تماشا کنید: نیمه تاریک صف‌های طولانی و چند روزه آیفون 6 اپل

اگر با ما همراه بوده باشید تصاویر صف‌های طولانی متشکل از خریداران آیفون ۶ را در جلو فروشگا‌ه‌های اپل مشاهده کرده‌اید. البته در اینجا این سوال هم به ذهن خطور می‌کند که آیا واقعا این افراد علاقه‌مندان آیفون ۶ هستند که حاضرند از خواب و خوراک خود گذشته و ایستادن در این صف‌های طولانی را تنها برای خرید یک گوشی موبایل تحمل کنند؟!

2

این طور که پیداست این سوال برای کیسی نیستت (Casey Neistat) خبرنگار هم مطرح شده و طی گزارشی به این جواب رسیده که بیشتر این گوشی‌های خریده شده سریعا در بازار سیاه به فروش می‌رسند.

البته اعلام نظر از روی فیلم‌ کوتاهی که وی در همین زمینه ساخته دشوار است اما از طرف دیگر ادعای او مبنی بر فروش بیشتر این گوشی‌ها در بازار آزاد و انتقال آنها به چین نیز دور از ذهن نیست.

آیفون 6 به این زودی‌ها در چین به فروش نخواهد رسید و با این حساب‌ خریداران می‌توانند آن‌را در بازار آزاد تا مبلغ 3000 دلار به فروش برسانند و یا از بازارهای دیگر منطقه همچون ایران سر دربیاورد که مشتاقان اپل برای به دست گرفتن محصول جدید آن حاضرند هر بهایی را فعلاً پرداخت کنند. با این حساب می‌توان گفت چادر زدن پشت در فروشگاه‌های اپل و ایستادن در صف‌های طولانی بی‌دلیل نیست!

گزارش مقامات پلیس از پیش‌بینی قاچاق 5 میلیون گوشی آیفون 6 به چین خبر دارد و این موضوع را روشن‌تر می‌کند که حاصل زحمات  این جماعت به صف ایستاده به هزاران کیلومتر آن طرف‌تر منتقل خواهد شد.

البته همانطور که در ابتدا گفته شد اعلام نظر در این زمینه کمی دشوار است و ما امیدواریم که این صف‌های طولانی را تنها علاقه‌مندان به تکنولوژی تشکیل داده باشند چرا که در غیر این‌صورت این صف‌ها در واقع تنها اولین حلقه‌ زنجیر از چرخه بازار سیاه هستند.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امیر رضا محمودی می‌گوید

    والا مردم بیکارن ها ولی این دوستمون مهرداد راست میگه اینا همش بازی خودشونه که مردم بیان اپل بخرن ولی تا نوت4 هست اپل چیه دیگه

  2. مهرداد می‌گوید

    این فیلمو خود اپل همیشه اجرا میکنه و بیشترشون عوامل خودشن کافیه فقط اونو کنار گالاکسی نوت4 یا ادج مقایسه کنید تا متوجه بشین اپل آش دهن سوزی نیست،با احترام به استیو جابز که بعد از اون اپل نوآوری خارق العاده ای بغیر از تغییر سایز و پسرفت در طراحی نداشته.