انتشار بنچمارک گرافیکی آیفون 6: برای اولین بار عقب‌تر از رقبای اندرویدی

سال‌هاست که آیفون با پردازنده گرافیکی قوی‌تر نسبت به رقبا همواره از نظر کارایی در بازی‌ها بهتر از پرچمداران اندرویدی عمل کرده است اما شاید اوضاع بالاخره در حال تغییر است. اولین بنچمارک گرافیکی Basemark از آیفون 6 خبر از پیشرفت نه چندان زیاد نسبت به آیفون 5S دارد.

6

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید آیفون 6 در بنچمارک Basemark X امتیاز 21204 را کسب کرده که تنها کمی از 20253 در آیفون 5اس بهتر است در صورتی که اپل ادعا کرده بود پردازش گرافیکی در Apple A8 حدود 50 درصد نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته است. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که وضوح صفحه‌نمایش در آیفون جدید بیشتر شده و همین عامل باعث فشار بیشتر روی GPU شده است.

iPhone-6-Basemark-X

آیفون 6 با پردازنده A8 از دو هسته 1.4 گیگاهرتزی پردازشی Cyclone با معماری 64 بیتی استفاده می‌کند و احتمالاً اپل به جای پردازنده گرافیکی PowerVR G6430 که در آیفون 5اس استفاده شده بود از نسخه 6 هسته‌ای آن PowerVR GX6650 استفاده کرده است.

گفتنی است که این بنچمارک مربوط به آیفون 6 است و آیفون 6 پلاس با وضوح 1080p پیکسل‌های حتی بیشتری نیز برای پردازش دارد و اگر اپل از همان پردازنده گرافیکی آیفون 6 استفاده کند احتمالاً عملکرد ضعیف‌تری را شاهد خواهیم بود. این در حالی است که رقبایی مانند گلسی اس 5 امتیاز 23501 را با پردازنده گرافیکی Adreno 330 کسب کرده‌اند و اوضاع برای گلکسی آلفا و گلکسی نوت 4 با GPUهای قوی‌تر حتی بهتر است.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. خسرو می‌گوید

    ios یعنی 200 متر ویلا در زعفرانیه و android یعنی 2000 متر خونه تو اکبر آباد…

  2. همایون می‌گوید

    همینه دیگه هی می‌گن چیپ قدرتمند چیپ قدرتمند
    عملا با اون رزلوشن کار خاصی انجام نمیداده
    بیاد ببینه نوت ۴ و جی ۳ با اون رزلوششنشون چقدر خوب دارن کار می‌کنن

  3. صادق می‌گوید

    آیفون فقط برای کلاس گذاشتن الکی وگرنه به هیچ وجه کارایی نداره ودر مقابل سامسونگ مث یه تیکه آجر

  4. masoud می‌گوید

    صبر کن بیاد از نزدیک تست شه بعد بگو…
    تا فعلا که بازی ها تو ios خیلی روون تر و نرم تر از اندروید اجرا میشده…

  5. حسین می‌گوید

    همونطور که قبلن هم گفتم اپل کارش تمومه و در سراشیبی سقوط قرار گرفته….

  6. میلاد می‌گوید

    بفرمایید حالا باز اپلی ها بیان بگن شاهکار تکنولوژیه این آیفون….یه کمی منطقی باشین هم بد نیست..