این تبلیغ قدیمی آیفون 5 نشان می‌دهد اپل با آیفون 6 حس مشترک خود را گم کرده است!

دو سال پیش هنگامی که اپل از آیفون 5 خود رونمایی کرد، تبلیغی تلویزیونی را به نمایش گذاشت که در آن توضیح می‌داد که چرا اصرار به استفاده از صفحه نمایش 4 اینچی در آیفون خود دارد و مانند بسیاری از پرچمداران نوظهور در آن زمان به صفحه نمایش‌های بزرگتر روی نمی‌آورد.

4

البته این موضوع سه سال قبل و زمانی که اپل آیفون 4 را به بازار عرضه کرده بود در اینترنت به عنوان دلیلی برای اندازه 3.5 اینچی آیفون مطرح شد و ما در فارنت نیز به آن پرداختیم اما همانطور که در ویدئو پائین می‌توانید ببینید، اپل آن را به صورت رسمی و در توجیه این اقدام خود در آیفون 5 به طور ساده عنوان می‌کند: صفحه نمایش 4 اینچی اجازه می‌دهد تا گوشی به طور مناسب و تقریبا کامل در دستان شما جای بگیرد!

در این تبلیغ اپل عنوان می‌کرد که ساختن یک آیفون 4 اینچی “یک صفحه نمایش خیره‌کننده از حسی مشترک است” و حالا با تکیه بر همین کلام نادرست نیست که بگوئیم اپل با عرضه آیفون 6 این حس مشترک را و یا آن حس مشترک دو سال پیش را گم کرده است!

مطمئنا شنیده‌اید که اپل آیفون 6 را در دو اندازه 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل و یک آیفون کمی بزرگتر که نام آن را آیفون 6 پلاس گذاشته با اندازه 5.5 اینچی صفحه نمایش و رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل رونمایی کرده است.

لازم به گفتن نیست که مطمئنا این دو آیفون به آن راحتی که اپل در ویدئو بالا به آن اشاره می‌کند در دست جای نمی‌گیرند و انگشت شست شما به گوشه گوشه صفحه نمایش نمی‌رسد! به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که آن چیزی که شرکت‌های فناوری را گاها مجبور می‌کند آن چیزی را که زمانی به آن اعتقاد سرسختی داشتند را زیر پا بگذارند یک چیز است: نیاز و درخواست بازار!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Mohammad می‌گوید

    چیزی که مردم میخوان مرتب در حال تغییره اگه یادتون باشه تا 10 سال پیش همه دنبال کوشی های بزرگ بودن بعد به مرور گوشی های کوچک تر وارد بازار شد و همه از اونا راضی تر بودن تا سال 2010 که سامسونگ گوشی هاشو اول با صفحه نمایش 4 اینچی بعد 4.3 تا الان که 5.3 رسیده مردمم از صفحه های بزرگتر بیشتر لذت میبرند الان سال 2010 نیست که مرحوم استیو جابز آیفون 3.5 اینچی رو معرفی کنه و پرفروش ترین گوشی سال بشه آیفون 4 اینچی فوق العادست تو دست ولی دیگه مردم این سایز رو نمی پسندند و طراحی گوشی تکراری شده بود و اپل مجبور برخلاف اون چیزی که میخواست گوشی بزرگتر بزنه تا از بازار عقب نمونه

  2. Amir می‌گوید

    یک اندازه میزنه میگن مستبد هست
    دو سایز مختلف میزنه با توجه به نیاز مشتریا
    بازم بهونه میارن

    اگر سامسونگ از اپل ترس نداشت اینقدر سعی در خراب کردن نمیکرد و این تبلیغات فقط نشانه نگران بودن بقیه هست
    وگرنه چرا هواوی بلک بری رو کسی مسخره نمیکنن
    چون میدونن مشکلی براشون نمیتونه ایجاد کنه

    1. محمد مهدی می‌گوید

      ببخشیدا ..
      ولی این تبلیغ اپله ها ..
      کلا اشتباه گرفتی .
      این چی کار به سامسونگ داره .
      مهم اینه که اپل داره تبلیغای قدیمی و حرف مدیر عامل قبلیش رو نقض میکنه . بهتره یکم دست از تعصب برداری و واقعیت رو قبول کنی .

      1. Amir می‌گوید

        نه اشتباه نگرفتم
        کامنتو اشتباهی تو این صفحه گذاشتم
        :-)