بررسی کامل گوشی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس؛ آغاز یک حضور جدی!

در بازار تلفن همراه با دو دسته روبرو هستیم برندهایی که نام آنها را فراوان شنیده‌ایم و برندهایی که نام آنها را به ندرت شنیده‌ایم. جی ال‌ایکس از برندهایی بود که تا چند سال پیش از دسته دوم به حساب می‌آمد اما پس از عرضه چندین محصول با قیمت‌های قابل رقابت در بازار و البته به لطف تبلیغات فراوان به دسته اول راه پبدا کرد و حالا تابستان امسال با عرضه گوشی هوشمند اسپایدر وان کاملا نشان داده که این بازار را جدی گرفته است. حالا این گوشی در اختیار فارنت قرار گرفته تا بتوانیم در نگاهی نزدیک‌تر این گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

276

طراحی گوشی اسپایدر وان

چه بخواهیم چه نخواهیم باید اعتراف کنیم که اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس را باید شروعی دوباره برای جی‌ال‌ایکس دانست. این را حداقل از نوع طراحی بکار گرفته شده در اسپایدر وان می‌توان فهمید. این شرکت اگرچه در طراحی گوشی‌های قبلی خود کاملا به برندهای چینی اعتماد کرده بود اما حالا از یک طراحی کاملا مستقل در اسپایدر وان بهره برده تا جایی که نمی‌توان به راحتی ان را مشابه یک گوشی یا برند خاص از کشور دوست و برادر چین دانست!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-01

جی ال ایکس در اسپایدر وان از یک طراحی به‌روز بهره برده و هنگامی که برای اولین بار آن را از قاب روبرو می‌بینید متوجه تفاوت طراحی در این گوشی با گوشی‌های هوشمند قبلی این شرکت می‌شوید. قاب جلویی صفحه‌ای یکدست را در برابر شما قرار می‌دهد که مانند بسیاری از طراحی‌هیا روز دنیا شاهد حذف دکمه‌های فیزیکی هستیم.

به هر حال این یک محصول میان‌رده به حساب می‌اید و قرار نیست آن را با پرچمداران مطرح بازار به مقایسه بگذاریم. از این نظر می‌توان گفت پرچمدار جی‌ال‌ایکس چیزی از نظر طراحی در مقایسه با همرده‌های خود کم ندارد و حتی از بسیاری از گمنام‌های بازار بهتر ظاهر شده است. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر چه از وزن 160 گرمی نه چندان سبک برخوردار است اما ابعاد 143 در 73.7 در 9 میلیمتر از این گوشی یک گوشی تقریبا خوش‌دست ساخته است.

جنس بدنه پلاستیک سخت است که عجیب به نظر نمی‌رسد. در داخل جعبه دو قاب پشتی سفید و مشکی قرار داده شده که قاب پشتی سفید زیباتر به نظر می‌رسد اگر چه با توجه به جنس آن امکان لیز خوردن آن از دست وجود دارد اما در عین حال قاب مشکی با توجه به جنس آن به راحتی خط و خش را بر روی خود به جا می‌گذارد و علاقه عجیبی به اثر انگشت شما دارد. شاید به همین خاطر باشد که جی‌ال‌ایکس سنگ تما گذاشته و برای حفظ ظاهر آخرین پرچمدار خود در جعبه این گوشی قاب ژله‌ای محافظ و حتی برچسب محافظ صفحه نمایش نیز قرار داده است.

در قاب جلویی دستگاه همانطور که گفتیم تقریبا با سطحی کاملا مشکی روبرو هستیم که سه کلید لمسی هم، مولتی تسکینگ و بازگشت در پائین صفحه نمایش در کنار میکروفون دستگاه قرار گرفته و در بالای صفحه نمایش نیز شاهد خروجی صدا، سنسور نور و دوربین دوم هستیم.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-10

شاید یکی از معایب طراحی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس محل قرارگیری درگاه شارژ آن است که جی‌ال‌ایکس آن را به بالای دستگاه و در کنار درگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری فرستاده است. این درحالیست که لبه پائینی کاملا خلوت است و خبری در آن نیست و در طراح‌های جدید اصولا درگاه هندزفری دستگاه در لبه پائینی قرار می‌گیرد.

در قاب پشتی شاهد دوربین 13 مگاپیکسلی و فلش ال‌ئی‌دی در یک محیط مستطیلی هستیم که کاملا با رنگ خاص خود از سایر قسمت‌های بدنه پشتی جدا شده و در بالای مرکز قاب شاهد لوگوی برجسته جی‌ال‌ایکس هستیم که منافذ اسپیکر گوشی در پائین دستگاه را تنها گذاشته است. رعایت برخی نکات جزئی در طراحی از جمله بهتر شدن نحوه نوشتن میزان رزولوشن دوربین و یا نوع لوگوی بکار گرفته شده می‌توانست به زیباتر شدن قاب پشتی کمک کند.

در لبه سمت چپ گوشی باز هم خبری نیست که چندان عجیب نیست اما در لبه سمت راست، جی‌ال‌ایکس دکمه‌های پاور و ولوم کم و زیاد کردن صدا را قرار داده با توجه به ارتفاع مناسب آنها شاهد عملکرد خوبی هستیم و به راحتی هنگامی که گوشی در دست گرفته می‌شود می‌توان آنها را به سرعت پیدا کرده و استفاده نمود.

