6 چیزی که می‌توانست اکسپریا زد 3 سونی را بی‌رقیب کند!

سونی شب گذشته پرچمدار جدید خود Xperia Z3 را معرفی کرد. با وجود بهینه‌سازی‌ها و پیشرفت‌های نسبت به نسل قبلی اگر سونی این شش تغییر را نیز در پرچمدار خود ایجاد کرده بود شاید Xperia Z3 حالا بی‌رقیب شده بود.

5

یک – پردازنده اسنپ‌دراگون 805

Snapdragon-805

با وجود این‌که فرکانس پردازنده نسبت به زد2 حدود 0.2 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است اما این بهبود کافی به نظر نمی‌رسد. در حالی که کوالکام پردازنده اسنپ‌دراگون 805 را آماده کرده است و برخی گوشی‌ها مانند گلکسی نوت 4 نیز از آن استفاده می‌کنند. ترکیب وضوح 1080p و پردازنده گرافیکی جدید Adreno 420 می‌توانست پرچمدار جدید سونی را به صدر گوشی‌های مناسب برای بازی برساند.


دو – حاشیه‌های کوچک‌تر / طراحی جدید

Xperia-Z3-sony

درست است که طراحی سری اکسپریا زد زیبا و چشم‌نواز است اما پس از چند سال حالا این طراحی تکراری شده است. سونی در Xperia Z3 لبه‌ها را خمیده‌تر کرده است تا ارگونومی گوشی بهتر شود اما یک بازطراحی و ظاهر انقلابی می‌توانست کاربران سری‌های قبلی اکسپریا را به خرید مدل جدید ترغیب کند.

همچنین حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش کماکان بسیار بزرگ و عریض هستند و زد3 را در اندازه یک گوشی بزرگتر 5.5 اینچی مانند جی3 قرار داده‌اند.


سه – صفحه‌نمایش QHD

Xperia-Z3-display

شاید بگویید تفاوت وضوح Full HD و Quad HD در صفحه‌نمایش موبایلی چندان مشخص نیست. اما به هر حال یکی از ملاک‌های کاربران برای خرید گوشی وضوح صفحه است و قطعاً وجود پیکسل‌های اضافه اگر بر روی عمر شارژ و کارایی دستگاه اثر منفی نگذارد نکته مثبتی به حساب خواهد آمد.


چهار – لرزش‌گیر اپتیکال

Xperia-Z3-camera

سونی شاید لرزش‌گیر دیجیتال SteadyShot را ارتقا داده باشد اما تاکنون مطمئن شده‌ایم هیچ‌چیز جای لرزش‌گیر اپتیکار را نخواهد گرفت. عکاسی بهتر در نور کم و فیلمبرداری روان‌تر از مزایای OIS به شمار می‌رود.


پنج – دوربین جلوی بهتر

Xperia-Z3-front-camera

اچ‌تی‌سی وان با دوربین 5 مگاپیکسلی، گلکسی نوت 4 با دوربین 3.7 مگاپیکسلی و حتی Xperia C3 سونی با دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو همگی گوشی‌های بسیار بهتری برای گرفتن تصاویر سلفی هستند. این روزها سلفی گرفتن بسیار محبوب است و بهتر بود سونی دوربین با وضوح بیشتری را برای اکسپریا زد 3 در نظر می‌گرفت.


شش – حسگر اثر انگشت یا سلامتی

Touch-ID

اخیراً حسگرهای اثر انگشت یا سلامتی بسیار محبوب شده است. گلکسی نوت 4 با در اختیار داشتن حسگر اثر انگشت، ضربان قلب و حتی اندازه‌گیری اشعه فرابنفش کلکسیونی از این سنسورها را در اختیار دارد در حالی که پرچمدار سونی از یک حسگر اثر انگشت نیز بی‌بهره است.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. عباس می‌گوید

    یه دفه میگفتی مثل سامسونگ فقط اعداد و ارقام تحویل مشتری بده نه کیفیت…!!!!!!!!!!!

  2. صادق می‌گوید

    فقط سامسونگ ،سونی آشغاله دوربینش خیلی کیفیت بدی داره سنگینه وارگونومیک نیست

    1. Amir می‌گوید

      شما میگید دوربینش بده
      چون عکس هارو تو گوشی مقایسه میکنید
      ببر تو
      pc
      بهتره
      سامسونگ چون صفحش بهتره بنظر میاد عکسای دوربینشم بهتره ولی…

  3. milad می‌گوید

    طراحی این با توجه به تکراری بدنش بازم از طراحی زشت پشت نوت 4 بهتره.گرچه که این گوشی نواوری جالبی نداشت.
    البته فقط و فقط به سلیقه خودم طراحی پشت نوت 4 رو زشت خطاب کردم.همین

    1. Amir می‌گوید

      خوب شد گفتی فقط و فقط سلیقه خودم
      وگرنه الان این طرفدارای سامسونگ سایت فارنت می بستند به رگبار