دوربین جدید نیکون D750 با صفحه‌نمایش چرخان و وای‌فای معرفی شد

چه اتفاقی می‌افتد اگر بعضی از بهترین امکانات نیکون D810 را با پرچمدار دوربین‌های این کمپانی D4S تلفیق کنیم و آن را در یک بدنه کوچک‌تر و سبک‌تر قرار دهیم؟ دوربین جدید D750 حاصل این عمل خواهد بود. یک دوربین DSLR فول‌فریم جدید از نیکون که میان D610 و D810 قرار می‌گیرد.

4

این دوربین که جایگزین D700 قدیمی می‌شود یکی از سبک‌ترین دوربین‌های سری حرفه‌ای نیکون محسوب می‌شود. با 750 گرم وزن D750 از D4S و D810 بسیار سبک‌تر است و حتی از D610 و دوربین فول‌فریم کانن EOS 6D نیز بهتر عمل کرده است. خوشبختانه سبک شدن دوربین به قیمت کاهش قابلیت‌ها تمام نشده است و این دوربین با یک LCD چرخان 3.2 اینچی، وای‌فای داخلی و جایی برای دو کارت حافظه SD عرضه می‌شود. در ساخت بدنه این دوربین از فیبر کربن در جلو و آلیاژ منیزیم در پشت و بالا استفاده شده است و سعی شده تا دوربین در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی مقاوم بوده و رطوبت و گردوغبار را به داخل راه ندهد.

Nikon-D750

مانند D610 این دوربین هم یک سنسور CMOS FX با وضوح 24.3 مگاپیکسل در اختیار داشته که به ادعای نیکون جدیدتر بوده و کیفیت تصاویری خارق‌العاده را با رنگ‌هایی شاداب و محدوده دینامیکی (Dynamic Range) عالی به ارمغان می‌آورد. یک پله بالاتر از D610 حالا D750 به پردازنده جدید Expeed 4 نیکون مجهز شده است که پیش از این در D810 و D4S نیز شاهد آن بودیم. این دوربین از سیستم فوکوس خودکار 51 نقطه‌ای مانند دوربین‌های پیشرفته‌تر استفاده می‌کند؛ به این ترتیب شما 15 سنسور فوکوس خودکار در اختیار دارید که 11تای آن‌ها تا f/8 نیز کار می‌کنند. نیکون D750 می‌تواند در حالت Burst Mode تا 6.5 فریم در ثانیه را با وضوح کامل عکاسی کند که البته آن‌چنان هم رقم فوق‌العاده‌ای نیست.

Nikon-D750-pic

اما بزرگترین مزیت D750 در عکاسی نور کم است. ISO در این دوربین بین 100 تا 12800 بوده که حالت Hi2 نیکون آن را تا 51200 نیز افزایش می‌دهد؛ به این ترتیب دوربین می‌تواند سوژه‌ها را در تاریکی هم ببیند و در -3EV فوکوس کند که برای اولین بار در یک دوربین DSLR نیکون اتفاق می‌افتد؛ حتی بهتر از D810 و D4S. به این ترتیب نیکون بالاخره توان رقابت با Canon 6D را در نور کم پیدا کرده است. علاوه بر این به لطف metering با توجه به نور که از DSLRهای رده‌بالای نیکون گرفته شده است نگران شدت نورهای بالا و overexpose شدن تصویر در محیط‌های تاریک نیز نخواهید بود.

Nikon-D750-pic2

از نظر فیلمبرداری D750 تقریباً کارایی مشابه D810 را در اختیارتان می‌گذارد. فیلمبرداری با وضوح 1080p با سرعت‌های 60،30 و یا 24 فریم بر ثانیه با کنترل کامل بر روی Aperture هنگام فیلمبرداری به وسیله قابلیت Power Aperture.

D750 قرار است از اول مهرماه با قیمت 2300 دلار برای بدنه تنها عرضه شود. کیتی شامل لنز 100-24 میلی‌متری f/4 نیز قرار است در مهرماه پس از آن عرضه شود. با قیمتی که D750 دارد شاید در خرید میان آن و D810 شک کنید. پیشنهاد این است که اگر به مگاپیکسل بالاتر نیاز ندارید D750 را تهیه کنید چرا که ویژگی‌های بهتری دارد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. علی ناصری می‌گوید

    من هشت ماه باهاش کار کردم بعد با سه میلیون ضرر فروختم
    این دوربین حتی به دی نود هم نمیرسه فک نکنید من نتونستم تنظیم بزنم اتفاقا تو این
    کار حرفه ای هستم دمای رنگشو از 2500 تا 10000 دونه دونه امتحان کردم ولی به اون چیزی
    که میخواستم نرسیدم من تواین روزگار نمیدونم چه دوربینی خوبه دی 750 برام شد کابوس
    این دوربین ایراد کلی داره هر چی هست سخت افزاریه شاید حسگرش یا…
    شاید دی 810 بهتر باشه حالا اونوم میگیرم و تستش میکنم منتظر باشید خبرشو میدم
    خواهشا برای خرید دوربین عجله نکنید خواهشا فقط از کسی که مدل مورد نظر شما رو داره
    مشورت بگیرید نه کسایی که تو بازارن و فقط میدونن که این دوربین چه امکاناتی یا مگاپیکسلی یا هرچی داره.
    با تشکر

    1. Mehdi می‌گوید

      البته بستگی به لنز هم دارد ,دوربین ۶۰% کار انجام میده, ممن دارم خیلی راضی ام با لنز tamron 24-70mm f2.8,

  2. جلال ونه می‌گوید

    دی 750 رو گرفتم واقعا حرفه ای و عالیه اگه شما هم گرفتید حتما کنتراستش رو یکونیم پله
    کم کنید و وضوحش رو یک پله زیاد چون این دوربین واقا کنتراست بالایی داره رنگش واقعا
    عالیه میگفتن دوربین های جدید رنگشون مثل دوربین قدیمی ها نیست ولی اشتباهه
    حسگر این دوربین رو شرکت سونی ساخته واقا عالیه اگه تنظیم دقیق بزنی دیگه تو فتوشاپ نیاز
    نداری اصلا رنگ و … رو تنظیم کنی واقعا دوربین خوبی گرتم

  3. سلمان صحافی می‌گوید

    چند تا نکته:
    از ۸۱۰ بهتر نیست
    نیکون توی تاریکی همیشه بهتر از کنون فوکوس می کرده
    ایزوی خیلی بالایی نداره
    قطعا از ۶ دی بهتره، چون ۶ دی با دی ۶۰۰ همطرازه
    از ۷۰۰ بهتره ولی از ۸۰۰ ضعیف تر و این طبیعیه