قاب پشتی را که بردارید با باطری و درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه میرو اس دی روبرو می‌شوید. اسپایدر وان به دو درگاه سیم کارت میکرو سیم و مینی‌سیم مجهز شده و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز در پائین محل قرارگیری سیم کارت اول قرار گرفته است. این را گفتیم چون جی‌ال‌ایکس به نظر علاوه بر اینکه جای مناسبی را برای کارت حافظه تدارک ندیده عبارت مناسبی را هم برای اشاره به محل کارت درج نکرده است!

صفحه نمایش اسپایدر وان

صفحه نمایش اسپایدر وان را می‌توان یک نقطه قوت دیگر برای این گوشی میان‌رده دانست. اسپایدر وان از صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی IPS با رزولوشن 720 در 1280 بهره می‌برد که این ارقام ما را به تراکم پیکسلی 294 می‌رساند که رقم مناسبی به نظر می‌رسد.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-15

روشنایی و کنتراست صفحه نمایش کاملا مناسب است و تجربه تماشای فیلم در آن کاملا لذت‌بخش است. استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب البته اگر صفحه نمایش گوشی تمیز باشد چندان سخت نیست و زاویه دید صفحه نمایش هم در حالت اتوماتیک مناسب به نظر می‌رسد. صفحه نمایش اسپایدر وان قادر به تولید 16میلیون رنگ می‌باشد و رنگ‌های به نمایش درآمده کاملا گرم، عادی و اشباع نشده به نظر می‌رسند.

کارآیی و سخت‌افزار اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از پردازنده چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی Cortex A7، پردازنده گرافیکی Mali 400 و 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. پردازنده این گوشی از فناوری 28 نانومتری بهره می‌برد که با توجه به مشخصات آن می‌توان انتظار پشتیبانی از تصاویر فول اچ دی و همچنین دوربین‌هایی با کیفیت 13 مگاپیکسلی را از آن داشت. این پردازنده معمولا برای گوشی‌هایی با صفحه نمایش اچ دی بکار گرفته می‌شود که با توجه به مشخصات دوربین و صفحه نمایش اسپایدر وان کاملا مناسب و حتی فراتر از انتظار است. کار با گوشی کاملا روان به نظر می‌رسد و هیچگونه تاخیری در اجرای برنامه‌ها به نظر نمی‌رسید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-16

پردازنده گرافیکی جی‌ال‌ایکس همانطور که گفتیم مدل Mali 400 است که یک پردازنده گرافیکی متوسط و نه چندان قوی به حساب می‌آید که البته برای یک گوشی میان‌‌رده کاملا مناسب است. با استفاده از این گوشی می‌توان بازی‌های سنگین مانند آسفالت 7 را نیز به اجرا در اورد اما مطمئنا در بازی‌هیا سبک‌تر عملکرد بهتری دارد و در اجرای بازی‌های سنگین شاهد افزایش مشاهده لگ و کاهش تعداد فریم‌های به نمایش درآمده پس از طولانی شدن انجام بازی هستیم. داغ شدن گوشی که به امری متداول در بین گوشی‌های هوشمند تبدیل شده نیز مطابق معمول در هنگام انجام بازی‌هیا سنگین به مدت طولانی بر روی قاب پشتی کاملا حس می‌شد.

میزان رم به کار گرفته شده کاملا مناسب این گوشی است اگر چه معماری DDR2‌ به‌کار گرفته شده در ان برخی اوقات در هنگام مولتی تسکینگ کاملا شما را دست تنها خواهد گذاشت که شاید اصلا به نظر شما نیاید!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-17

حافظه داخلی اسپایدر وان نیز 16 گیگابایت است که با توجه به فضای مورد استفاده سیستم عامل چیزی در حدود 12 گیگابایت در دسترس شما قرار می‌گیرد و البته می‌توانید با استفاده کارت‌های حافظه جانبی این میزان را 32 گیگابایت دیگر نیز افزایش دهید. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس همچنین از قابلیت OTGپشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید نتایج بدست آمده در بنچمارک‌های مختلف توسط این گوشی را ببینید.

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس یک گوشی دو سیم کارته همزمان فعال است و این به آن معناست که هر دو سیم‌کارت این گوشی به صورت همزمان فعال و روشن بوده و می‌توانید تماس تلفنی و یا پیامک دریافتی بر روی هر دو سیم کارت را به صورت همزمان دریافت کنید.و همچون همیشه و به طور معمول با استفاده از تنها یکی از دو درگاه این گوشی دو سیم کارته می‌توانید به شبکه 3G متصل شوید.

نرم‌افزار

مطمئنا اگر از رابط‌‌ کاربری گوشی‌های هوشمند هواوی استفاده کرده باشید با دیدن رابط کاربری اسپایدر وان به شباهت آن پی خواهید برد. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از اندروید 4.2.2 بهره می‌برد که رابط کاربری آن خوشبختانه توسط این شرکت شخصی‌سازی شده و دیگر شاهد اندروید خام بی‌رنگ و روح در گوشی‌های این شرکت نیستیم!در حین بررسی به وجود برخی باگ‌های جزئی در نرم‌افزار گوشی پی بردیم که مطمئنا برای اولین تجربه یک شرکت چیز چندان عجیبی نیست اما می‌توان ان را شروعی خوب برای جی‌ال‌ایکس دانست.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-18

جی‌ال‌ایکس در این رابط کاربری که ظاهرا اسم خاصی هم ندارد از لانچری ساده و البته با جلوه‌های گرافیکی متنوع بهره برده که جی‌ال‌ایکس اجازه تغییر این لانچر را به شما نمی‌دهد (شبیه هواوی) و مطابق معمول اپلیکیشن‌های رسمی جی‌ال‌ایکس در آن خودنمایی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به GLX App Center (فروشگاه اپلیکیشن جی‌ال‌ایکس)، GLX Transfer (اپلیکیشن چت گروهی و ارسال مستقیم برنامه میان دارندگان برنامه) و اپلیکیشن به‌روزرسانی این گوشی با عنوان Wireless Update که جای خالی آن در میان گوشی‌های این شرکت حس می‌شد و البته امیدواریم شاهد عرضه آپدیت توسط ان نیز باشیم!

