تیم کوک: اپل می‌توانست سال‌ها پیش آیفون با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بسازد

اپل سه‌شنبه شب سرانجام آیفون‌های جدید را با اندازه‌هایی قابل مقایسه با پرچم‌داران اندرویدی عرضه کرد تا جلوی از دست دادن سهم بیشتری از بازار را بگیرد. تیم کوک در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده است که اپل پیش از این نیز می‌توانست دست به چنین کاری بزند اما حالا بهترین موقع است.

0

به اعتقاد تیم کوک اپل صبر کرد تا فناوری‌های لازم فراهم شود و بتواند آیفون بزرگ بهتری بسازد.

tim-cook-iconتیم کوک – مدیرعامل اپل

ما می‌توانستیم سال‌ها پیش یک آیفون بزرگ تولید کنیم. قضیه تنها در مورد ساخت یک گوشی بزرگ نیست … در مورد ساخت یک گوشی است که از هر نظر بهتر باشد. ما وقتی چیزها را عرضه می‌کنیم که آماده باشد و فکر می‌کنیم که حالا فناوری صفحه‌نمایش، باتری و مهم‌تر از همه نرم‌افزار مهیاست.

تیم کوک می‌گوید که این موضوع برای آی‌پاد، آیفون و آی‌پد صحت دارد و حالا اپل واچ هم با این ملاحظات تولید شده است. به گفته کوک این محصول دیرتر از رقبا به بازار عرضه شده است اما اولین تلاش اپل برای جای دادن 400 تا 500 جزء مختلف در یک چیپ است.

Apple-Watch-Models

البته اسناد منتشر شده در طول مناقشات قانونی میان اپل و سامسونگ چیز دیگری می‌گوید. در یک اسلاید از یکی از جلسات اپل برای برنامه‌ریزی محصولات سال 2014 آمده است “مصرف‌کنندگان چیزی می‌خواهند که ما نداریم.” منظور اپل در اینجا افزایش گوشی‌هایی با قیمت کمتر از 300 دلار اما با صفحه‌نمایش 4 اینچی یا بزرگتر بوده است. در یک اسلاید دیگر همچنین آمده است: “تقاضای مشتریان گوشی‌های ارزان‌تر و با صفحه‌نمایش بزرگتر است.”

به هر حال گفتگو درباره آیفون تنها یکی از موضوعات این مصاحبه بوده و تیم کوک اظهار نظرهای دیگری نیز داشت:

– در مورد امنیت سرویس iCloud و انتشار تصاویر شخصی بازیگران هالیوودی اپل هک شدن آی‌کلاود را تکذیب کرد و گفت این افراد قربانی فیشینگ شده‌اند. اپل همچنین با تدبیراتی سعی کرده تا از رخ دادن دوباره چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

– کوک همچنین گفت انتظار نداشت که استیو جابز او را در آن لحظه خاص به عنوان جانشین خود انتخاب کند. هرچند کوک می‌گوید جابز پیش از آن در این مورد با او صحبت کرده بود.

– به اعتقاد تیم کوک رقیب اصلی اپل گوگل است و نه سامسونگ. او اعتقاد دارد این گوگل است که اندروید را برای سامسونگ و سایرین مهیا می‌کند و به همین دلیل گوگل رقیب اصلی است.

– در مورد گوشی هوشمند فایرفون نیز کوک تنها به این گفته بسنده کرد که آن‌ها گوشی هوشمندی ساخته‌اند که جاهای زیادی آن را نمی‌بینید.

– کوک همچنین شایعات در مورد خرید سرویس Path را نیز تکذیب کرد و گفت اپل برنامه‌ای برای ورود به عرصه شبکه‌های اجتماعی ندارد و به جای آن سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر را در محصولاتش گنجانده است.

– در پایان کوک مانند همیشه ادعا کرد اپل در حال کار بر روی محصولی فوق‌العاده است که شایعات هم تاکنون چیزی در این مورد ذکر نکرده‌اند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.