قلم‌های دیجیتال جدید Wacom برای آی‌پد با حساسیت به فشار معرفی شدند

ساده‌ترین مدل معرفی شده در میان رونمایی‌های امروز این شرکت، نسل سوم Bamboo Stylus است که یک مدل استاندارد با یک تفاوت کوچک است: نوک این قلم با فیبر کربن پوشش داده شده است که یعنی هنگامی که قلم را روی صفحه نمایش تبلت حرکت می‌دهید، مطلقا هیچ اصطکاکی وجود نخواهد داشت.

0

اگر تا حالا حتا یک بار هم مجبور شده باشید با یک تکه چوب کوچک روی صفحه‌ی آی‌پد خودتان خط بکشید، حتما به فکر یک قلم شیک و کارامد افتاده‌اید.

متخصص نوشت‌افزارهای دیجیتالی Wacom از این فکر شما آگاه بوده و به همین دلیل در نمایشگاه IFA امسال مدل‌های قلم دیجیتالی جدیدی را معرفی کرد که در کنار زیبایی، کارای بالایی دارند. ساده‌ترین مدل معرفی شده در میان رونمایی‌های امروز این شرکت، نسل سوم Bamboo Stylus است که یک مدل استاندارد با یک تفاوت کوچک است: نوک این قلم با فیبر کربن پوشش داده شده است که یعنی هنگامی که قلم را روی صفحه نمایش تبلت حرکت می‌دهید، مطلقا هیچ اصطکاکی وجود نخواهد داشت.

دو مدل دیگر نیز در این میان وجود دارند که یکی از آن‌ها تنها در شمایل متفاوت بوده و دیگری دارای یک خودکار در سر دیگر است. مدل‌های معرفی شده رنگ‌بندی متفاوتی دارند که از نقره‌ای یا خاکستری شروع می‌شود و به رنگ‌هایی مثل آبی، سبز، نارنجی و حتی صورتی هم می‌رسد.

اما ارتقاء به مدل جدید روان‌نویس Bamboo Stylus به شما امکان یک تجربه‌ی فعالانه‌تر می‌دهد. چرا که نوک پلاستیکی 1.9 میلی‌متری آن قادر به ایجاد 1024 واحد فشار است. این قلم با استفاده از بلوتوث با آی‌پد‌ها (هر مدلی بعد از آیپد 2) هماهنگ می‌شود و شرکت سازنده ادعا می‌کند که عمر باتری آن‌ها 26 ساعت خواهد بود.

Bamboo Paper و تعدادی اپ مشابه و کارامد دیگر در کنار این قلم‌ها در زمان عرضه وجود دارند ولی شرکت سازنده امیدوار است تا پشتیبانی اپلیکیشن‌های بیشتری (از جمله اپ‌های ادوبی) را تا آن زمان به دست بیاورد. این قلم نیز در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به نقره‌ای، آبی، نارنجی و صورتی اشاره کرد.

Wacom برای حرفه‌ای‌هایی که نیاز به سطح اضافه‌ای از کنترل دارند نیز مدل دیگری را تدارک دیده است. Intous Creative Stylus 2 دارای یک نوک پلاستیک جامد 2.9 میلی‌متری و یک بدنه‌ی آلومینیومی است و می‌تواند 2048 واحد فشار وارد کند. این قلم نیز با تمام مدل‌های آی‌پد بعد از آی‌پد 2 هماهنگ است. همان‌طور که انتظار می‌رود این قلم با تعداد زیادی از اپ‌های کارامد و مهم همچون SketchBook Pro هماهنگی دارد و پشتیبانی اپ‌های بیشتر به زودی به آن اضافه خواهد شد.

Wacom در تلاش است تا مدل‌های جدید قلم‌های دیجیتالی خود را با دستگاه‌های اندروید نیز هماهنگ کند و به تازگی اپ Bamboo Paper را برای پلتفرم گوگل منتشر کرده است.

همه‌ی مدل‌های معرفی شده از همین امروز در بازار موجود خواهند بود. Bamboo Stylus جدید در مدل solo تنها 20 دلار قیمت خواهد داشت در حالی که مدل duo قیمتی معادل 30 دلار دارد. روان‌نویس این شرکت اندکی گران‌تر بوده و 60 دلار قیمت دارد در حالی که آخرین و گران‌ترین مدل یعنی Creative Stylus 2 هشتاد دلار آب می‌خورد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.