در میان قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی از دو قابلیت هرگز نمی‌توان گذشت که واقعا برای این گوشی به عنوان گوشی میان‌رده جای تحسین دارد. این قابلیت در گوشی‌های مطرح بازار وجود دارد اما قرار دادن این قابلیت و یا قابلیت‌های مشابه در گوش‌های جی‌ال‌ایکس نشان می‌دهد که قرار است شاهد پیشرفت در نرم‌افزار گوشی‌های این شرکت نیز باشیم.

در اسپایدر وان شاهد گنجانده شدن قابلیت کنترل دستگاه با استفاده از حرکت در برابر سنسور نوری قاب جلویی هستیم. به طور مثال وقتی این قابلیت فعال باشد می‌توانید با حرکت دادن دست خود در برابر دوربین دوم دستگاه، در میان تصاویر گالری حرکت کنید، آهنگ در حال پخش را تغییر دهید، در میان صفحات لانچر جابجا شوید و ظاهرا عکاسی نیز کنید که این آخری برای ما عملکرد خوبی نداشت و امیدواریم با عرضه آپدیت باگ‌های نرم‌افزاری موجود بر روی گوشی به طور کامل برطرف شود.

دوربین اسپایدر وان

تا همین جای مطلب هم طاقت آوردیم که این موضوع را بگوئیم! نکته عجیب در مشخصات دوربین این گوشی این است که نرم‌افزارهای بنچمارک سخت‌افزار، رقم مگاپیکسل گوشی را 16 نشان می‌دهند و حتی در تنظیمات دوربین این رقم به وضوح مشهود است اما بر روی بدنه جی‌ال‌ایکس و حتی به طور رسمی این رقم 13 مگاپیکسل اعلام شده است. در تصاویر ثبت شده نیز اطلاعات تصاویر حاکی از 15.9 مگاپیکسلی بودن عکس‌ها دارد!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-23

13 یا 16 که اگر 16 باشد به نفع شماست! اسپایدر وان از سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین با لنز 4 میلیمتری با گشادگی f/2.4 و فلش ال‌ئی‌دی برخوردار است.

این مشخصات فنی نشان می‌أهد که با دوربین خوبی روبرو هستیم که البته چندان خوب عمل نمی‌کند و تصاویر را با کیفیت پائین‌تر از رقم مگاپیکسل و مشخصات فنی خود ثبت می‌کند. تصاویر گرفته شده با دوربین اسپایدر وان کاملا از نظر رنگ و نور دچار مشکل هستند و تصاویری سرد به ثبت رسیده و در محیط‌های کم‌نور نیز دچار مشکل بودیم و در کل می‌توان گفت که دوربین اسپایدر وان اصلا راضی‌امان نکرد!

در هر صورت قابلیت ثبت موقعیت مکانی تصاویر و فیلم‌های گرفته شده (Geo tagging)، عکاسی از جسم در حال حرکت، تشخیص لبخند، تشخیص چهره، فوکوس اتوماتیک از ویژگی‌های قرار داده شده در دوربین اسپایدر وان است و می‌توان تصاویر ویدئویی را با کیفیت FHD 1080P و نرخ 30 فریم در ثانیه ثبت کند. اینها را گفتیم چون به شدت منوی دوربین گوشی گیج و سردرگم است و شاید هیچوقت نتوانید امکانات را به راحتی در آن بیابید.

در هنگام عکاسی با دو نسبت 4:3 و 16:9 روبرو می‌شوید که در نسبت ابعاد 16:9 شاهد تصاویر عریض 13 مگاپیکسلی بودیم! شما همچنین می‌توانید با این دوربین تصاویر را به صورت HDR به ثبت برسانید که ما تفاوتی میان آن با تصاویر عادی ندیدیم.

دوربین قاب جلویی بر خلاف همتای قاب پشتی خود دوربینی کاملا مناسب برای تصاویر سلفی است که این روزها در کوچه و خیابان جماعت مشفغول به آن را فراوان می‌بینید و حداقل از این نظر اسپایدر وان واقعا راضی‌کننده ظاهر شده است.

صدا: تنها صداست که می‌ماند!

اسپایدر وان از یک بلندگوی قوی در پشت دستگاه برخوردار است که صدایش واقعا بلند است که مطمئنا باید به کم کردن صدای آن در انجام کارها عادت کنید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-25

کیفیت صدای بلندگو مناسب اما عالی نیست و نمی‌توانید زیر و بم صدا را کاملا تشخیص دهید. کیفیت صدای بلندگوی مکالمه مناسب و عادیست و مشکلی در آن ندیدیم!

باتری اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر قرار باشد با صرفنظر کردن از باقی ایرادات ان مطرح شود یک ایراد بزرگ دارد که نمی‌توان از آن گذشت و به آن اعتراف نکرد: باتری. تنها عضوی که به صورت ناشایست در میان قطعات این گوشی قرار گرفته می‌توان گفت باتری آن است.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-24

اسپایدر وان از یک باتری این گوشی از یک باتری 2000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که برای یک گوشی با این پردازنده و صفحه نمایش نمی‌توان گفت مناسب است. اگر قصد دارید در طی روز فیلم تماشا کنید و زیادی اهل بازی هستید و اصلا هم کم‌حرف نیستید لطفا همیشه شارژر به همراه داشته باشید. در غیر این‌صورت مطمئنا هر شب باید دستگاه خود را به شارژ بزنید. البته باتری برای این دستگاه‌ها ممکن است در سری بعدی محصول دچار بهبود شود.

