوریه تو اینطوری هستی درسته فاصله ما با اون کشور ها خیلی زیاده ولی این دلیل نمیشه که هی خودمونو سرزنش کنیم ماباید از اون کشور ها درس بگیریم وبتونیم پیشرفت کنیم حتی بیشتر ازاونا.ممنون از این که نظر بندرو خوندین.یاعلی

  48. رسول می‌گوید

    حداقل انتظارى که هست اینه که قیمتش نسبت به بقیه تبلت ها یا گوشى هاى مشابه حداقل ٣٠-۴٠ جرصدى ارزونتر باشه چون اجناس خارجى هزینه حمل وگمرک و… دارن ولى جنس تولید داخل اینا رو نداره و باید ارزونتر دربیاد
    ضمنا” تولید کنندهاى داخلى تا ببینن جنسشون فروش خوبى پیدا کرده سریع از کیفیتش کم میکنن و به قیمتش اضافه میکنن، نمونه اش مثل اجناس خانگى یا اتومبیل که هر روز کیفیتشون داره آشغالتر میشه

  49. سعید می‌گوید

    اگه واقعا جنس چینی بده چرا گوشی هوای تو چند سال تونست بیاد و بشه پرفروشترین گوشی جهان. حتما یه چیزی هس دیگه.بیاین واقعا بین باشیم ایران هیش وقت نمیتونه خودشو در حدو اندازه اون بالایی ها برسونه. چون اونا دارن با سرعت فراری پیشرفت میکنن ما با سرعت تراکتور پس این فاصله داره روز به روز بیشتر میشه. حمایت ما از تولید داخلی هیش فرقی به حال مردم این مملکت نداره. تو جیب چینی بره یا تو جیب لاشخورای ایرانی چه فرقی به حال ما داره. پس بذا این چند صباحی که زنده ایم از امکانات روز دنیا استفاده کنیم. چون به فکر تولید داخلی باشیم از تکنولوژی روز فرسنگها فاصله داریم.400 رو قیمت این گوشی بذارین میتونین اکسپریا زد بگیرین که از هر لحاظ صد برابر این گوشیه. من قبلا زد داشتم واقعا دنیایی برا خودش. تازه زد 3 گرفتم. وقتی با اینا کار میکنی میفهمی ما ایرانیا چقد عقبیم. بجا این هواوی بگیرین، چون این گوشی در مقابل هواوی حرفی برا گفتن نداره.
    با تشکر. انجمن حمایت از تولیدات ملی. خخخخخ

  50. سعید می‌گوید

    نمیدونم چرا ما ایرانیها طرز فکرمون در مورد جنسای چینی اینطوریه. در حالی که خیلیامون میدونیم ایران آشغالترین جنسای چینی رو وارد میکنه. الان کل پرچمدارای گوشی کارخونه هاشون تو چینه و داره تو چین تولید میشه. من خودم طرفدار سونی ام در حالی که داره تو چین تولید میشه. مثه غولم داره کار میکنه. خود آیفون داره تو چین تولید میشه. خب این وسط تقصیر چین چیه اخه. تو میری فروشگاه کسی مجبورت میکنه جنس بد بگیری مگه. خب ما خودمون انتخاب کردیم جنسای درجه 3چینو وارد کنیم. الان کل اقتصاد دنیا دست چینه همه کارخونه ها کم آوردن جلوشون. این گوشیم کل قطعاتش ساخت چینه اما از جنس درجه 3 پس نباید انتظار زیادی ازش داشته باشین.