مقایسه قد و قامت اکسپریا زد 3 کامپکت با مینی پرچمداران رقبا

ابعاد گوشی‌های همراه هوشمند در چند سال گذشته تفاوت‌های زیادی داشته است، برای مثال گوشی که ۲ سال پیش از لحاظ ابعاد معمولی قلمداد می‌شد امروز دیگر از آن به نام مینی‌ و کوچک یاد می‌شود. عموما از گوشی‌های همراه پرچمدار ساخت شرکت‌های مختلف نسخه مینی آن هم ساخته می‌شود و با این حساب معرفی نسخه کامپکت یا همان مینی اکسپریا زد ۳ از جانب سونی کاملا بدیهی به نظر می‌رسید.

1

جالب اینجاست که سونی از روی اکسپریا زد ۲ نسخه کامپکت ایجاد نکرده بود و مستقیما سراغ اکسپریا زد ۳ کامپکت‌ رفته است. زد کامپکت دارای ابعادی معادل ۱۲۷ در ۶۴.۹ در ۸.۶ میلی‌متر میباشد و وزنی معادل با ۱۲۹ گرم دارد.

 در این بین بد نیست مقایسه‌ای میان ابعاد اکسپریا زد ۳ کامپکت و نسخه مینی سایر گوشی‌های تراز اول رقیب داشته باشیم. برای این مقایسه گوشی‌های اچ‌تی‌سی وان مینی ۲، گلکسی اس ۵ مینی و اکسپریا زد ۱ کامپکت را انتخاب کرده‌ایم.

 Xperia-Z3-compact-size

از طرف دیگر مقایسه ابعاد گوشی‌های آیفون ۵ اس و آیفون ۵ سی به همراه گلکسی آلفا با اکسپریا زد ۳ کامپکت نیز خالی از لطف نیست.

 Xperia-Z3-compact-size-comparison

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    کامپکت های سونی واقعا عالیه
    سخت افزار قوی و مهم تر از همه اندازه ی مناسب