جمع‌بندی بررسی اسپایدر وان

اسپایدر وان را می‌توان تجربه جدی جی‌ال‌ایکس برای حضور جدی‌تر در بازار توصیف کرد. مشکلات و ایرادهاتی که گفتیم شاید در گوشی‌هیا مطرح بازار هم بتوان پیدا کرد که به لطف خوشنامی برندشان پنهان می‌مانند. اسپایدر وان مطمئنا گوشی است که پیشنهاد دادن آن با توجه به قیمت عرضه شدن کار چندان سختی نیست. امیدواریم این شرکت با ادامه این روند پرچمدار شایسته‌تری را روانه بازار کند.

این گوشی در حال حاضر (سی ویکم شهریورماه 1393) در فروشگاه آنلاین جی‌ال‌ایکس به قیمت ۵۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و در درون جعبه آن علاوه بر گوشی می‌توانید یک قاب پشتی اضافه، قاب ژله‌ای، برچسب محافظ صفحه نمایش، هدفون، شارژر و کابل یو.اس.بی را ببینید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

276 نظر برای این مطلب
  1. حسن می‌گوید

    با سلام
    دوستان کسی میدونه تاچ وال سی دی جی ال ایکس اسپایدر۱ کجا دارن من تهیه کنم برای گوشیم ممنون میشم.

  2. TS می‌گوید

    ظاهرا بقیه نیت شون درست نبوده.

  3. امیر می‌گوید

    سلام من این گوشی رو چند سالیه خریداری کردم از همون اول که مشکل داشت و مدام هنگ میکرد فرستادم گارانتی برام کل گوشی رو عوض کردن بازم مشکل پیدا کرد سرتونو درد نیارم 4 بار گوشی رو برام عوض کردن و اخریشم سیپیو گوشی نو رو عوض کردن و گفتن گارانتی گوشیتون تمومه و ما کاری براتون انجام نمیدیم خلاصه بردمش پیش یه تعمیرکار وقتی بازش کرد گفت یه چیپست اونو با چسب نواری شیشه ای چسبونده بودن و نشونمم داد یه ذره بهتر شد ولی در کل حیف پولی که برای این گوشی ها میدیم اخرش رفتم یه سامسونگ خریدم ای کاش همون اول رفته بودم سامسونگ خریده بودم دوستان پولتونو تو چاه نریزین

  4. saer۱۸۶ می‌گوید

    سلام
    چرا وقتی هیچ برنامه ای توش نصب نیست میگه گوشی جا نداره؟

  5. محسن می‌گوید

    ای لعنت به این گوشی ساختنتون. اینم از حمایت از تولید داخل. ۶۰۰ تومنمون هیچ شد

  6. ن.ق می‌گوید

    سلام. من یکسال و نیم پیش برای حمایت از تولیدملی اسپایدر خریدم، البته میدونستم از خیلی گوشیای دیگه کیفیتش کمتره. ولی نیت کردم ک بخاطر خدا و پیشرفت کشورم بخرم. تا امروز خیلی عالی برام کار کرده و مشکلی بزرگی باهاش نداشتم. فقط گااااهی کیبوردش قاطی میکنه. ک خیلی نادره و قابل تحمل. تو خونه گوشی هوآوی هم دایم ک واقعا کیفیت جی ال ایکس من بهتره. ترجیح میدم پولمو برا پیشرفت تولید ملی و پیشرفت کشورم خرج کنم. نه مثه کسایی ک فقط لاف میزنن میگن جانم فدای ایران اما همشون اپل دارن و پیشرفت کشور براشون مهم نیس. شاید مهم هس، اما کلاس اپل رو بیشتر دوس دارن.

  7. محمد می‌گوید

    من دو سال هست این گوشی رو دارم ازش راضیم به نسبت قیمتش (300 تومن) که خرید پستی کردم خوبه. حافظه 16 گیگش خیلی بدرم خورد تمام بازیها و نرم افزارها رو هم با سرعت بالا اجرا میکنه. کمبودی احساس نمیکنم بجز ظرفیت باتری که اگه زیاد اهل گیم و بازی باشی هر روز باید شارژ بشه.

  8. نادر می‌گوید

    من بالای دو ساله اسپایدر وان دارم عالیه هرکی میگه این گوشی بد یا خودش بلد نیست یا باید افکار خارجیش رو عوض کنه یا دشمنی با تولید ملی

  9. علی می‌گوید

    باسلام وتشکر
    من بیش ازدوسال هست گوشی اسپایدرخریدم اما اخیرا زود زود موقع روشن بودن ک شارزش تموم میشه و میزنم شارژش هم پر میشه باز میخوام روشن کنم ک فقط صفحه میاد و تا میخوام رمز سیم کارت را بزنم صفحه میپره و هی بحالت نیمه روشن و خاموش درمیاد.تا حالا دوبار اینطورشده و هردفعه بردم نمایندگی گفته باید فلش بشه و هردفعه 15 تومن ازم گرفته .امشب باز اونطور شد..لطفا راهنماییم کنید. باتشکر

