درز تصاویر ویندوز 9 خبر از بازگشت منوی استارت و بازطراحی نوار وظیفه دارد

سایت‌های آلمانی ComputerBase و WinFuture توانسته‌اند به 20 تصویر از صفحات مختلف نسخه‌ای از ویندوز که تحت عنوان “Windows Technical Preview” احتمالاً تا اواسط مهر ماه امسال معرفی خواهد شد، دست یابند.

0

این تصاویر جدید که از نسخه‌ای بسیار ابتدایی از ویندوز آینده تهیه شده، نمایی نزدیک‌تر به بعضی تفاوت‌های ظاهری بارز و شکل و شمایل جدید منوی استارت نشانمان می‌دهند. پیشتر هم تصاویری از ویندوز جدید مایکروسافت درز کرده بود، اما این بار در نمایی نزدیک‌تر تغییراتی که مایکروسافت اعمال کرده را می‌بینیم.

این تصاویر جدید که از نسخه‌ای بسیار ابتدایی از ویندوز آینده تهیه شده، نمایی نزدیک‌تر به بعضی تفاوت‌های ظاهری بارز و شکل و شمایل جدید منوی استارت نشانمان می‌دهند. اصالت این تصاویر تأیید شده، اما باید بدانید که این‌ها تنها تصاویری بسیار ابتدایی از ویندوز 9 (و یا هر چه که مایکروسافت تصمیم بگیرد نام‌گذاریش کند) که قرار است سال آینده رسماً ارایه شود، می‌باشد.

win9-startmenu

در ابتدا دکمه‌ی جستجو را در کنار آیکون منوی استارت می‌بینیم و در کنار آن هم آیکون دیگری که به نظر می‌رسد مربوط به دسکتاپ‌های مجازی باشد قرار دارد. در تصاویر بعدی صفحه‌ای را می‌بینیم که به نظر مربوط به همین Virtual Desktops است. در پایین این صفحه نواری وجود دارد که با کمک آن می‌توانید بین دسکتاپ‌های مجازی مختلف جابجا شوید. اپ‌هایی با استایل ویندوز 8 هم در این تصاویر خودنمایی می‌کنند.

virtualdesktops.0

همچنین به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال طراحی آیکون‌هایی تازه برای File Explorer و دسکتاپ و سایر امکانات ویندوز 9 است تا با استایل مترویی ویندوز 8 سازگار شود. در ضمن تصاویری وجود دارد که گمان می‌رود مربوط به ویژگی جدید Notification Center باشد که ظاهراً از نوار وظیفه‌ی ویندوز قابل دسترسی است. همچنین تغییراتی ظاهری در منوهای پرشی (منویی که بعد از راست کلیک بر روی موارد موجود در نوار وظیفه باز می‌شود) دیده می‌شود که پیش به سوی تخت‌تر شدن می‌روند.

The Verge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.