گوگل عضویت اجباری در گوگل پلاس برای کاربران تازه وارد جیمیل را برداشت

بدون شک‌ می‌توان گفت کاربری نیست که با جیمیل؛ سرویس ایمیل رایگان گوگل آشنا نباشد، از طرف دیگر گوگل شبکه‌ اجتماعی نیز با نام گوگل پلاس تشکیل داده بود که از قرار معلوم به هیچ وجه محبوبیتی مانند جیمیل ندارد.

0

شاید به همین دلیل گوگل کاربرانی را که قصد ایجاد ایمیل جدید داشتند را وادار می‌کرد تا در گوگل پلاس نیز ثبت‌نام کنند تا از این طریق به تعداد کاربران شبکه اجتماعی‌اش افزوده شود. اما این طور که پیداست گوگل بی‌سر و صدا این محدودیت را از بین برده است.

وب‌سایت ورد استریم (WordStream) گزارش داده که دیگر در حین ثبت‌نام حساب کاربری جیمیل کاربران مجبور به ثبت نام در گوگل پلاس نیستند و تنها امکان استفاده از گوگل پلاس به کاربر پیشنهاد می‌شود که این مورد نیز با انتخاب گزینه no thanks به راحتی مرتفع می‌شود. این موضوع از سوی گوگل هم مورد تائید قرار گرفته و به همین وب‌سایت اعلام کرده که این قابلیت از اوایل ماه جاری میلادی حذف شده است.

mandatory-google-integration

البته گوگل پلاس استفاده‌های دیگری خارج از شبکه‌های اجتماعی هم دارد اما در جدال این شبکه‌ها هرگز نتوانسته در مقابل فیس‌بوک قد علم کند. در اینجا این سوال نیز مطرح می‌شود که آیا گوگل قصد متوقف کردن شبکه اجتماعی خود را دارد؟

هر چه باشد با توجه به استعفای ویک گاندوترا (Vic Gundotra) (مدیر سابق گوگل پلاس) و جهت گرفتن این شبکه در سایر محورهای اجتماعی، هنوز به طور یقین نمی‌توان آینده گوگل پلاس را مشخص کرد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.