  10. بهزاد می‌گوید

    سلام من گوشی اپایدر خریدم حدود یک سال ونیم فقط باطری خالی میکنه بردش خود به خود خراب شد کلا تا حال ۱۷۰خرج گذاشتم بازم درس کار نمیکنعه از من میشنوید نخردید اشغاله هیچ کجا هم نمیشه فروخت مونده رو دستم

  11. پرویز می‌گوید

    من (فقط جهت حمایت از تولید داخلی) گوشی جی ال ایکس G6 رو در 95/04/22 سفارش خرید دادم که قرار بود یک ماه تحویل بدهند، اما تا 95/06/31 که میشه حدود 70 روز هنوز هیچ خبری نیست !!!
    هر وقت هم زنگ زدم میکن هفته بعد پست میشه !!!
    به همه همکارام و دوستام گفتم که اشتباه منو نکنند و گول این شرکت متقلب رو نخورند.
    همچنین وظیفه خودم دیدم تا تو صفحات مربوطه نیز واقعیت رو به همه بگم.

  12. امیر می‌گوید

    اسپایدر وانش خوب من الان ۲ سال بیشتر دارم ازش راضیم اما صاحب کارخانه آقای سعیدی کلاه بردار حقوق پرسنلش رو هنوز که هنوز نداده سنوات و عیدی هم نداده بعد از پرسنل امضا گرفت که تسویه کردیم پرسنل هم به این شرط امضا کردن که واریز کنه الان ۵ ماه میگذره هنوز پولا رو واریز نکرده

  13. پویا می‌گوید

    سلام من این گوشی رو خریدم منتها از نمایندگی جی ال ایکس کرج که یکسال ضمانت کالا داره این گوشی چینی نیست و هرکی این حرفا رو میزنه از روی نفهمی نداشتن اطلاعات فنی وتوهین به تولید کندگان کشورمون هست امیدوارم دوستان همیشه قبل از قضاوت بی مورد قبلش راجبع اون تحقیق کنند

  14. محمد می‌گوید

    من سه سال پیش بخاطر حمایت از تولید ملی یدون گوشی جی ال ایکس جی 3خریدم ولی بعد ازز یک سال و نیم ایراد پیدا کرد یه عیب بزرگش اینه که برنامه های سیستم مثل هواشناسی و جیمیل رو نمیشه ارتقا داد من در تلگرام با یکی از پرسنل نمایندگی صحبت میکردم گفت قطعاتش چینیه و بعد از مدت کوتاهی کاراییشو از دست میده گفت ولی همشون ایراد ندارن من نمیدونم وقتی ایران نمیتونه قطعه موبایل تو لید کنه چرا میگه گوشی ارانی جی ال ایکس فقط دارن با احساسات مردم بازی میکنن ولی در خرید گوشی جی ال ایکس سعی کنید احتیاط. و مدل بالا بخرید

    1. مینا می‌گوید

      الان بیشتر از 40 درصدش بومی سازی شده با حمایت ما کاملا بومی میشه
      به کوری چشم دشمنامون

  15. عظیمه می‌گوید

    من این گوشی رو اینترنتی خرید کردم حالا هرجای فروشگاه موبایل تو یزد میلرم کار با این گوشی رو بلد نیستن بنظرتون چکار کنم. کسی میدونه نماینگی این گوشی تو یزد کجاست

    1. پویا می‌گوید

      سلام تو یزد نماینگیهای زیادی وجود داره منتها باید ببینید گوشیتون رو از کدوم نمایندگی موبایل خریدید ببرید همون جا

  16. عظیمه می‌گوید

    سلام من این گوشی رو خریدم ولی تو کانال تلگرام نمیتونم وارد بشم علتش چیه تنظیماتش خرابه چشع این گوشی

    1. ahmad می‌گوید

      سلام
      این گوشی مشکلی نداره فقط باید تلگرانوتون رو اپدیدت کنید تا بتونید وارد کانال شوید

  17. محمد می‌گوید

    افتضاحه

  18. aboolfazl می‌گوید

    گوشی فوق العاده عالیه

  19. میرزایی می‌گوید

    خریدن این گوشی ، ریختن پول در جوی آب است .

    1. ایرانیم می‌گوید

      بروهوآوی بخرتاریختن پول توجوب نباشه
      کیفیتش ازهوآوی خیلی خیلی بیشتره

  20. اعظم می‌گوید

    من مدتیه که خریدمش. دوربینش موقع عکس برداری روی تصاویر در حال حرکت استپ نمیکنه یعنی عکسایی که میگیرم توش حالت حرکت مشخصه توی منوش هم ضد لرزش سه حالت خودکار، 40 و 60 هرتز داره که سه تاش هم امتحان کردم بهتر نشد. حتی حالت منظره رو هم حرکات ورزشی گذاشتم باز فرقی نمیکنه کسی اینجا میتونه کمکم کنه؟

  21. محسن می‌گوید

    باسلام من یکساله این گوشی رو دارم همچی خوبه هر نرم افزاری که بگین رو شنصب کردم وگوشی رو آبدیتش کردم اندرویدشد4.4.2ووقتی میخوایم برنامه نصب کنم سوال میکنه کجا ذخیره کنه در دستگاه یا کارت ولی یک عیب بزرگ داره اونم باتریشه که خیلی ضعیفه من با هنذفوری به مدت نیم ساعت آهنگ گوش دادم باصحفه خاموش 5درصد کم کرددیگه شما تا آخرش برواگه جی ال ایکس فکری به حال باتریش کنه واقعا گوشی خوبیه

