جانی آیو بر این باور است که iWatch اپل ساعت‌سازی سوئیس را ورشکسته می‌کند!

اگر چه بازار ساعت‌ها بازیگرانی سوئیسی و مطرح دارد اما اوضاع در بازار ساعت‌های هوشمند چندان باب ومیل سوئیسی‌ها نیست و حالا کار به جایی رسیده که اپل برای این بازار پیش‌بینی ورشکستگی می‌کند!

1

در مطلبی که احیرا روزنامه نیویورک‌تایمز در خصوص آینده ساعت‌های هوشمند منتشر کرده، اظهاراتی را به نقل از جانی آیو به عنوان سرپرست تیم طراحی اپل منتشر کرده است. در این گزارش آمده که جانی آیو در پاسخ به این موضوع که آینده iWatch را چطور پیش‌بینی می‌کند با خوش‌بینی تمام مدعی شده که عرضه iWatch‌ سوئیسی‌ها را به زحمت خواهد انداخت! و در توضیح بهتر این دردسر، عنوان کرده که ساعت‌سازها با عرضه ساعت شرکت اپل در یک وضع دشور گرفتار خواهند شد.

اگرچه این موضوعی نیست که ساعت‌سازها به آن معنقد باشند. چندی پیش مدیرعامل شرکت کاسیو در پاسخ به موج عرضه ساعت‌های هوشمند از سوی شرکت‌های سازنده تلفن همراه تاکید کرده بود:

به یکباره همه متوجه مچ دست شده‌اند! این عرصه مدت‌ها زمینه کاری اصلی ما بوده است. ما آماده‌ایم.

حتی چندی پیش در گفتگویی که من با تاکاتومو میاکاوا یکی از مدیران بازاریابی شرکت کاسیو در تهران داشتم و سوالی در خصوص وجود این تهدید از او پرسیدم، وی به صراحت گفت که هیچگاه عرضه اپلیکیشن‌های ماشین حساب بر روی گوشی‌های تلفن همراه، بازار ماشین حساب‌های حرفه‌ای ما را تهدید نکرده و ساعت‌های هوشمند نیز تاثیر چندانی بر بازار ساعت‌های ما نخواهند داشت.

iOS-Clock-vs-Swiss-railway-clock

اگر چه این تنها چالش میان ساعت‌سازها و شرکت‌هایی مانند اپل نیست. چندی پیش اپل متهم به سرقت طرح ساعت معروف ایستگاه راه‌آهن سوئیس شد که این موضوع باعث شد تا اپل که سایر شرکت‌ها را به کپی‌کردن طرح‌های خود متهم می‌کند، 21 میلیون دلار به راه‌آهن سوئیس پرداخت کند!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    البته ماشین حساب با ساعت زمین تا اسمون فرق داره
    هیچ کسی همیشه ماشین حساب تو جیبش نیست
    و یکی از دلایل این که ماشین حساب، فیزیکی که هست خیلی راحت تره تا لمسی که ممکنه اشتباه بزنیم و البته واقعا نمیشه امکانات بعضی از ماشین حساب ها رو با برنامه موبایلی مقایسه کرد
    به احتمال زیاد خود سوئیسی ها هم به فکر ساخت ساعت هوشمند خواهند افتاد!