شایعه: مایکروسافت شرکت سازنده Minecraft را به قیمت دو میلیارد دلار خریداری می‌کند

حتماً بازی پرآوازه و سرشار از خلاقیت Minecraft را می‌شناسید. به گزارش وال استریت ژورنال و همچنین بلومبرگ مایکروسافت قصد دارد شرکت Mojang AB سازنده این بازی را به قیمت بیش از دو میلیارد دلار خریداری کند.

0

این قیمت دو برابر بیشتر از مبلغی است که فیسبوک برای خرید اینستاگرام پرداخت و احتمالاً مایکروسافت برنامه‌های زیادی در سر خود دارد. در حالی که مایکروسافت و Mojang از اظهار نظر درباره این شایعه خودداری کرده‌اند و به گفته ژورنال بنیان‌گذار Mojang آقای مارکوس ناچ پرسون از حامیان و معتقدان بازی‌های مستقل یا همان indie gameها بوده و ویندوز 8 مایکروسافت را برای چنین بازی‌هایی بسیار بسیار بد نامیده بود.

بازی ماین‌کرفت که ابتدا در سال 2009 وارد بازار شد بیش از 50 میلیون نسخه فروش داشته و شرکت Mojang سال گذشته 100 میلیون دلار درآمد داشته است. این بازی یک بازی Open-World است که بازیکنان می‌توانند تقریباً هرچیزی را در بازی بسازند و از خطرات مختلف دوری کنند. این بازی کم‌کم به یک پدیده جهانی تبدیل شد و حالا در پلتفرم‌های مختلف بازی حضور دارد.

Minecraft

از آن‌جایی که تیم Mojang تنها حدود 40 عضو دارد درآمد فعلی هم برای آن‌ها کافی به نظر می‌رسد و شاید چنین معامله‌ای هیچگاه انجام نشود. مخصوصاً این‌که وقتی فیسبوک کمپانی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را خریداری کرد پرسون عرضه ماین‌کرفت را برای این پلتفرم جدید کنسل کرد.

به هر حال به گزارش بلومبرگ پرسون چند ماه پیش به مقر مایکروسافت رفته و از همان روزها مذاکرات در این مورد با ردموند آغاز شده بود. شاید مایکروسافت با سرمایه عظیم خود بتواند توافقات بیشتری با سازندگان فیلم‌ها و اسباب‌بازی‌ها انجام داده و Minecraft را جذاب‌تر کند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.