  22. سروش می‌گوید

    سلام
    ایا glxبرشکسته شده؟

  23. محسن می‌گوید

    سلام خدمت همه دوستان
    من چند سال است که جی ال ایکس مدل اسنوی دارم کاملا راضی هستم. فقط مشکل برخی از کالاهای دیجیتال اینه که بعد از مدتی لوازم جانبی مثل باتری گیر نمی آد و این مربوط به برند ایرانی نمیشه و تقریبا یک اصل در بازار تجاری روز دنیا است. به همین خاطر همین الان در تعمیرگاه های موبایل اقدام به ساخت باتری می کنند.
    راستی در انتقادها خواندم که گوشی ایرانی مشتری ندارد این اشتباه است. علت اینکه فروشندگان استقبال نمی کنند به خاطر این است که این کالا افت و خیز قیمت نداره و قیمت انحصارا در دست تولید کننده است و نه دلالان و وارد کنندگان.
    اما خبر جدید اینکه تا دهه فجر شرکت اقدام به فروش گوشی اسپایدار وان کرده آنهم با قیمت باورنکردنی 299 هزار تومان. اینترنتی هم می شود خرید. بنده قصد دارم برای همسرم یکی تهیه کنم. خودم هم اگر گوشی اسنوی پاسخ گوی نیازهایم نبود حتما یکی می خریدم.
    یا علی

  24. یه زخم خورده می‌گوید

    با سلام خدمت همه
    آقا تا حالا فکر کردید چرا غیر از نمایندگی هیچ موبایل فروشی دیگه محصولات جی ال ایکس رو واسه فروش نمیاره؟ چون کسی نمیخره…
    همین اسپایدر….ببینید چه قدر ضعف داره!!! از باطری گرفته تا خدمات پس از فروشش که واقعا ضعیفه! به نظر من با همین پول میتونید یه گوشی درست و حسابی از یه برند معتبر مثل سامسونگ یا هوآوی بخرید . تازه هر وقت هم خواستید میتونید راحت بفروشید. لوازم جانبیش هم همه جا پیدا میشه.
    اما جی ال ایکس: گوشی اگه خراب بشه باید حتما ببرید نمایندگی تازه اگه قطعه داشته باشن اگه نه باید چند وقت صبر کنید تا قطعه براش بیاد.بعضی وقتا هم گوشی رو باید بفرستید اهواز تا درستش کنن…واقعا خنده دار نیست؟؟؟؟
    خلاصه با خرید گوشیهای جی ال ایکس صاحب اول و آخرش خودتون هستید!!!
    به نظر من اگه اعصاب درست و حسابی دارید یا پولتون اضافه کرده و یا وقت آزاد زیاد دارید برید جی ال ایکس بخرید وگرنه تو تصمیمتون واسه خرید این گوشی تجدید نظر کنید.
    اینا رو گفتم چون من دو ساله مدل اسنوی جی ال ایکس رو دارم همون ماه اول سوکت شارژشخراب شد.بعد از سه ماه گوشی خود به خود ریاستارت میشد!!!!! نزدیک دوماه منتظر شدم تا درستش کردن. بعد از یک ماه دیگه گوشی خود به خود روشن خاموش میشد!!!! منم دیگه قیدشو زدم الانم شده وسیله اسباب بازی دختر سه سالم!!
    ببخشید سرتون رو درد اوردم…یا علی

  25. محمد می‌گوید

    با سلام
    دوستان واقعا حیف پول نیست بدی به این گوشیهای بیکیفیت چینی درجه ۳!!!!
    گوشی های جی ال ایکس مثل لپ لپ هستند به شانست بستگی داره خوب در بیاد یا نه!
    من خودم ۶ ماهه این آشغالو دارم حیف ششصد تومن که واسش دادم اگه بخوام توضیح بدم تو این چند ماه چی کشیدم ازش طولانی میشه
    فقط بهتون میگم اگه خواستید گوشی بخرید به هیچ عنوان سمت جی ال ایکس نرید
    از من به شما نصیحت بود

  26. baran می‌گوید

    سلام ببخشید من یه گوشی اسپایدر وان دارم هر وقت میرم داخل دوربین واسم مینویسه امکان اتصال به دوربین نمیباشد لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم اگه فلشش کنم درس میشه؟
    لطفا جواب بدید

  27. ج-خ می‌گوید

    سلام رفقا
    انتقاد من در سایت جی ال ایکس

    سلام …هستم
    از زمانیکه جی ال ایکس اومده برای حمایت از شما و کالای ایرانی و کار و شغل در ایران عزیزم گوشی های کلاسیک و بعد جی فایو و الان اسپایدر 1 دارم
    متاسفانه بخاطر اینکه گوشیم از دستم افتاد ترک کوچیکی پایین صفحم افتاد و مجبور شدم 220 هزار تومان خرج تاچ و ال سی دیش کنم که با اون خرج میتونستم یه گوشی دست دوم سامسونگ بگیرم
    متاسفانه یک روز بعد از دریافت گوشی از اقای یوسفی نماینده تهرانتون متوجه شدم یه ابرهای روشنی رو صفحه هست
    سریع بهشون اطلاع دادم
    گفتند تاچ ندارم …
    بعد از بارها تماس یروز بعد از یکماه گفت بیا
    رفتم
    گفت متاسفانه تموم کردم
    و متوجه شدم سر کارم
    حتی خواهش کردم این گوشی رو بردار و یه گوشی دیگه بهم بدید ماوالتفاوتشو میدم
    گفتن اینو صد تومن بر میداریم
    گفتم مرد حسابی شما با اون ال سی دی شکسته گفتید 150 هزار تومان ، الان 220 بهت پول دادم صد تومان؟؟؟!!!!
    من مهندس آی تی ام اما هیچ وقت معنی CRM رو اینقدر قشنگ درک نکرده بودم
    این پاسخ به اعتماد من به جی ال ایکس نیست
    لا اقل منی که جلوی همه دوستام یتنه ایستادم و گفتم جی ال ایکس رو دوست دارم
    من از این به بعد کالای ایرانی نمیخرم
    به همه زیر مجموعمم میگم نخرن
    چون کالای ایرانی خدماتش ضایعت میکنه
    واقعا متاسفم برای اینهمه سال مشتری وفادار بودن!!!

