و سرانجام Apple Watch ساعت هوشمند اپل رسماً معرفی شد

پس از ساعت‌های هوشمند مختلف از شرکت‌های گوناگون آیا اپل می‌تواند با اپل واچ دنیای ساعت‌ها را متحول کند؟ ساعت هوشمند اپل دقایقی پیش رسماً معرفی شد.

9

برخلاف انتظارات اپل ساعت هوشمند خود را iWatch نمی‌نامد و Apple Watch با صفحه مستطیلی آمده تا ساعت‌های هوشمند را دگرگون کند. اگر به تصاویر نگاه کنید شباهت ساعت اپل را با آیپاد نانو به همراه بند مخصوصش را مشاهده می‌کنید.

Apple-Watch-UI

به گفته تیم کوک ساعت اپل “شخصی‌ترین” محصول ساخته شده توسط اپل است که البته در نسخه‌ای با طلای 18 عیار نیز عرضه خواهد شد. به گفته کوک نمی‌شود رابط کاربری آیفون را کوچک کرد و بر روی مچ دست قرار داد. پیچی در کنار ساعت با نام Digital Crown قرار گرفته است که همچنین به عنوان دکمه Home نیز عمل می‌کند و المان اصلی برای کنترل و گردش بین اپ‌های ساعت اپل به شمار می‌رود. در صفحه خانگی تعدادی آیکن گرد مشاهده می‌شود که در واقع اپ‌های این ساعت هستند.

Apple-Watch-Screen

صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل با پوشش یاقوت کبود و لمسی است اما از یک نوع خاص: ساعت اپل می‌تواند تفاوت لمس و فشار را تشخیص دهد و در واقع به عنوان چیزی شبیه به راست کلیک عمل کند.

Apple-Watch-bands

ساعت اپل شش نوع بند متفاوت دارد که از جنس‌های مختلف مانند چرم،پلاستیک و فلز و در طرح‌های مختلف تولید شده است. به این ترتیب ساعت اپل در دو اندازه مختلف، چند انتخاب برای بدنه و چندین نوع بند عرضه خواهد شد.

Apple-Watch-Wireless-charging

همان‌طور که انتظار داشتیم اپل نیز از شارژ بی‌سیم برای ساعت خودش استفاده کرده است اما عمر شارژ یا ظرفیت باتری هنوز مشخصی نیست.

Apple-Watch-Sensors

حسگر ضربان قلب و ژیروسکوپ نیز در ساعت اپل وجود داشته و همچنین ساعت از GPS گوشی شما استفاده می‌کند. همان‌طور که حدس زده‌اید داشتن یک آیفون برای استفاده از ساعت اپل الزامی است.

Apple-Watch-Messaging

وقتی اعلانی مانند یک پیامک دریافت می‌کنید ساعت با لرزش شما را آگاه می‌کند و می‌توانید آن را بالا آورده تا صفحه روشن شده و به آن پاسخ دهید. ساعت اپل به صورت خودکار پیام را آنالیز کرده و پاسخ‌های احتمالی مربوط را در اختیارتان می‌گذارد! البته لازم به گفتن نیست که چنین قابلیتی در زبان فارسی وجود نخواهد داشت. به هر حال راه‌های دیگر پاسخ‌گویی شامل گفتار به نوشتار و همچنین ارسال شکلک‌های متحرک جدید اپلی است.

Apple-Watch-Photos

دستیار هوشمند سیری برای انجام فرمان‌ها و دستیابی به اطلاعات در خدمت شماست و حتی اپلیکیشن تصاویر نیز بر روی ساعت هوشمند اپل وجود دارد که می‌توانید سیل تصاویر را با پیچ کنار ساعت زوم و بزرگنمایی کنید.

digital-touch

دکمه پایین پیچ مربوط به قابلیتی به نام digital touch است که لیستی از دوستانتان با ساعت اپل را نمایش می‌دهد و می‌توانید برای آن‌ها نقاشی با انگشت کشیده و ارسال کنید! همچنین می‌توانید ضربان قلب خود را نیز ارسال کنید که به صورت لرزش برای دوستتان ارسال خواهد شد!

Apple-Watch-twitter

در ابتدا تنها اعلان معمولی اپلیکیشن‌های آیفون بر روی ساعت اپل نمایش داده خواهد شد اما به مرور و وقتی توسعه‌دهندگان با کیت WatchKit اپل می‌توانند قابلیت تعامل با اعلان‌ها را نیز برای اپ‌های خود در ساعت اپل به همراه بیاورند.

iPhone-Apple-Watch

ساعت اپل در سه نوع Apple Watch، Apple Watch Sport ورزشی و Apple Watch Edition با بدنه طلا عرضه خواهد شد و با آیفون‌های 5، 5سی، 5اس، 6 و 6 پلاس سازگار خواهد بود.

Apple-Watch-pic

قیمت پایه ساعت اپل 349 دلار بوده و برای خرید آن باید تا زمستان امسال منتظر بمانید. به گفته اپل ساعت هوشمند این شرکت تعبیر مردم از ساعت را تغییر خواهد داد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. مرتضی می‌گوید

    سلام من میخاستم بدونم اپل واچ با ایفون 6 اس هم ساپورت میشه؟
    لطفا جواب بدید ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله چرا نشه

  2. 4rter می‌گوید

    به زورت میاد بت حق میدم من که الان 5s رو می فروشم تا جدیدرو رو بگیرم

  3. حسین می‌گوید

    شب خنده داری بود …..
    باید گفت خداحافظ انحصار طلب.
    شب معرفی محصولات تکراری و بی ارزش.
    و همچنان اپل در بزرگنمائی محصولات بی ارزشش کلی تبلیغات می کند و isheep می آفریند.

    1. Amir می‌گوید

      میشه حرارت سوختن از حرص و حسادت رو تو حرفات حس کرد

  4. Nima می‌گوید

    من شخصا علاقه ای به ساعت هوشمند ندارم
    به نظرم چیزی نیست که بابتش بخوای پول بدی مگر اینکه خود شرکت به همراه گوشی عرضه کنه اونطوری آره
    چون کاراییخاصی نداه که گوشی نتونه انجامش بده
    از مچ دست تا جیب هم راه درازی نیست

  5. علی می‌گوید

    هنوز خیلی کار داره تا به بلوغ خودش برسه …..

  6. منصور می‌گوید

    ساعتهای هوشمند خیلی راه تا واقعا هوشمند شدن دارند. حتی اپل هم نتونست کاری کنه. مثلا الان این با اسمارت واچ سونی یا سامسونگ چه فرقی داره؟ هر سه تاشون کارآیی محدود و به دردنخوری دارند

  7. مهرداد می‌گوید

    بر خلاف انتظار من هیچ چیزی نداشت که افرادی به غیر از عشق اپل ها رو مجاب به خرید کنه.