  28. خ.م می‌گوید

    سلام.
    این گوشی اسپایدر وان حداکثر کارت حافظه چند گیگ رو ساپورت میکنه؟
    ۳۲ یا ۱۶ گیگ؟؟؟

  29. علیرضا می‌گوید

    سلام من یه گوشی GLX SPIDER 1 دارم الان فقط تاچش شکسته رفتم پرسیدم گفتن تاچ و ال سی دی با هم 250000تومنه که واسم نمیسرفه اگه کسی داره لطفا بهم اطلاع بده

  30. فاطمه امیری می‌گوید

    بچه ها بین سه تا گوشی موندم کدومو بخرم؟؟
    اسپارک۱ جی ال ایکس
    اسپایدر۱ جی ال ایکس
    هانر ۳cهوآوی
    لطفا راهنمایی کنید

    1. حاج حسن سپنتا می‌گوید

      از من بپرس اسپایدر وان بگیر

    2. ج-خ می‌گوید

      برو سامسونگ بخر
      من سالهاست جی ال ایکس دارم
      به درک هم نمی ارزه

  31. حنانه می‌گوید

    دوستان مامانم 2 ماه میشه اسپایدر وان داره شاید تنها ایرادی که میشه ازش گرفت باتری باشه که داغ می کنه وگرنه تو این 2 ماه هیچ مشکلی نداشته و خیلی خوب کار کرده هم نرم افزاری هم سخت افزاری.بازی گرافیک بالا هم ریختم خیلی خوب جواب میده مرور گرش کارش خیلی خوبه بلندگوی قوی داره کلا نسبت به قیمت گوشی فوق العاده ای هست تو برند های دیگه با این قیمت همچیم کیفتی پیدا نمیشه ولی به هر حال موضوع داغ کردن باتری هم وجود داره

  32. علی می‌گوید

    دوستان این بهتره یا اسمارت تسلا؟

  33. مجبی می‌گوید

    سلام به همه دوستان من این گوشی رو مدتیه دارم نسبت به قیمتش خیلی سره دوربینش عالیه به صورت نرم افزاری هر سیمکارتی رو که بخوای میتونی انتخاب کنی 3g شه سرعتش رو تست کردم نسبت به هواوی هم قیمتش عالیه otgداره سیم کارت هاشم میشه نامگذاری کرد با king rootروتش کردم یه نکته جالب داشت اونم این که htc شناختش و روتش کرد

  34. میثم مرادی می‌گوید

    سلام من میخوام اسپایدربگیرم وژدانن راهنمایی خوبیم کنین چ طورگوشیه؟

  35. v[fd می‌گوید

    گوشی خوبی است پردازنده خوبی نداردرام ودوربین بسیار خوبی دارد

  36. امیر می‌گوید

    باسلام هفت ماهه که اسپایدر1 رو خریدم وازش راضی هستم،فقط خواستم ببینم اسکرین شات داره یانه?

    1. علیرضا می‌گوید

      با سلام و درود بله اسپایدر وان اسکرین شات داره با گرفتن همزمان کلید پاور و کلید کم کردن صدا اسکرین شات میگیره

  37. neda می‌گوید

    سلام من این گوشی رویکماه هست خریدم ازش راضیم فقط باتریش خوب نیست من یک مشکل پیداکردم میخوام راهنمایم کنید باتشکر مشکلم اینه من ابزاراینترنتشو از مدیریت فایلش ندونسته پاک کردم وحالا چطوری دانلودکنم اون برنامه های که حذف کردم وچطوری از سایتای دیگه دانلودکنم که ویروس نگیره گوشیم ؟

  38. مریم فارسی می‌گوید

    واقعا باتری و منوی دوربینش آشغاله. همش در حال شارژ کردنم .

    1. علی می‌گوید

      چند ساعته باطریش تموم میشه ؟؟

  39. محمد می‌گوید

    من دیروز هونور 3cلایت خریدم بدون گارانتی باقیمت ۴۲۰ هزار
    ۱۶ گیک حافظه
    دوربین ۸فول اچ دی
    ۱ گیگ رم
    اندرویید۴.۴.۲
    بلوتوس ۴
    رادیو و قطب نما
    سایز صفه نمایش ۵
    من که خیلی ازش راضیم نسبت به پولی که دادم

  40. homayon می‌گوید

    سلام گوشی G3 تاچش شکسته قیمتش میخواستم بد‌ونم

  41. ...Mehdi می‌گوید

    سلام دوستان عزیز.اگه کمی منطقی فکر کنیم وبه فکر آینده فرزندان وکشورمون باشیم حتماً تولید داخل رو بر خارج ترجیح میدیم حتی اگر به کیفیت اونا نباشه (اصلا تا عده ای نخرند که عیبش مشخص نمیشه وموجبات پیشرفت در تولید حاصل نمیشه)اگه یه کمی ولایی هم باشیم که نور علی نوره چون حضرت آقا می فرمان ” نگاه نکنید چی مُده یابِرندش چیه و.. نگاه کنید ببینید تولید بچه های بومی خودمون هست یا نه؟ ” حرف آخر شما نیتتون خیر باشه خدا هم توانتخابتون کمکتون میکنه …خرید کالای ایرانی وحمایت از تولید داخلی = آینده روشن فرزندان ومیهن عزیزمان ایران .راستی من خودم اسپایدر وان دارم انصافاًخیلی هم ازش راضیم .فقط یه جمله به تولیدکنندگانش:ضمن تشکر وخداقوت در انتخاب نامها کمی تامل کنید.اسامی ایرانی بهتری هم هست …الگوبرداری از غرب چیز مناسبی نیست .مر30

  42. حسن می‌گوید

    لطفایه فکری به حال باطری اسپایدربکنیدواقعاخسته کننده هست

  43. STIG می‌گوید

    GLX اگه بهترین گوشی دنیا رو هم تولید کنه باز هم همون برند آشغال ساز و چینی هست.
    اخه این اسامی بچگانه چیه روی این گوشی هاش میزاره. (عنکبوت)
    صدرصد اسم پرچم دار بعدی رو میخواد (ظالم دوسر) بزاره.

    1. ظالم تک سر می‌گوید

      چه فرقی داره با اسم اپل6(سیب شیش)
      حالاچون این برند موفق تر بوده کسی یادش نمی افته که بابا سیب چه ربطی داره به دنیای الکترونیک.

  44. حسین می‌گوید

    من فکر میکنم که مردم بیشتر فریب برند وچوب تقلیدرو میخورند،بدون مقایسه یا مطالعه یک گوشی میخرندوبعد می بینند که اصلا مدلش خیلی قدیمیه،من بیش از یک ساله که GLX G5خریدم به قول (دادار برحق)خیلی ها به من گفتند چرا خریدی.از وقتی اینو خریدم دیگه با کامپیوتر ولپ تاپ اینترنت نرفتم وروزی شاید ۵تا۶ساعت توی اینترنت هستم،هروقت هم که اونو زمین میذارم نوبت یکه از بچه هاست که براش شده اسباب بازی،ویکی دیگه با اینکه لپ تاپ داره ولی همش گوشی من دم دستشه،وتا حالا یکبار هم گوشی کم نیاورد.ولی مدتیه که دارم روی اسپایدر تحقیق میکنم فکر نمیکنم با این قیمت هیچ گوشی این امکانات رو داشته باشه،دوربین ۱۳م پ، وحافظه ۱۶گیگ….باید جالب باشه

  45. دادار بر حق می‌گوید

    سلام. منم خریدم همه بهم میخندن که glx خریدم ولی خداوکیلی خیلی ازش راضیم.

  46. ali می‌گوید

    سلام من گوشی راخریدم اما بعد از چند روز از بازار و پلازا چیزی دانلود نمیکنه ولی کلنی گوشی خوبیه خاهشن میشه بگین ایراد از کجا هست

  47. سینا می‌گوید

    واقعا نسبت به قیمتی که داره فوق العاده هست. الان 5.5 ماه هست دارمش. واقعا راضی هستم.

    1. ali می‌گوید

      اره خیلی ارزون هست وخیلی خوب

  48. علی می‌گوید

    سلام من از سایت شما با این گوشی آشنا شدم و یک گوشی هم از نمایندگیش خریدم در یک کلام عالی هستش فقط باتریش یه خورده تو ذوق آدم میزنه اونم اون طوری که بقیه فکر میکنن ضعیف نیست من 5 ساعت تمام باهاش توی نت بودم تا گوشی خاموش شد . چرخش صفه ی گوشی و حرکات تاثیر زیادی تو مصرف باتریش میذاره به طوری که غیر فعالشون که کنین تاثیر مصرف باتری رو حس میکنین. و نور صفحه رو هم باید کم کرد. تا بیشتر از گوشی استفاده کرد.
    واسه ی من گوشی عالی هست در کل راضی هستم.
    مرس فارنت.

  49. محمد می‌گوید

    اتفاقاً من طراحی ساده رو در گوشی دوست دارم.
    یکی اینکه 3 تا دکمه لمسی داره رو دوست دارم، مثل سامسونگ اون دکمه بزرگ رو نداره خیلی خوبه !!!
    اگر شبیه G610 هوآوی میشد، دیگه من غش میکردم !
    البته قبول دارم که 1 GLX SPIDER امکانات سخت افزاریش خیلی بالاتر از هوآوی هست ولی طراحی G610 خیلی شیک هست.

  50. علی س می‌گوید

    سلام
    نظر دهنده اول به نام خانم مریم ! همه که پول ندارند برند بخرند . همیشه هم برند بودن دلیل بر خوب بودن نیست . قرار باشه 250 هزار تومان روی 600 تومان بذاریم که دیگه چرا گوشی سامسونگ بخریم تبلنت یا نت بوک میخریم ! ارزون بودن این گوشی با این امکانات فوق العاده جالب توجهه ! وگرنه اگه بخوای 3 میلیون هم میشه بابت گوشی داد . اما عقل سلیم حکم میکنه همیشه بهترین امکانات رو با کمترین قیمت داشته باش. مثلا دوربین کانن رو میبینید ؟ کارم تصویر برداریه . وقتی کنن مارک 3 فایو دی با یه دوربین 50 میلیونی برابری میکنه ! چرا کانن ارزون رو نخریم ؟ و 50 میلیون پول یه دوربین تصویر برداری بدیم ؟ لطفا در نظر دادن دقت بفرمایید تا دیگران سر درگم نشوند .